Onbruikbare combinatie TV/PC

Pagina: 1
Acties:

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:20
Ik heb al een tijdje een zuinig PCtje staan als mediacenter/server. Deze staat 24/7 aan en bevat:

Haswell I3-4330
Asus H87I-plus
Plextor SSD
+ 3 hdd's
Windows 8

Deze setup draaide probleemloos op mijn oude TV. Bij de nieuwe TV begonnen de problemen. Er kon geen stabiele HDMI verbinding gevormd worden. Wat heb ik geprobeerd:

- Verschillende HDMI kabels
- Verschillende HDMI poorten
- Verschillende versies Intel Drivers

Wat helpt, is geen Intel drivers, maar Windows installeert deze automatisch na een reboot, dus werkt het weer niet.

Ik heb een topic gevonden over dit probleem:
https://communities.intel...d/39881?start=90&tstart=0

Ook heb ik vandaag windows 7 met legacy bios geprobeerd, helpt ook niet. En onder Ubuntu zijn er ook problemen die hierop lijken. Het scherm doet het wel, maar met user switchen of beeldscherminstellingen, treedt er een soortgelijk probleem op.

Mijn laptop op Displayport -> HDMI werkt prima, evenals de setopbox. Aangezien het ook werkt zonder intel drivers en met een simpele linux distro (knoppix, openelec), kan ik redelijk uitsluiten dat de PC de hoofdveroorzaker is.

Ik weet niet goed wat ik nu moet doen. Ik heb een niet goed werkende setup, maar het is niet aantoonbaar kapot, dus garantie wordt lastig. Echter zou dat wel het mooiste zijn.

Een externe graka is een optie en heb ik liggen, dan zijn er geen problemen, maar verbruikt het systeem idle 50% meer. Met deze insteek heb ik het systeem niet samengesteld.

Graag tips/adviezen!

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:18

OMD

Wat versta je onder geen stabiele HDMI verbinding?

Heb een soortgelijk probleem met mjin 55PFL8008 en AMD Trinity ( A8-5600K ) setup.

Het beeld flikkert continu. Heel af en toe doet hij het goed.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• storeman
De verbinding wordt continu tot stand gebracht en valt weer weg. Er komt geen beeld op de TV. Als ik vervolgens via RDP op de pc bezig ben, reageert deze zééér traag. HDMI stekker eruit, en RDP werkt weer vlot. De TV geeft aan 16:9 of 1080p en dat wisselt de hele tijd.

In de aangehaalde thread wordt het nog wel meer aangehaald. Intel weet zelf dat het probleem bestaat, maar kan het niet tackelen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is dat niet gewoon een handshake probleem? Al heb ik geen flauw idee hoe je zoiets op zou kunnen lossen, op een firmware update van (in dit geval) de tv na dan.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• storeman
Dat zou het kunnen zijn, maar met basic drivers werkt het wel. De bios kan ik bijvoorbeeld gewoon zien en ik zie het load-logo van windows, maar het scherm gaat in dit proces een keer zwart. Als ik met een VGA scherm de videokaart deinstalleer, dan werkt het weer.

Nogmaals, ik ben niet opzoek naar technische hulp. Dit heb ik reeds opgegeven en gezien de vele reacties op het Intel forum zal dit ook niet zomaar lukken. Het liefst zou ik een andere processor proberen of moederbord. Lijkt me toch dat het daar ergens in zit, maar het is zeer specifiek.

Ik kan de webshop natuurlijk om een RMA vragen, maar ik betwijfel zeer sterk of ze hier iets mee kunnen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Helpt http://www.thehtpc.net/ht...-issues-once-and-for-all/ ?
edit: En toen las ik "Nogmaals, ik ben niet opzoek naar technische hulp."

RMA gaan ze denk ik niet mee akkoord, een winkel kan niets doen aan incompatibiliteit tussen 2 apparaten, dat is geen defect. Al zou je ze wel om advies kunnen vragen.

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 09-02-2014 12:56 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allicht nuttig om type TV te noemen. Dit soort ongein ben ik iig alleen in zulke erge vormen bij sommige Philips-TV's tegengekomen, maar dat waren 2009 modellen, geen nieuwe. Moet wel zeggen dat ik blij ben dat Philips stapt uit een producttak waar ze gewoon niet in staat bleken kwaliteit te leveren - maar dat is een andere disucssie.

Iig zou ik hier geen genoegen mee nemen en ik zou stante pede de TV binnen de 7 dagen koop-op-afstandtermijn terugsturen. Genoeg andere vissen (types TV) in de zee. Alternatief als je het bij een fysieke winkel gekocht hebt en ze geen coulance willen bieden (sowieso proberen!) is om een videokaart hierbij te prikken met andrere chipset erop.

Oslik blyat! Oslik!

• storeman
@raven: Ik ga het eens proberen. Ik heb al iets soortgelijks geprobeerd, maar dat mocht helaas niet baten.

@dion_b: Goed punt. Type TV is Panasonic TX-L47ET60, uiteraard met de laatste firmware. De TV heb ik helaas alweer een tijd in mijn bezit. Ik had niet direct door wat er aan de hand was, plus geen tijd.

Andere Graka heb ik al geprobeerd (HD 6450), echter vind ik dit niet echt een oplossing. Ik heb het systeem samengesteld voor een lage power en dat is tamelijk gelukt, zo rond de 22 watt idle. Die extra kaart doet hier 10 watt bij op. Daarnaast wordt de kast er een stuk warmer van en kon ik ineens fans horen. Dit geniet dus echt niet de voorkeur.

De webshop zal inderdaad niet akkoord gaan met RMA. Daarnaast lijkt het niet echt een apparaat probleem, maar een driver probleem. De twee zijn wel compatibel zonder de Intel drivers. In de thread op het intel forum, zijn zeker meer dan 50 voorbeelden met allerlei displays waarbij het ook optreedt. Ik denk dus dat ik de tv niet echt de schuld kan geven.

Ik zie eigenlijk nog twee opties:
- Externe mediaspeler (zit ik eigenlijk niet zo op te wachten)
- Proberen of een receiver met HDMI switch het oplost.

Zou dat laatste nut kunnen hebben?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Of die 2e optie (HDMI switch) het op gaat lossen weet ik niet, je zou het kunnen proberen en als het niet werkt, die weer terug brengen.

Overigens vond ik net nog iets: http://experts.windows.co...d_home/f/115/t/80853.aspx (het deel over AVR kun je negeren), via http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=128955

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 09-02-2014 17:55 ]

Oscar Wilde

• storeman
Thanks voor die thread. Ik heb zojuist een poging gedaan, maar onder Windows 7 doet het scherm het helemaal niet. Ik ga een licentie voor Win8 bestellen en dan zal ik het het nogmaals proberen. Het zou overigens ook aan de legacy bios modes kunnen liggen. Win8 met uefi werkte wel beter.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

storeman schreef op zondag 09 februari 2014 @ 17:27:
[...]

De webshop zal inderdaad niet akkoord gaan met RMA.
Koop op afstand != RMA :o

Je hebt het recht een op afstand gekocht product zonder opgave van reden te retourneren binnen 7 dagen. Verzendkosten terug zijn dan wel voor eigen rekening, maar verder moet je volledige aankoopbedrag terug krijgen.
Daarnaast lijkt het niet echt een apparaat probleem, maar een driver probleem. De twee zijn wel compatibel zonder de Intel drivers. In de thread op het intel forum, zijn zeker meer dan 50 voorbeelden met allerlei displays waarbij het ook optreedt. Ik denk dus dat ik de tv niet echt de schuld kan geven.
Meh, takes two to tango en stuk voor stuk hebben die mensen allicht andere TV's/monitoren waar het wel goed bij werkt. Probleem is dat de HDMI handshake niet waterdicht is, HDCP negotiation dat ook niet is en het hele systeem zodanig ingesteld is dat je bij twijfel geen beeld krijgt. Leuk voor de content providers, waardeloos voor de consument.

Punt is dat je niet eenduidig schuldige kunt aanwijzen. Maar TV heb je nu pas, en kun je terugsturen. Daarom zou ik dat ook doen.
Ik zie eigenlijk nog twee opties:
- Externe mediaspeler (zit ik eigenlijk niet zo op te wachten)
- Proberen of een receiver met HDMI switch het oplost.

Zou dat laatste nut kunnen hebben?
Lijkt me eerlijk gezegd slechts een complicatie.

Allicht derde optie: externe USB GPU. Ongeschikt voor alles wat snel/3D moet zijn, maar voor gewone 2D-beeld prima toereiken, ook als je films afspteelt.

Oslik blyat! Oslik!

• storeman
Ik heb nogmaals een schone win8 install gedaan, met volledig secure uefi. Wederom na installatie van de intel drivers een traag systeem en zwart scherm. Echter heb ik automatische installatie van updates en drivers uitgezet. Na deinstallatie van de videokaart kan ik nu gewoon rebooten. Geen geweldige oplossing, maar ik heb nu in ieder geval beeld op mn tv.

De suggestie van raven heb ik nog geprobeerd, echter kun je geen eigen inf bestanden op x64 systeem installeren. Dus geen idee of dat werkt, in mijn geval iin ieder geval niet.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat komt door http://www.howtogeek.com/...install-unsigned-drivers/ , je moet iets uitzetten voor je drivers zonder signature kan installeren. Had er niet aan gedacht dat te vermelden :$

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 15-02-2014 10:05 ]

Oscar Wilde

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik had een vergelijkbaar probleem, rechtstreeks op de TV via HDMI problemen, via receiver geen enkel probleem.

Mijn symptomen waren :
- Zomaar 'zwart' beeld, dit ging aan/uit en gebeurt op willekeurige momenten.
- Hele tijd melding dat de resolutie niet ondersteund werd.
- Dit kon gebeuren na een uur, of 10 minuten, soms 1 keer of soms 10 keer.

(Ja ik heb wel de meest recente firmware voor mijn tv)

[ Voor 7% gewijzigd door prutser001 op 15-02-2014 10:23 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Heb je al gezocht naar een firmware update voor je tv ?

Iperf

• storeman
Firmware voor mijn TV uiteraard up-to-date. Vandaag nogmaals de bios geupdate, maar ook dat mocht niet baten. Ik ga eens kijken of ik die handtekening uit kan zetten.

• storeman
Het leek allemaal te werken, helaas is videoaccelleratie nu niet ondersteund. Hierdoor wordt een 720p video verre van soepel weergegeven. Ik ga eens bij een vriend van me informeren of zijn hdmi-receiver er tussen mag.

• storeman
Ik denk dat ik maar eens een component moet vervangen. Wat denken jullie dat verstandiger is om eerst te proberen, nieuw moederbord of nieuwe processor?

• storeman
Ik heb de processor vervangen, door een I5 ipv I3, dit loste helaas niets op. Nu weer de I3 geinstalleerd maar op een nieuw moederbord (AsRock B85M-ITX) in plaats van de Asus H87I-plus, en nu werkt het! Alles erop en eraan.

Pagina: 1