Marktplaats advertenties een jaar terug gezet

Pagina: 1
Acties:
  • 6.467 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brue
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-02 20:31
Hallo,

Ik verkoop op marktplaats een handvol artikelen die ik via ebay importeer. De interesse in de advertenties is duidelijk afhankelijk van de frequentie dat ze opnieuw geplaatst worden. Hierom probeer ik gewoon dagelijks mijn advertenties opnieuw te plaatsen, wat vrij gemakkelijk gaat op m'n tablet(meerdere clipboards, dus gewoon titel en omschrijving kopiëren en plakken en de oude verwijderen). Allen gebeurt er nu dus het volgende:

Als ik een advertentie plaats, en ik zoek op de keyword van m'n advertentie lijkt het alsof hij precies 1 jaar terug geplaatst is. Hij eindigt dus ook onder alle andere advertenties. Als ik dan de advertentie open staat er wel dat hij een paar minuten oud is. Ik heb m'n marktplaats account nog geen jaar.

Heb inmiddels ook de klantenservice van marktplaats een bericht gestuurd, maar die laten ook een beetje op zich wachten. Iemand dit toevallig ook eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Misschien een "plagerijtje" van Marktplaats omdat je ze telkens opnieuw plaatst ipv. omhoog belt?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet je 1 advertentie in de rubriek is er niets aan de hand, zet je een volgende daar dan verdwijnt de eerdere ergens , degene die niet betalen komen na 1e advertentie steeds op willekeurige plekken terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-08 15:36

Perkouw

Moderator General Chat
Zoals 'VasZaitsev' al aangeeft lijkt me dit een truc van Marktplaats. Ongetwijfeld zal hierover iets staan in hun reglement over het handmatig omhoog kicken van een advertentie. Ze hebben niet voor niet de mogelijkheid om je advertentie omhoog te bellen.

Ik zou zeggen, lees hun regels eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:44
Zoals hierboven al wordt aangegeven is dit verandert in het regelement. Marktplaats heeft dit verandert om iedereen een gelijke kans te geven om bovenaan te komen. Wat dus inhoud dat het plaatsen van meerdere artikelen in dezelfde categorie dat alle advertenties onderaan geplaatst worden alleen de laatste die geplaatst wordt bovenaan komt.
Vandaar dat alles lijkt alsof het een jaar geleden geplaatst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Een normaal Marktplaats account is eigenlijk alleen voor particulieren bedoeld.
Als je dan een handeltje gaat bedrijven en elke dag je ads zit te pushen, kan ik me
voorstellen dat dit gedwarsboomd wordt.
Dus kijk naar de zakelijke accounts of die niet beter bij je passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-08 15:36

Perkouw

Moderator General Chat
Ook met een zakelijk account is het niet de bedoeling om je advertenties middels deze manier omhoog te kicken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Geloof ik direct.
Was ook eerder een aanstoot om verder te kijken dan je neus lang is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

brue schreef op zondag 09 februari 2014 @ 02:46:
Hierom probeer ik gewoon dagelijks mijn advertenties opnieuw te plaatsen
Als je dit op de T.net V&A zou doen, dan zou je account waarschijnlijk al op slot zitten.
Heb inmiddels ook de klantenservice van marktplaats een bericht gestuurd, maar die laten ook een beetje op zich wachten. Iemand dit toevallig ook eens gehad?
Als je al antwoord krijgt, dan zou dat wel eens een waarschuwing kunnen zijn voor het proberen te manipuleren van het systeem. Ik denk dat het onderaan staan een terechte straf is.

Het is geen technisch probleem, het is een gedragsprobleem.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hummed
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-07 15:05
gambieter schreef op zondag 09 februari 2014 @ 13:07:
Als je dit op de T.net V&A zou doen, dan zou je account waarschijnlijk al op slot zitten.
Relevantie 0, het gaat hier over een ander medium waar andere mensen modereren met andere regels.
gambieter schreef op zondag 09 februari 2014 @ 13:07:
Als je al antwoord krijgt, dan zou dat wel eens een waarschuwing kunnen zijn voor het proberen te manipuleren van het systeem. Ik denk dat het onderaan staan een terechte straf is.
Waar kan ik aan dezelfde glazen bol komen?
Daarnaast, presenteer jouw interpratatie ('manipuleren' van het systeem) hier niet als een feit. De een vindt het manipuleren, de ander is het eens met de TS.

*knip* leer je het nou nooit?

[ Voor 36% gewijzigd door gambieter op 09-02-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerlijk gezegd vind ik het wel een goede maatregel, elke dag dezelfde advertenties bekijken gaat snel vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:57

Sick Nick

Drop the top!

En ebay meuk doorverhandelen tegen ebayprijs + 500% of wat voor marge dan ook is niet irritant? Heel die handel staat vol met 80.000 keer hetzelfde telefoonhoesje voor 9 euro wat op ebay 2 dollar kost. Daar word je past simpel van. Of een universeel ding en het er 100 keer opzetten met net een iets andere titel (ander product naam erbij ofzo). Dat zie je op ebay ook veel en is schijt irritant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brue
Sick Nick schreef op zondag 09 februari 2014 @ 22:09:
En ebay meuk doorverhandelen tegen ebayprijs + 500% of wat voor marge dan ook is niet irritant? Heel die handel staat vol met 80.000 keer hetzelfde telefoonhoesje voor 9 euro wat op ebay 2 dollar kost. Daar word je past simpel van. Of een universeel ding en het er 100 keer opzetten met net een iets andere titel (ander product naam erbij ofzo). Dat zie je op ebay ook veel en is schijt irritant...
Als het nou zou zijn omdat ik tig x dezelfde advertentie heb, hoor je mij niet klagen, want ik weet ook wel dat dat niet de bedoeling is. Maar ik zie niet wat er mis is met de oude verwijderen en een nieuwe advertentie zetten. Uiteindelijk zijn het dan nog evenveel advertenties.

Waar ik het gewoon niet mee eens ben is dat ik regelmatig dezelfde advertentie plaats, en ik onder advertenties kom van mensen die maar sporadisch een advertentie wegzetten(en die advertentie er al een half jaar staat door verlengen). Advertenties plaatsen is gewoon een pain in the ass, en nu zie ik geen reden meer om meer dan 1x in de 28 dagen m'n maandelijkse advertenties te plaatsen. Als ik ze vaker plaats kom ik toch lager uit.
Om nu een beetje redelijk aantal views te krijgen gaan adverteerders een prijs van 0.00 invoeren, en dan in de beschrijving maar zetten dat je artikelen toch niet gratis zijn. Het nieuwe beleid van marktplaats is net in, en je ziet hier al tig gevallen van, en dat terwijl nog niet elke regelmatige plaatser het doorheeft. Ik zou het zelf niet doen, omdat ik er zelf ook echt een grove hekel aan heb.

Als dit hele beleid is om die figuren tegen te gaan die tig keer dezelfde advertentie plaatsen (maar net iets anders) en de oude laten staan, doen ze het toch helemaal verkeerd...

Daarbij verkoop ik trouwens geen hoesjes omdat er daar al honderdduizend verkopers van zijn. Wat nou het probleem daarvan is zie ik ook niet, want hoe meer verkopers, hoe lager de prijs uiteindelijk. Als er maar 2 verkopers zijn die hoesjes aanbieden, zouden ze onwijs duur zijn. Inmiddels denk ik dat de hoesjes de verkopers hoogstens een euro winst opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-08 23:33
Als het nou zou zijn omdat ik tig x dezelfde advertentie heb, hoor je mij niet klagen, want ik weet ook wel dat dat niet de bedoeling is. Maar ik zie niet wat er mis is met de oude verwijderen en een nieuwe advertentie zetten. Uiteindelijk zijn het dan nog evenveel advertenties.
Met die manier van handelen stel je andere verkopers weer achter. Op die manier zorg je dat jou advertentie altijd boven die van andere mensen staat. Wat ook niet eerlijk is. Daarom krijgt iedereen bij het plaatsen van niet advertentie een moment bovenaan de lijst om extra bekendheid te genereren. Daarna zak je net als iedereen terug in het "normale systeem".

Als je perse bovenaan wilt staan zijn daar (betaalde) mogelijkheden voor. Op deze manier probeer je hun inkomstenbron te omzeilen. En dat proberen zij te dwarsbomen, dat snap ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Mensen die simpelweg niet toe kunnen geven dat ze het systeem misbruiken zijn altijd zo grappig.

Marktplaats heeft gewoon ontdekt dat jij "regelmatig" [iedere dag] dezelfde ads plaatst. Om dit te ontmoedigen kom jij onderaan te staan, wat ik overigens een geweldige oplossing vind, keurig onder de mensen die of gewoon particulier zijn, en dus af toe iets plaatsen, en mensen die braaf betalen om boven te staan. Eigenlijk sta je precies waar je hoort: onderaan.

De oplossingen zijn simpel:
Dokken om bovenaan te staan.
Nokken en accepteren dat "freewheelen" nu niet meer kan.
Van MP afgaan.

Wees blij dat ze je account niet hebben geblokkeerd of al je advertenties telkens automagisch verwijderen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
brue schreef op zondag 09 februari 2014 @ 23:14:
[...]

Advertenties plaatsen is gewoon een pain in the ass, en nu zie ik geen reden meer om meer dan 1x in de 28 dagen m'n maandelijkse advertenties te plaatsen. Als ik ze vaker plaats kom ik toch lager uit.
En dat is nu precies de bedoeling van deze maatregel. *knip*

[ Voor 34% gewijzigd door gambieter op 09-02-2014 23:50 . Reden: dat is dus niet de bedoeling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brue
VasZaitsev schreef op zondag 09 februari 2014 @ 23:30:
Mensen die simpelweg niet toe kunnen geven dat ze het systeem misbruiken zijn altijd zo grappig.

Marktplaats heeft gewoon ontdekt dat jij "regelmatig" [iedere dag] dezelfde ads plaatst. Om dit te ontmoedigen kom jij onderaan te staan, wat ik overigens een geweldige oplossing vind, keurig onder de mensen die of gewoon particulier zijn, en dus af toe iets plaatsen, en mensen die braaf betalen om boven te staan. Eigenlijk sta je precies waar je hoort: onderaan.

De oplossingen zijn simpel:
Dokken om bovenaan te staan.
Nokken en accepteren dat "freewheelen" nu niet meer kan.
Van MP afgaan.

Wees blij dat ze je account niet hebben geblokkeerd of al je advertenties telkens automagisch verwijderen.
Het is nooit het systeem misbruiken geweest. Om bovenaan te komen kon je verschillende dingen doen. Je had de keus om te herplaatsen, of voor dezelfde actie te betalen. Als een andere verkoper niet betaalt of herplaatst maakt dat hem toch niet benadeeld?

Verder ben ik ook gewoon particulier en hebben die mensen die ervoor betaald hebben ook hun advertentie bovenaan staan. De prijs voor bovenaan zetten was óf dat belletje óf overnieuw plaatsen. Had je de tijd en/of moeite er niet voor over om het te herplaatsen, dan betaal je toch.

Ik snap wel waarom ze het nou gedaan hebben, want ik had natuurlijk ook kunnen betalen voor het 'omhoog plaatsen'. Nu is het beleid verandert waardoor dit 'herplaatsen' ineens wel misbruik wordt. Iedereen die herplaatst heeft dan 4 keuzes: betalen, stoppen, eens per maand plaatsen of andere vervelende dingen zoals het eerder besproken 'gratis maar toch niet gratis'.

Maar het antwoord op de vraag inmiddels duidelijk, want dit komt dus door het nieuwe beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
brue schreef op zondag 09 februari 2014 @ 23:46:
[...]

Het is nooit het systeem misbruiken geweest. Om bovenaan te komen kon je verschillende dingen doen. Je had de keus om te herplaatsen, of voor dezelfde actie te betalen. Als een andere verkoper niet betaalt of herplaatst maakt dat hem toch niet benadeeld?
Het is wel misbruik maken van het systeem, en niet toegestaan:
http://www.marktplaats.nl...advertenties-plaatsen.dot

Als iedereen Marktplaats zo onder zat te spammen, dan gaat dat A. tegen het verdienmodel in van Marktplaats, en B. het jaagt kopers weg van marktplaats omdat die niet zitten te wachten op de rommel die jij steeds handmatig omhoog gooit. Als het je niet waard is om jezelf bovenaan te kopen, is het anderen het ook niet waard om ze steeds bovenaan te zien.

[ Voor 30% gewijzigd door Whatson op 09-02-2014 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:26
Ik vind het een briljante oplossing van MP. Alle kek van één adverteerder bij elkaar. Daar kan je dan in 1x voorbij scrollen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brue
Whatson schreef op zondag 09 februari 2014 @ 23:47:
[...]

Het is wel misbruik maken van het systeem, en niet toegestaan:
http://www.marktplaats.nl...advertenties-plaatsen.dot

Als iedereen Marktplaats zo onder zat te spammen, dan gaat dat A. tegen het verdienmodel in van Marktplaats, en B. het jaagt kopers weg van marktplaats omdat die niet zitten te wachten op de rommel die jij steeds handmatig omhoog gooit. Als het je niet waard is om jezelf bovenaan te kopen, is het anderen het ook niet waard om ze steeds bovenaan te zien.
Dat is dus het nieuwe beleid -.-'

Als klanten zoeken naar de artikelen die ik aanbied, zijn ze daadwerkelijk wel geïnteresseerd. Maar als er tig figuren zijn die jou advertentie zien en hun prijs op dezelfde prijs zetten -maar dan in hun beschrijving zetten dat het artikel ineens duurder is- zijn de klanten al niet meer geïnteresseerd in jouw advertentie. Daardoor gaan de kopers van marktplaats, omdat je tegenwoordig ook al niet degelijk op prijs kunt sorteren. Want dat is wat we als Hollanders uiteindelijk doen. Op prijs sorteren. Dus dat argument dat ik kopers wegjaag zul je wat beter moeten onderbouwen.

Maar m'n vraag dus beantwoord, en wil ik jullie bedanken voor de reacties. Als we verder willen discussiëren in dit topic hoe pauper ik wel niet ben, heeft dat natuurlijk niks meer met de originele vraag te maken:+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Goed, het antwoord is duidelijk en we gaan hier geen ethische discussies voeren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.