Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Al 4 maanden loop ik vrolijk met mijn Lumia rond. Al vele malen op de grond gevallen, 1x zelfs tijdens het fietsen met het scherm recht op het asfalt, maar hij bleef zijn reputatie eer aan doen: onverwoestbaar.

Gister laat ik hem vallen op straat, scherm naar beneden, BAM barst in het scherm.

Het scherm (de digitizer?) is kapot, maar verder werkt de telefoon nog perfect naar behoren. Het touchscreen is dus niet kapot.

Nou zit ik te kijken naar oplossingen, en een reparatie is eigenlijk altijd een scherm + nieuw touch screen, voor 160 euro. Dit gaat mij te ver, aangezien lumia 920's op marktplaats voor 180 gaan.

Weet iemand een andere oplossing?
Ik vond deze:
http://forums.wpcentral.c...igitizer-replacement.html

Maar ik ben zeker niet technisch en ook niet goed in secuur met mijn handen priegelen.

Iemand er ervaring mee? Kan ik het risico nemen of is er kans dat hij dan helemaal niets meer doet?

Of iemand misschien ervaring met het laten repareren op de zwarte markt oid?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:13
Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 16:42:
[...] Het scherm (de digitizer?) is kapot, maar verder werkt de telefoon nog perfect naar behoren. Het touchscreen is dus niet kapot. [...]
Het scherm unit bestaat uit drie delen: LCD, digitizer en glas. De digitizer is in feite het touchgedeelte. Als het glas dus kapot is, maar touch en display doen het nog gewoon heb je echt alleen het glas kapot.
Groot probleem met de display units in de telefoons van nu is vaak dat de drie gedeeltes op elkaar zijn gelijmd. Het eraf halen valt te doen (zoals in je link beschreven), maar de kans is vrij groot dat je alsnog het digitizer beschadigd. Zo'n display unit is ook vrij prijzig en vermoed ook het duurste in de hele telefoon.
Je kan op ebay wel goedkopere niet-originele units vinden, maar die zullen niet van dezelfde kwaliteit zijn. Zeer waarschijnlijk mis je dan een aantal opties die de Nokia onderdelen wel hebben zoals dus het bedienen met handschoenen aan en het 60hz puremotion (pdf) gedoe.

• interlude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-11 23:55
Wat Caelorum zegt.

Het repareren is makkelijk zelf tedoen met een vervangingsonderdeel van Ebay.
Mijn scherm was ook gebarsten S3 het scherm zelf vervangen. Het ledschermpje was prima maar het glas was van duidelijk slechter kwaliteit want ik kreeg er sneller krassen op.

Maar het is prima te doen hoor !

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand een link zou kunnen geven van zo een repair kit zou dat echt super zijn!, ik ben echt een leek in dit soort dingen en heb geen idee waar ik op moet letten... het liefst wel van het merk Nokia (de display dan). Ik heb verder niets aan gereedschap (die kleine schroevendraaiertjes).

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
en dan kan je hier wel vinden hoe het allemaal moet: http://www.ifixit.com/Gui...ing+Nokia+Lumia+920/12122

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:24

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hoe hinderlijk is de barst? Het nadeel van een dure reparatie die je zelf doet is -naast dat het fout kan gaan- ook dat misschien andere onderdelen nu misschien nog niet stuk zijn, maar wel zo beschadigd zijn dat ze het binnenkort begeven.

Ik zou als het te duur is gewoon een paar maanden leven met de barst en dan als een nieuwe lumia 920 net zoveel kost als de reparatie, een nieuwe lumia 920 kopen.

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1