Nieuw moederbord voor game systeem

Pagina: 1
Acties:

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-02 04:42
Hallo,

Ik wil graag een nieuw moederbord voor mijn gamesysteem, nu heb ik een tijdje zitten zoeken en ben echt fan geworden van de Gigabyte G1 Sniper series moederborden, ik heb een windowed kast dus hij moet er wel goed uitzien. Vandaar vaalt de msi g45 alweer af voor mij ;) (bruine pcb :r )

Nu heb ik dus een full size ATX case nl. de Fractal Design Define R4 artic white window editie, en ik zit te twijfelen tussen 2 moederborden ( en vraag me ook sterk af waarom de één veel populairder is, gezien prijs en features). Ik wil er dus met deze thread voor zorgen dat ik de goede keus maak en niets over het hoofd zie.

pricewatch: Gigabyte G1.Sniper Z87

pricewatch: Gigabyte G1.Sniper M5

Mijn vraag, waarom is de m5 veel duurder en hoger in pricewatch (= populairder?) . Volgens mij heeft de Z87 toch meer waard voor zijn geld, maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Wat ga ik met mijn systeem doen?
Overclocken, wil de mogelijkheid voor SLI/Crossfire, ook heb ik de sterke voorkeur voor Gigabyte.

Als iemand dus een bord weet wat ik veel beter kan halen dan één van deze 2 sniper borden mag het ook gezegd worden.

Verwijderd

M5 is duurder, omdat je daarmee beter kan overclocken, maar dat zal voor jou niet uitmaken als je niet van plan bent om hele hoge overclocks(waterkoeling) te halen.

Met de Gigabyte Z87X-D3H(ook zwart PCB) kan je net zo goed overclocken als de M5 en die is ongeveer net zo duur als de Sniper Z87, maar hij heeft wel een slechtere audiochip. Maar als je al blij was met de audiochip van je HD3, dan zal dat niks uitmaken, want de audiochip is namelijk hetzelfde. Het is trouwens niet nodig om meerdere threads te maken ;)

• suikerberg
Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 23:44:
M5 is duurder, omdat je daarmee beter kan overclocken, maar dat zal voor jou niet uitmaken als je niet van plan bent om hele hoge overclocks(waterkoeling) te halen.

Met de Gigabyte Z87X-D3H(ook zwart PCB) kan je net zo goed overclocken als de M5 en die is ongeveer net zo duur als de Sniper Z87, maar hij heeft wel een slechtere audiochip. Maar als je al blij was met de audiochip van je HD3, dan zal dat niks uitmaken, want de audiochip is namelijk hetzelfde. Het is trouwens niet nodig om meerdere threads te maken ;)
Oude thread wist ik nog niet welke mobo ik wou hebben, z87X-D3H is evenduur als de sniper, en de sniper heeft naar mijn idee de looks. :)

Ik heb echter wel net op GigaBytes site gezien dat er nieuwe moederborden gereleased zijn, alleen ik heb er te weinig kaas van gegeten om te beslissen of ik hier moet op wachten ( bijvoorbeeld higher VRM? zegt me niks).

http://www.anandtech.com/...igabyte-launch-z5s-and-z5

Zal ik dus wachten?

Hier is trouwens een comparison, maar nogsteeds snap ik het niet helemaal 7(8)7

http://www.gigabyte.com/MicroSite/357/images/models.html

[ Voor 6% gewijzigd door suikerberg op 08-02-2014 23:52 ]

Verwijderd

Nee het is niet nodig om daarop te wachten. De Sniper Z87 is dan prima als je niet extreem gaat overclocken.

• suikerberg
Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 23:57:
Nee het is niet nodig om daarop te wachten. De Sniper Z87 is dan prima als je niet extreem gaat overclocken.
Kun je me wel het verschil vertellen? Gaat die beter presteren in overclocken? Enigste verschil dat ik kon vinden is het 3 way SLI of Crossfire, maar dat ga ik toch niet doen :p

Verwijderd

Z87 en Z5S zullen ongeveer even goed zijn in overclocken, terwijl de Z5 wat minder is.

Z5S voor 3 videokaarten, Z87 voor 2 en Z5 voor 1.

• suikerberg
Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 00:06:
Z87 en Z5S zullen ongeveer even goed zijn in overclocken, terwijl de Z5 wat minder is.

Z5S voor 3 videokaarten, Z87 voor 2 en Z5 voor 1.
Duidelijk! Ik waardeer je hulp en bedank je voor het helpen van een kueze maken. :)

Fijne zondag

[ Voor 5% gewijzigd door suikerberg op 09-02-2014 00:08 ]

Verwijderd

Graag gedaan :)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:32
De M5 is waarschijnlijk ook populairder omdat steeds meer mensen een klein systeem willen bouwen.

• suikerberg
mitsumark schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:52:
De M5 is waarschijnlijk ook populairder omdat steeds meer mensen een klein systeem willen bouwen.
True, ik heb ook gezien dat de m5 in juni/juli is gereleased en de Z87 pas in november/december. Dat zal ook wel uitmaken!
Pagina: 1