lage download snelheid i.c.m. Asus RT-AC68U

Pagina: 1
Acties:

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-11 10:47
Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een ASUS RT-AC68U. Echter haal ik niet het maximale snelheid.

Zie foto hieronder voor de configuratie.

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/8-2-201419-03-16_zpsa1b80b4d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3292272980.png

QoS is uitgeschakeld btw. Resetten heeft ook niet geholpen :(. laatste firmware zit er op.

Verwijderd

Als je speedtest wel 200mbps haalt, dan wilt dat zeggen dat je newsserver die 200 niet aankan? Hoe snel download je op je desktop PC waarbij je ook de speedtest heb uitgevoerd?

Zet je Asus trouwens in switchmode. UPNP uit, kabel naar modem in een van de LAN poorten.
Zo zorg je dat je in hetzelfde subnet zit en dus niet gerouteerd hoeft te worden van de asus naar het modem.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2014 19:26 ]

• Legendary1985
Zie tekening. Zonder de router haal ik wel de volle snelheid van ongeveer 24MB/s.

Ik wil wel gebruik maken van de wifi. Btw als ik de nas op een switch aansluit kan ik deze niet benaderen via het netwerk. Deze moet echt op de router. Wat ik wil zeggen als ik mijn router op switch mode zet kan ik deze nog steeds gebruiken voor mijn wifi?

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Legendary1985 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 19:34:
Btw als ik de nas op een switch aansluit kan ik deze niet benaderen via het netwerk. Deze moet echt op de router.
:S Dan klopt er toch echt iets niet aan je configuratie.
Legendary1985 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 19:34:
Wat ik wil zeggen als ik mijn router op switch mode zet kan ik deze nog steeds gebruiken voor mijn wifi?
Je moet je router niet instellen op 'switch mode', maar je UPC modem in 'bridge' mode zetten. Dan je router gewoon laten routen. De UPC modem geeft dan geen WiFi meer, je Asus natuurlijk wel.

Zie ook:
https://vragen.upc.nl/app...nsluiten-op-cisco-ecp3925
En vergelijkbaar voor andere modellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Miyamoto op 08-02-2014 20:10 ]

• Legendary1985
Ik heb van upc een modem dus zonder router/wifi.

Als ik mijn asus tussenuit haal en me desktop/nas laat downloaden haal ik de maximale snelheid. Maar zodra ik de router tussen plaats daalt mijn snelheid wat me wel opviel is dat ie ff naar 24MB/s gaat en daarna direct terugvalt op 8/9 MB/s.

Moet ik wat aan me asus router instellen ?

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-11 20:57

Grudgie

PSN: Grudgie7

Hey,

Heb je wel eens gekeken wat je download? Hoelang ze op de server staan? Als sommige content lang op usenet staat 1/2 jaar dan kan het inderdaad traag zijn met downloaden. Als je nieuw content download dan moet je wel de volle snelheid hebben.

Hier had ik dat probleem ook namelijk en dacht dat het lag aan instellingen in mijn NAS, want heb dezelfde router en NAS als jij. Maar via mijn eigen PC haal ik wel de volle snelheid en nu ook via mijn NAS. Dus even kijken hoe oud het spul is wat je wilt gaan downloaden.

Als jij met speedtest 200 haalt, moet je dat ook kunnen halen via usenet. :)

• Legendary1985
@Grudgie

Het rare is dat ik hetzelfde file download. met router is mijn snelheid ~9MB/s als ik de router tussenuit haal en hetzelfde file download gaat me snelheid naar ~24MB/s

Verwijderd

Draai je op originele firmware?
Probeer anders eens Merlin firmware: http://www.mediafire.com/...C68U_3.0.0.4_374.39_0.zip

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Legendary1985 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 20:53:
Ik heb van upc een modem dus zonder router/wifi.
Dan klopt het tweede plaatje absoluut niet :o

Je krijgt maar een IP adres van je ISP, dus als je een modem hebt zonder router en je hangt er een switch aan, dan zou maar een van de aangesloten apparaten een IP-adres kunnen krijgen. Klinkt mij alsof dat TP-Link geval alsnog een router is...
Als ik mijn asus tussenuit haal en me desktop/nas laat downloaden haal ik de maximale snelheid. Maar zodra ik de router tussen plaats daalt mijn snelheid wat me wel opviel is dat ie ff naar 24MB/s gaat en daarna direct terugvalt op 8/9 MB/s.

Moet ik wat aan me asus router instellen ?
Laten we dat even omdraaien: wat heb je er exact in ingesteld?

Los daarvan, je zit hier appels en peren te vergelijken. Begin eens met een goede speedtest (UPC of KPN server) te draaien op je PC als je de Asus router ertussen hebt. En doe jezelf een plezier, reken steeds in dezelfde eenheden. Netwerksnelheden meet je met bits per second seconde, lijkt me verstandiger dat als uitgangspunt te nemen.

Is dat slecht, ongeveer 72Mbps? Dan moet je kijken naar throughput en opties die dat kunnen beperken.
Is dat goed, zelfde 203Mbps als je zonder Asus router haalt? Dan is throughput prima en moet je naar andere zaken kijken, bijv max aantal verbindingen.

Sowieso is dat een relevant punt voor NNTP: de max throughput per connection kan nogal verschillen, waardoor je een groot aantal connections nodig hebt. Normaliter vind ik betaald downloaden van geript content onzin, maar heb laatst met mijn 200Mbps UPC verbinding even zitten testen. Ik heb een Technicolor TC7200 modem van UPC in bridged mode en een Asu RT-AC66U erachter, dus erg vergelijkbaar met jouw setup.

Met defailt settings op Grabit haalde ik 122Mbps. Nader onderzoek wees uit dat Grabit standaard max connections op 10 had staan.
Met max connections op 20 haalde ik 173Mbps. Sneller maar nog geen 200Mbps... probleem leek niet in het netwerk te zitten. Uiteindelijk op de HDD herleid, ik zat aan de max van z'n write-snelheid (blijkbaar 22MBps).
Cache en download dirs op SSD gezet: 194Mbps.

Kortom, je zit hier op snelheden waar iedere schakel in de keten roet in het eten kan gooien. Daarom juist ook stap voor stap testen om te kijken waar het mis gaat!

Oslik blyat! Oslik!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11 17:04
Lezen is ook een kunst. Als hij met de switch wel de 24MB/s haalt en met de router niet, slaat het natuurlijk nergens op om de schrijfsnelheden van zijn HDD/SSS in twijfel te gaan trekken. Er staan hier een hoop suggesties die met een beetje lezen totaal overbodig zijn... Het probleem zit hem wel degelijk in de router zelf, of klopt mijn redenering hierin niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Royeboi op 09-02-2014 11:11 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• Legendary1985
@Royeboi

het klopt wat je zegt. Zonder router haal ik wel de volle snelheid. Als ik me desktop direct op de switch aansluit en vervolgens via spotnet hetzelfde file download haal ik wel de volle snelheid 192mb/s i.t.t. 72mb/s met de router tussen de upc modem en me desktop.

ben 99% zeker dat het aan de router ligt. moet ik wat instellen ofzo? UPNP heb ik uitgeschakeld btw

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Royeboi schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:09:
Lezen is ook een kunst. Als hij met de switch wel de 24MB/s haalt en met de router niet, slaat het natuurlijk nergens op om de schrijfsnelheden van zijn HDD/SSS in twijfel te gaan trekken. Er staan hier een hoop suggesties die met een beetje lezen totaal overbodig zijn... Het probleem zit hem wel degelijk in de router zelf, of klopt mijn redenering hierin niet?
Lezen is idd een kunst. De opstelling die hij tekent kan niet werken, de rest van wat ik postte is puur voor waar daarna naar te kijken. Eerst en vooral helder krijgen hoe de boel echt in elkaar zit :o

Verder mbt het snelheidsverhaal, hij meet de een met een NNTP-reader, de ander met een Ookla-speedtest. Dat is zoals ik aangaf appels met peren vergelijken.

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 09-02-2014 15:48 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Miyamoto
Met dion_b, het plaatje of de begeleidende tekst klopt niet. Vermeld ook meteen wat voor type UPC modem je hebt?

• Legendary1985
Voor de duidelijkheid speedtest heb ik neergezet om mijn snelheid te laten zien.

Upc modem -> switch -> desktop -> spotnet -> ~ 24MB/s

Upc modem -> asus router -> desktop -> spotnet -> ~8MB/s

Als ik thuis ben zal ik kijken welke type uoc modem ik heb al denk ik dat het niet hieran zal liggen aangezien ik zonder de asus router wel de volle snelheid haal.

• Miyamoto
Waarom de switch?

• Legendary1985
Vanaf me upc modem gaat er een utp kabel naar een soort verdeelkast en daar heb ik me router. Om de verbinding tussen de upc modem en me desktop te overbruggen zet ik er een switch tussen om te testen.

Voor de duidelijkheid met de switch haal ik gewoon de volle snelheid. Maar als ik de switch verwijder en de router plaats dan daalt mijn snelheid

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ben erg benieuwd naar modem ondertussen. Enige manier dat wat je beschrijft gaat werken is als het wel degelijk een type is met ingebouwde router (wat bij UPC overigens ook automatisch WiFi betekent).

Als dat zo is zit je met de RT-AC68U NAT-achter-NAT te doen. Dat kan goed gaan, maar kan evengoed probleem verklaren. Oplossing zou wel eens kunnen zijn om de UPC modem/router in bridged mode te zetten.

Als het echt een non-routing modem is (wat met 200Mbps alleen een Cisco EPC3208 oe EPC3212 kan betekenen), dan durf ik er vergif op in te nemen dat er nog iets anders (een NAT router dus) tussen modem en switch zit. Als je echt zeker meent te weten dat dat niet zo is, graag bij alle apparaten op je rechterplaatje (zonder Asus router) IP-adressen plaatsen. Dan komt de aap mbt wat er aan de hand is snel genoeg uit de mouw.

Oslik blyat! Oslik!

• Legendary1985
Wat betreft de modem het is een cisco epc3212.

Ik zal de ip-adressen ermelden. Hoe kan ik dit het beste doen? Ip config? Ben niet zo thuis met netwerk.

Ik weet zeker dat er geen nat router tussen zit. Ik heb zelf de netwerk aangelegd.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Inmiddels is er al heel veel verduidelijkt, maar toch even de opmerking dat een topic die er volgende net zo halfbakken als dit uitziet, dicht gaar.
Een plaatje met de melding 'ik haal mijn snelheid niet' noem ik geen topic.

Tijd voor een nieuwe sig..

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

Als je de asus aanzet en de quick install doet. Dan komt er een handleiding met je modem aan en uitzetten. zodat de asus je modem kan detecteren.
Vervolgens in je netwerk overzicht. staat boven aan de pagina een connection ip.
Is deze 192.168.x.x of is dit een totaal ander ip?

Certified Google Teacher.

• Miyamoto
Legendary1985 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 22:04:
Ik weet zeker dat er geen nat router tussen zit. Ik heb zelf de netwerk aangelegd.
Volgens mij zijn wij er dan ondertussen toch al achter dat je rechterplaatje niet kan werken zoals het getekend is. Dus of je verzwijgt iets (al dan niet onbewust) of je plaatje klopt niet.

Je bent iedere keer erg karig met details. Dat helpt niet voor een snelle afhandeling.
De reden dat ik vroeg waarom je een switch had, was omdat je weigerde te antwoorden welk type modem je had.

• Legendary1985
flipkipse schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:29:
Als je de asus aanzet en de quick install doet. Dan komt er een handleiding met je modem aan en uitzetten. zodat de asus je modem kan detecteren.
Vervolgens in je netwerk overzicht. staat boven aan de pagina een connection ip.
Is deze 192.168.x.x of is dit een totaal ander ip?
dit is 192.168.1.1
Miyamoto schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:38:
[...]

Volgens mij zijn wij er dan ondertussen toch al achter dat je rechterplaatje niet kan werken zoals het getekend is. Dus of je verzwijgt iets (al dan niet onbewust) of je plaatje klopt niet.

Je bent iedere keer erg karig met details. Dat helpt niet voor een snelle afhandeling.
De reden dat ik vroeg waarom je een switch had, was omdat je weigerde te antwoorden welk type modem je had.
Ik weigerde niet om antwoord te geven, ik was gisteren niet thuis, pas laat in de avond was ik thuis heb dan ook gekeken welke modem ik had.

Heb het opnieuw getekend :). excuus voor de foutieve informatie :'(

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/10-2-20149-53-40_zps111f0f2b.jpg

Bijbehorende ip-adressen zal ik als ik thuis ben toevoegen.

• flipkipse

flipkipse

Google it

Maar bij de test links heb je de synology aan staan. bij de test rechts niet,
Tel je de download snelheden van spotnet + sabnzb bij elkaar op.?
dit is 192.168.1.1
Als dit 192.168.1.1 is, dan functioneer je cisco dus ook deels als router... nu heb je dus een NAT achter NAT probleem wat al eerder aangegeven is.

dit is op te lossen door de cisco in DMZ te zetten.

• Legendary1985
flipkipse schreef op maandag 10 februari 2014 @ 10:41:
Maar bij de test links heb je de synology aan staan. bij de test rechts niet,
Tel je de download snelheden van spotnet + sabnzb bij elkaar op.?

Als dit 192.168.1.1 is, dan functioneer je cisco dus ook deels als router... nu heb je dus een NAT achter NAT probleem wat al eerder aangegeven is.

dit is op te lossen door de cisco in DMZ te zetten.
Om te testen heb ik enkel via spotnet gedownload links heb ik wel nas aangesloten om te kijken of de snelheden gelijk zijn (sabnzb & spotnet) voor de duidelijkheid download niet tegelijkertijd met sabnz & spotnet

Als ik de router aansluit (asus RT-AC68U) op de upc moden dan heb ik de volgende ip adressen.

Desktop: 192.168.1.35
NAS: 192.168.1.112

Zonder router ertussen moet ik nog kijken welke ip-adressen ik heb.
ik zal dit vanavond als ik thuis ben controleren.

[ Voor 23% gewijzigd door Legendary1985 op 10-02-2014 10:55 ]

• Miyamoto
Legendary1985 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 10:54:
[...]
voor de duidelijkheid download niet tegelijkertijd met sabnz & spotnet

Zonder router ertussen moet ik nog kijken welke ip-adressen ik heb.
Maar haalt je Synology updates binnen of weet ik het. Test nou eens twee dezelfde setups achter je router/switch. Waarbij je de switch ook weg kunt laten... Twee devices op die switch gaat niet werken. De kabel van je desktop kan rechtstreeks in de UPC modem.

Dus de volgende test is het linkerplaatje gelijk aan het rechterplaatje, maar dan enkel de TP-Link switch vervangen door de Asus router.

Je Asus moet inderdaad wel een WAN IP krijgen. Geen 192.168.xxx.xxx dus. Ik weet het niet van alle modems, maar soms duurt het even (5min) voordat je een nieuw IP krijgt.

Je plaatje wordt al beter, maar let ook even op hoofdlettergebruik als we op zoek zijn naar exacte snelheden en het vergelijken daarvan.

• flipkipse

flipkipse

Google it

Je hebt je Cisco nog niet goed ingesteld. Stel hier eerst een NAT Passtrough of DMZ in. Vervolgens ontvangt je asus niet een lokaal ip als 192.168.x.x. maar een ip als 213.154.xxx.xx (ook die eerste getallen kunnen verschillen).

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

flipkipse schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:52:
Je hebt je Cisco nog niet goed ingesteld. Stel hier eerst een NAT Passtrough of DMZ in. Vervolgens ontvangt je asus niet een lokaal ip als 192.168.x.x. maar een ip als 213.154.xxx.xx (ook die eerste getallen kunnen verschillen).
Ho ff, het is een EPC3212, niet een EPC3925 oid. Dit is gewoon een 'simpele' bridge-only modem, geen router, geen NAT, geen DMZ :o

Maar goed, TS, je hebt nu verhelderd waarom het alsnog werkt met switch ertussen (je hebt maar één apparaat aangesloten). Wat je nog niet gedaan hebt, is een reguliere speedtest met die Asus ertussen.

Laat aub het hele NNTP/USEnet-verhaal liggen totdat je aangetoond hebt wat de snelheid van de verbinding is.

Dus:
1) speedtest.upc.nl (of voor mijn part die van KPN, zolang het maar modern = Ookla v3 of beter is) met PC direct op modem (of enkel met switch ertussen)
2) speedtest.upc.nl met Asus RT-AC68U ertussen.

Wat haal je bij 2?

Is dat hetzelfde als bij 1? Dan ligt het probleem alvast niet aan de bandbreedte van de verbinding. Zie vervolgens m'n eerder opmerkingen over aantal verbindingen bij NNTP
Is dat aanzienlijk minder dan bij 1? Dan ligt het probleem wel aan de bandbreedte. Hou het in dat geval simpel, gewoon met speedtest werken en niet kloten met NNTP voor verder oplossingen.

Oslik blyat! Oslik!

• Legendary1985
dion_b schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:45:
[...]

Ho ff, het is een EPC3212, niet een EPC3925 oid. Dit is gewoon een 'simpele' bridge-only modem, geen router, geen NAT, geen DMZ :o

Maar goed, TS, je hebt nu verhelderd waarom het alsnog werkt met switch ertussen (je hebt maar één apparaat aangesloten). Wat je nog niet gedaan hebt, is een reguliere speedtest met die Asus ertussen.

Laat aub het hele NNTP/USEnet-verhaal liggen totdat je aangetoond hebt wat de snelheid van de verbinding is.

Dus:
1) speedtest.upc.nl (of voor mijn part die van KPN, zolang het maar modern = Ookla v3 of beter is) met PC direct op modem (of enkel met switch ertussen)
2) speedtest.upc.nl met Asus RT-AC68U ertussen.

Wat haal je bij 2?

Is dat hetzelfde als bij 1? Dan ligt het probleem alvast niet aan de bandbreedte van de verbinding. Zie vervolgens m'n eerder opmerkingen over aantal verbindingen bij NNTP
Is dat aanzienlijk minder dan bij 1? Dan ligt het probleem wel aan de bandbreedte. Hou het in dat geval simpel, gewoon met speedtest werken en niet kloten met NNTP voor verder oplossingen.
Ik snap wat je bedoeld. Voor de duidelijkheid heb het ook met upc.nl/speedtest getest.

UPC modem -> switch -> desktop -> upc.nl/speedtest -> ~200Mb/s

UPC modem -> Asus RT-AC68U -> desktop -> upc.nl/speedtest -> ~200Mb/s

Met en zonder asus router haal ik gewoon de maximale met upc.nl/speedtest, echter als ik download met de router ertussen haal ik ~72Mb/s i.t.t. ~192Mb/s met de switch

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 15:17

lier

MikroTik nerd

Legendary1985 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:07:
echter als ik download met de router ertussen haal ik ~72Mb/s i.t.t. ~192Mb/s met de switch
Hoe download je (browser/usenet/torrent/iets anders)?
Kan het te maken hebben met poorten die je eventueel nog open moet zetten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• flipkipse

flipkipse

Google it

dion_b schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:45:
[...]

Waarom hang je er dan een Asus Ac-68ac achter in router functionaliteit. Deze heeft veel functies die nu overbodig raken.

ik vind het erg vreemd dat je:
72Mb/s i.t.t. ~192Mb/s hebt.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Legendary1985 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:07:
[...]

Ik snap wat je bedoeld. Voor de duidelijkheid heb het ook met upc.nl/speedtest getest.

UPC modem -> switch -> desktop -> upc.nl/speedtest -> ~200Mb/s

UPC modem -> Asus RT-AC68U -> desktop -> upc.nl/speedtest -> ~200Mb/s

Met en zonder asus router haal ik gewoon de maximale met upc.nl/speedtest, echter als ik download met de router ertussen haal ik ~72Mb/s i.t.t. ~192Mb/s met de switch
Met de speedtest download je ook hoor... :o
Wees alsjebleift eens een keer helder en uitgebreid in wat je post. Juist als je er weinig van snapt is het echt belangrijk om zoveel mogelijk info te geven - pas als je weet wat je kunt weglaten is het veilig om 'overbodigheden' weg te laten...

Maar ik ga er even vanuit dat je met "download" NNTP bedoelt. In dat geval geldt dus wat ik al zei:
En daar schreef ik:
Sowieso is dat een relevant punt voor NNTP: de max throughput per connection kan nogal verschillen, waardoor je een groot aantal connections nodig hebt.

[...]

Met defailt settings op Grabit haalde ik 122Mbps. Nader onderzoek wees uit dat Grabit standaard max connections op 10 had staan.
Met max connections op 20 haalde ik 173Mbps.
Hoeveel gelijktijdige connections heb je momenteel in je downloadapp ingesteld staan?
Wat gebeurt er als je dat aantal verhoogt (bijvoorbeeld naar 20)?

Oslik blyat! Oslik!

• flipkipse

flipkipse

Google it

Doe deze 3 meet opstellingen is:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/baWB1Im.jpg
sorry, zou thuis even thumb maken. zit op werk

[ Voor 99% gewijzigd door flipkipse op 10-02-2014 16:14 ]

• Legendary1985
dion_b schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:06:
[...]

Met de speedtest download je ook hoor... :o
Wees alsjebleift eens een keer helder en uitgebreid in wat je post. Juist als je er weinig van snapt is het echt belangrijk om zoveel mogelijk info te geven - pas als je weet wat je kunt weglaten is het veilig om 'overbodigheden' weg te laten...

Maar ik ga er even vanuit dat je met "download" NNTP bedoelt. In dat geval geldt dus wat ik al zei:

[...]

En daar schreef ik:

[...]

Hoeveel gelijktijdige connections heb je momenteel in je downloadapp ingesteld staan?
Wat gebeurt er als je dat aantal verhoogt (bijvoorbeeld naar 20)?
Ik zal als ik thuis ben het volgende testen.

Upc modem -> Desktop -> spotnet
Upc modem -> Asus router -> Desktop -> spotnet

Voor de duidelijkheid volgende situatie is al getest.

Upc modem -> Switch -> desktop -> spotnet (20 con.) -> ~192Mb/s

Upc modem -> Asus router -> desktop -> spotnet (20 con.) -> ~72Mb/s

Het ligt dus niet aan de aantal connecties

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zucht...

Probeer dan meer dan 20 connections met die router ertussen. Kijk wat er dan gebeurt. Die 10 vs 20 was ook maar gegokt (jij gaf voorheen geen info), het gaat erom dat je achterhaalt of met de router ertussen het aantal connections wat uitmaakt of niet. Dat heb je nadrukkelijk nog niet getest.

Oslik blyat! Oslik!

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-11 22:23
Weet je 100% zeker dat port forwarding goed is ingesteld?

Wat je ook kunt proberen is je PC in DMZ zetten en dan testen of hij de volledige snelheid behaalt zo jah dan ligt het ergens aan een instelling van de router.

• Legendary1985
dion_b schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:01:
Zucht...

Probeer dan meer dan 20 connections met die router ertussen. Kijk wat er dan gebeurt. Die 10 vs 20 was ook maar gegokt (jij gaf voorheen geen info), het gaat erom dat je achterhaalt of met de router ertussen het aantal connections wat uitmaakt of niet. Dat heb je nadrukkelijk nog niet getest.
Ik snap dat je probeert te helpen. maar als ik met evenveel connecties bij de ene configuratie 192Mb/s haal en bij de andere 72Mb/s dan snap ik niet waarom je connecties moet verhogen/verlagen?

een variabele toevoegen (aantal connecties wijzigen t.o.v. elkaar) heeft geen enkel zin naar mijn mening.

Alles is hetzelfde nu, behalve dat ik een router toevoeg wat leidt tot snelheidsverlies.

UPC modem
Met/zonder switch
Desktop
Spotnet (20 connecties)
Snelheid 192Mb/s

UPC modem
Asus Router
Desktop
Spotnet (20 connecties)
Snelheid 72Mb/s

edit

Heb e.e.a. getest zie foto hieronder

Afbeeldingslocatie: http://i821.photobucket.com/albums/zz136/Legendary1985/12-2-201411-05-37_zpsc06d2840.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Legendary1985 op 12-02-2014 11:07 ]

• Legendary1985
iemand nog een tip wat ik kan proberen?

• chickpoint
  • Laatst online: 30-11 19:08
Ja, probeer eens wat Jonathan zei. Dan kun je ook uitsluiten of port forwards niet je probleem zijn
Jonathan-458 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:19:
Weet je 100% zeker dat port forwarding goed is ingesteld?

Wat je ook kunt proberen is je PC in DMZ zetten en dan testen of hij de volledige snelheid behaalt zo jah dan ligt het ergens aan een instelling van de router.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-11 22:23
check ook even de firewall instellingen van je PC.
Pagina: 1