Intel Haswell power management software beschikbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:16
Voor m'n gevoel loop ik rond met een ontzettende beginnersvraag, maar ik kan tot nu toe nergens een antwoord vinden...

Vroeger (2005) kon ik op mijn Acer laptop heel makkelijk, middels een stukje software, instellen hoe hard mijn CPU en mijn GPU mochten draaien. Er was sprake van een aantal standaard settings maar het was ook mogelijk om het geheel naar wens in te stellen.

Nu op mijn laptop met i5-4200U cpu i.c.m. een GT 750m gpu heb ik de mogelijkheid gek genoeg niet. Dat terwijl ik er, voor mijn gevoel, meer dan ooit behoefte aan heb. Ik zou graag zelf in willen stellen hoe hard mijn cpu draait en (vooral) of de interne graphics card het werk moet doen (en ik welke mate) of dat de GT 750m dat werk op moet knappen.

Weet iemand waar ik dit alsnog vandaag kan halen? Of bestaat het gewoon niet? Ik kan het me haast niet voorstellen...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dit wordt allemaal geregeld door de onderdelen zelf, als een CPU weinig aan het doen is zal die zichzelf automatisch terugklokken, hetzelfde geldt voor de 750m. Als het goed is zal de computer ook switchen tussen intel HD graphics voor niet grafisch intensieve taken. Het enige wat je zou kunnen doen is de ernegie besparing aanzetten in windows. (ik geloof dat er 3 standen zijn, energiebesparing, gemiddeld, en hoge prestaties).

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-02 12:31
Ehhhh, dit staat toch voor de cpu in het energiebeheer van windows, onder de geavanceerde opties in een profiel?
Voor de gpu zou ik het niet weten... Die kun je ook limiteren in energiebeheer, maar volgens mij niet zo goed.

[ Voor 33% gewijzigd door DCG909 op 08-02-2014 19:34 ]

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Het ligt eraan wat voor merk/type laptop je hebt gekocht, kijk eerst bij de fabrikant of je daar utils/software kan vinden.

Een voorbeeld van mijn moederbord (Asus Maximus VI Impact):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jZ0XjdHZZszQObnfGR51YTnT/full.jpg

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-02 00:12
Ik geloof dat je met de XTU tool van Intel de nodige power instellingen kan veranderen. In ieder geval kan je hiermee de maximale TDP instellen ;)

Verwijderd

Volgens mij kan je met de 3 verschillende energiebeheerschema's in Windows prima uit de voeten.
Op mijn laptopje heb ik de mogelijkheid om CPU en GPU's verbruik aan te passen.
Pagina: 1