Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pagina laden browser langzaam maar snel in veilige modus

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views

Verwijderd

Topicstarter
Het browsen van een willekeurige webpagina gaat sind een aantal dagen uitermate traag.
Het probleem doet zich voor in zowel IE als FF.
Na het "enteren" van een URL zie ik in Taakbeheer, zodra de opbouw van de pagina moet beginnen. de CPU van het browserproces naar bijna 100% oplopen.Zelfs terwijl ik dit verhaal tik en allerlei bewegende smilies hier beneden vrolijk bewegen, houdt in dit geval Firefox de CPU op dik 95%.

Het netwerk lijkt me niet de oorzaak. Ik ben bekabeld aangesloten op een eigen router achter een glasvezel modem. Ook een aansluiting rechtstreeks op het modem heb ik uitgeprobeerd.
Mijn abonnement moet 50Mb up en 50Mb down leveren. En de speedtest (van Ziggo) bewijst dat dit geleverd wordt.

Nu het bijzondere:
Wanneer ik XP in veilige modus met netwerk uitvoer en de zelfde pagina's bekijk gaat alles flitsend en wordt de CPU niet omhoog gejaagd.
Wie weet waar ik de oorzaak moet zoeken?

Update:
Sorry, in verkeerd hoofdstuk geplaatst; onderwerp verplaatst naar Windows Clients.
Reageer hier dus niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2014 17:37 . Reden: In onjuiste draad geplaatst ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

en dicht

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Kijk eens of je misschien een proxy of een rare DNS server geconfigureerd hebt staan.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Draait er geen rare plugin in je browers mee? Je kan ook nog proberen om beide browsers te resetten naar de standaard instellingen.

P.s. welke andere scanners heb je gebruikt naast je eigen?

Verwijderd

Topicstarter
Fiber schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:37:
Malwarebytes en Superantispyware er op loslaten...

(En wellicht wordt het tijd om XP door W7 of W8 te vervangen...)

Al getest met een compleet andere computer op deze verbinding...?

(En waarom weer een nieuw topic over hetzelfde probleem...?)
Malwarebytes inmiddels uitgevoerd, was een hele klus.
Uiteindelijk twee registerdata gedetecteerd:
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Security Center|AntiVirusDisableNotify (PUM.Disabled.SecurityCenter)
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Security Center|FirewallDisableNotify (PUM.Disabled.SecurityCenter)
Volgens McAfee forum negeren omdat deze taken door McAfee worden overgenomen (mijn aktieve ).

Je hebt gelijk, XP is toe aan een update.
Maar dat is ook mijn hardware en ik wil dat dit jaar weloverwogen doen.

Verwijderd

Topicstarter
LnC schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:15:
Kan je de specs van je pc eens posten? Zo kunnen we wat gerichter zoeken.
Welke gegevens moeten deze specs bevatten en in welke vorm?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.