Pc loopt vast op willekeurig moment met Redeon HD 7950

Pagina: 1
Acties:

• servaaswinder
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-08-2025
Hallo,

Ik heb deze week de AMD Redeon HD 7850 (pricewatch: XFX HD7850 Double D Black Edition) aangeschaft samen met een nieuwe PSU van 550W (pricewatch: MS-Tech MS-N550-VAL-CM). Maar tot mijn verbazing loopt mijn PC vast op willekeurige momenten, dit gebeurt pas na 1 minuut tot 3 minuten. Ik heb al veel gezocht op forums, en er zijn genoeg mensen met het zelfde probleem maar ik kan geen oplossing vinden. Ik heb al meerdere keren de drivers opnieuw geïnstalleerd, voor zover dat gaat zonder vast te lopen. En ik heb zelfs heel Windows er opnieuw opgezet, maar niks helpt. Is er nog iemand met een gouden tip voordat ik deze onderdelen weer terugstuur?

- Microstar moederboard
- Intel core 2 quad 6600Q
- AMD Radeon HD7850
- MS-Tech MS-N550-VAL-CM
- 3GB RAM

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:22

Thomg

Aww yiss

- MS-Tech MS-N550-VAL-CM

;(

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Je hebt een erg slechte voeding gekocht..ik denk dat hier het probleem in zit. Die 550watt haalt die sowieso niet (eerder 300-350 constant?) met schommelende voltagelijnen.

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:45
Onmiddellijk die voeding vervangen, voor hij je nieuwe kaart frituurt

• ToFast
Ik weet niet welk je recht je hebt dat je de voeding mag retouneren, maar dat zou ik zeker proberen. Gewoon misleiding dat ding. Leg een 10-20 bij voor een goede bij dezelfde shop.

• !mark
Wat was trouwens je oude PSU, zal me niks verbazen als die gewoon beter is dan die mstech troep
Idd gewoon proberen om te ruilen

• servaaswinder
Ik had een FPS 400-60MDN, die leverde 400W. maar deze videokaart gebruikt even wat meer dan mijn oude (GeForce 6800 gt).

• ToFast
DE TDP van die 7850 is maar 130watt, Max zal je in een game 110watt trekken. Ik denk dat je met je huidige voeding makkelijk kan draaien (reken op slechts 250~300 compleet) watt maximaal.

[ Voor 15% gewijzigd door ToFast op 08-02-2014 21:14 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die oude FPS voeding is beter dan wat je nu hebt. Zelfs als de voeding niet het probleem zou zijn moet je nog iets anders nemen.

Een tijdje terug een PC gehad die vastliep nadat de CPU van 90 naar een 120W model gegaan was. Dat ding viel soms zelfs uit bij het belasten van de CPU. Zelfs zonder iets met gamen te doen, puur op CPU belasting gaf ie problemen. In de PC zat precies dezelfde voeding als die jij nu hebt. Ding vervangen door 500W Corsair waarmee het probleem opgelost was.

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
wat voor bestuur systeem gebruik je?

want als je windows 8 gebruikt zonder updates, dan loopt ie inderdaad vast

• servaaswinder
Ik heb deze voeding gekocht nadat ik de videokaart heb gekocht. Hij doet het niet op mijn oude voeding, zelfs niet als ik beide 6-pins conrectors verbind, een gewone en een met een adapter er tussen. Eigenlijk doet hij dan pressies het zelfde als met de nieuwe voeding. Ik vermoed ook dat hij vastloopt op het moment dat ik mijn GPU ook maar een klein beetje belast.

Volgens de doos gebruikt de videokaart 250W

Ik had Windows 8 toen ik met dit project begon, ondertussen heb ik er Windows 7 opstaan.

Dus de enige oplossing is eigenlijk een betere voeding, zijn er nog enige suggesties?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met gamen zal de PC max 300W verbruiken. 250W voor alleen de kaart is overdreven.

Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/2048/power-consumption.jpg

Het hoeft natuurlijk niet perse de voeding te zijn maar de kans is wel groot. Je zou even een uurtje LinX kunnen draaien om te zien of CPU en RAM stabiel is. Het nadeel is alleen dat de voeding ook hierbij problemen kan geven dus dan weet je nog niets.

Of het nou wel of niet de voeding is, deze voeding moet je gewoon vervangen door iets fatsoenlijks. De kwaliteit en stabiliteit is zo slecht dat het niet verantwoord is dit ding te gebruiken.

• ToFast
Ja een ander voeding. Om dit uit te sluiten kan je de nieuwe of oude voeding buiten de kast leggen, de 2 PCI-e stroom connecters met de videokaart verbinden. Zo draai je de kaart bijna alleen op 1 voeding (komt nog stroom van het moederbord door de PCI-e bus).

De voeding buiten de kast kan je inschakelen door een draadje/paperclip op een zwarte en groene kabel van de atx connecter te prikken. Deze voedig eerst aan hebben voordat je je pc aanzet natuurlijk. Je merkt dat de fan in de voeding dan gaat draaien als je de groene en een zwarte draad dus eigenlijk verbind (zelfde als je poweron switch doet van de kast).

[ Voor 14% gewijzigd door ToFast op 08-02-2014 21:49 ]

• !mark
TDP van de 7850 is inderdaad 130watt.

Hij heeft ook maar 1x6pin, als hij 250w was had er wel 8pin + 6pin opgezeten

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
geheugen testen? bios verkeerde memory settings?

• servaaswinder
ToFast schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 21:47:
Ja een ander voeding. Om dit uit te sluiten kan je de nieuwe of oude voeding buiten de kast leggen, de 2 PCI-e stroom connecters met de videokaart verbinden. Zo draai je de kaart bijna alleen op 1 voeding (komt nog stroom van het moederbord door de PCI-e bus).

De voeding buiten de kast kan je inschakelen door een draadje/paperclip op een zwarte en groene kabel van de atx connecter te prikken. Deze voedig eerst aan hebben voordat je je pc aanzet natuurlijk. Je merkt dat de fan in de voeding dan gaat draaien als je de groene en een zwarte draad dus eigenlijk verbind (zelfde als je poweron switch doet van de kast).
Dit heb ik net geprobeerd, geen veranderingen, hij doet het totdat hij weer vastloopt. Waarschijnlijk ligt het dan niet aan de voeding.

De bios is ook wel een leuk verhaal. Op mijn laptop, waar ik nu mee typ, weet ik hoe ik er in kom en wat ik daar allemaal kan doen, maar op mijn PC heb ik geen idee hoe ik er in kom. Hij laat namelijk niet zien op welke knop ik moet drukken. In het algemeen is het meestal F1, F2, DEL of F12. Maar deze heb ik al geprobeerd zonder succes.
Pagina: 1