Beste value for money ~21,5inch monitor

Pagina: 1
Acties:

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-02 02:10
Waar ga ik m voor gebruiken: Het wordt me 2e scherm, dit omdat ik het leuk vind om ai suite en msi afterburner te kunnen zien terwijl ik aan het gamen ben. Ook vind het prettig om tegelijkertijd msword en google open te kunnen hebben. Ik zoek een scherm van ongeveer de 100 euro. Ik vind het prima om wat meer te besteden, maar dan moet er wel duidelijke meerwaarde zijn. Het hoeft niet precies 21,5 inch te zijn, maar ik heb nu een 24 inch staan en dat vind ik eigenlijk iets te groot, en 19,5 lijkt me weer wat te klein. De monitor moet een dvi-d, hdmi, of dp ingang hebben :) (dus niet analoge dvi, dat ondersteunt me videokaart niet, en een omvormertje is gelijk al 15 euro ofzo)

De monitor die ik het meeste in het vizier heb is de benq GW2265HM, dit voornamelijk omdat deze flicker-free technologie heeft, maar ik weet eigenlijk niet of dat wel daadwerkelijk wat waard is.

Verder vind ik de lg 22en43t-b er ook wel goed uit zien, en verder zijn er eigenlijk niet zoveel concurrenten rond de 100 euro. Of weet iemand misschien een goed alternatief?

[ Voor 7% gewijzigd door Timba- op 08-02-2014 19:55 ]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

pricewatch: BenQ GW2265HM Zwart
A-mva scherm, betere kleurweergave dan TN. Voor 100 euro is dit een bang for buck

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-12-2025

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Die BenQ is inderdaad een prima deal. Je kunt ook nog even naar de mediamarkt gaan en kijken hoe verschillende schermen je bevallen. Meestal zijn er onderling toch nog grote verschillen ook al zijn de specs praktisch hetzelfde!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het ding slechts wat extra metertjes weer moet geven tijdens het gamen, waarom dan niet voor een paar centen eentje van MP of bij de kringloop vandaan halen? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Die Benq is idd een zeer goed scherm voor zijn prijs. AMVA, dus prima kleuren en kijkhoeken en, voor LCD, uitstekend contrast. Ook geen/weinig ghosting en weinig inputlag.

People as things, that’s where it starts.

• Timba-
The Eagle schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 19:27:
Als het ding slechts wat extra metertjes weer moet geven tijdens het gamen, waarom dan niet voor een paar centen eentje van MP of bij de kringloop vandaan halen? :)
Mja ik moet sowieso een monitor met een dvi-d uitgang hebben (shit, dat had ik eigenlijk even bij vereisten moeten zetten natuurlijk :F ) en met dat in het achterhoofd beginnen geschikte 2ehands monitoren van 21,5 of hoger op marktplaats ongeveer vanaf 50/60 euro. Dan betaal ik net zo lief 40 euro extra voor een glimmend nieuw scherm met wat betere specs :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eh, nee. Je wilt er eentje met DVI INgang :P

En dan nog, al heeft zoiets alleene en VGA ingang, dan is dat met een simpel verloopje ook op te lossen.
Maar als jij liever nieuw koopt, ga gerust je gang. Ik zou in dit geval zelf een monitor bij de kringloop scoren en er een verloopje tussen zetten. Of, als ik het echt zelf zou zijn: een oude monitor uit een doos trekken :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Timba-
Mja 2e hands is ook een prima optie hoor. Alleen ik kwam alleen dit soort stekkertjes tegen: http://azerty.nl/8-1598-6...om-dvi-d-to-vga-acti.html
Dus ik vond het zo prijzig dat ik naar nieuw ben gaan kijken.

Maar er bestaan dus ook gewoon goedkope stekkertjes?

En ja, terwijl ik uitgang schreef bedacht ik me al dat dat waarschijnlijk niet klopte :p

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

het zijn meer blokjes dan stekkertjes die zo goedkoop zijn. Vraag er anders voor op de V&A, er zijn zat mensen die omkomen in die dingen, gezien iedere nieuwe videokaart zo'n ding meegeleverd krijgt.

• Timba-
Ja ik had dus even gegoogled, en voor zover ik begreep bestaan er geen goedkope blokjes van analoog naar digitaal :/

Ik heb natuurlijk eerst ook zelf mijn blokjes uitgeprobeerd, die zijn allemaal vga naar dvi analoog. Ik moet DVI-D hebben :/

[ Voor 35% gewijzigd door Timba- op 08-02-2014 20:46 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

DVI-I [uit mijn hoofd, check anders wikipedia even] verstuurt zowel analoog als digitaal. En dan kun je een el cheapo blokje gebruiken.

• Timba-
Ja dat klopt wel volgens mij, alleen die blokjes past gewoon niet in mijn videokaart haha. Er zitten 4 puntjes rondom het "streepje", waardoor ze dus gewoon niet passen :(

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dat zijn dan volgens mij de pinnetjes voor analoog ;)

Tja, dan heb je al snel een probleempje, al zijn er ook wel oudere monitoren met DVI te vinden hoor. Mijn oude 19" die al een jaar of 6-7 is heeft ook DVI.

• Timba-
Hm ja, op het moment dat ik op marktplaats keek was er niets moois in de buurt te vinden (verzendkosten bederfen net de pret een beetje bij zulke lage prijzen). Nu vind ik wel deze: V&A aangeboden: Samsung Syncmaster 206BW Zilver, Zwart op V&A..

Scheelt toch weer 60 euro. Ik ga er nog even goed overna denken hehe ;)
Pagina: 1