Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

gt70 dragon edtion 2

Pagina: 1
Acties:

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11 14:25
Goede dag
Ik had de mst gt70 dragon edition 2 gezien bij norrod voor 1500 euro.
Het lijkt mij een mooie prijs voor wat je krijgt. Wel wil ik er nog een ssd in. Want die mist helaas.
http://www.norrod.nl/zkb-...on-edition-2/details.aspx

Ik ga niet zeggen dat ik hem mooi vind. Maar zou het een goede koop zijn? Heb in november 2 medion x7825 gehad (beide defect geleverd). Deze is volgens mijn weten ook door msi gebouwd waar door ik toch een beetje huiverig er voor ben.

Het model vond ik prima . deze is alleen lelijk rood maar wel met gtx780m. Wat mij zeer aanspreekt .
Alvast bedankt

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:19
Tja, lastig te zeggen. Beoordelen op merk kun je in principe niet doen: je zult reviews moeten lezen over het desbetreffende model.

Overigens worden Medions zover ik weet niet door MSI gebouwd, maar gebruiken ze wel dezelfde behuizingen, die over het algemeen geen geweldige koeling hebben, en dus warm en luidruchtig worden. Ook hebben MSI's meestal geen geweldige batterijduur, maar zoals ik al zei, lees een review over het specifieke model.

Specificaties zien er goed uit. De goedkoopste met een 780m zo te zien.

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:39
ik zou me vooral hierover zorgen maken: http://www.anandtech.com/...aswell-and-the-gtx-780m/4 (ben niet zeker dat dit 100% dezelfde is maar is wel een GTX780m versie).

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:19
nokie schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:54:
ik zou me vooral hierover zorgen maken: http://www.anandtech.com/...aswell-and-the-gtx-780m/4 (ben niet zeker dat dit 100% dezelfde is maar is wel een GTX780m versie).
Het typische MSI probleem weer: de koeling.

Een monster GPU en een behoorlijke CPU kun je gewoon niet koelen mer één fan. Je zult dus inderdaad zien dat het apparaat geregeld erg heet wordt, throtteld en herrie maakt. Zonde.

Overigens ziet de performance er niet slecht uit, maar tja.

• NiGHtrAidEr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 18:14
heb daar ook naar gekeken, mooi met de GTX 780M maar MSI en slechte koeling kom je toch bijna in elke review tegen.
in dit segment (als je niet genoeg geld (over) hebt voor een Alienware) zou ik kijken naar de Asus G750

There are no stupid questions, just stupid people...

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-11 02:59

auto660

1991 240 GL Brick

Ik zou juist niet voor Asus of Alienware kijken met dit budget. Alienware is namelijk (nog) wat te duur en Asus is vaak ook wat duur voor wat je krijgt plus dat ze vaak niet standaard hardware gebruiken. Ik zou voor een BTO gaan die gebaseerd is op een clevo P150sm/P170sm barebone. De bouwkwaliteit is prima en de koeling is ook prima. (mijn 8970m met tdp van 100w wordt maar 80 graden tijdens msi kombuster) Maar ik vind dat Clevo door veel mensen de laatste tijd wordt ondergewaardeerd terwijl ze prima notebooks leveren.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Verwijderd

Ik zou wel voor een Asus of Alienware kijken en je budget daardoor iets verhogen. Misschien dat je qua hardware iets inlevert dan, maar het is wel een ervaring waar je meer plezier van gaat hebben. Prima dat andere laptops ook goed zijn (dat kan best), maar Asus of Alienware zijn toch echt nog een klasse beter. Je hebt natuurlijk geen garanties, maar de kans is een stuk groter dat je langer plezier gaat hebben van die Asus of Alienware dan van een op een Clevo barebone gebaseerde laptop of de MSI.

Kijk, als het nou 500 euro zou schelen, dan zou ik je wel gelijk geven, maar als ik zie dat je nu bijv bij wehkamp een Asus ROG voor 1570,- kunt krijgen zou ik niet lang twijfelen .. dan heb je een prima laptop, met prima scherm, prima koeling, prima hardware en prima bouwkwaliteit tegenover een redelijke/goede laptop met goed scherm, mindere koeling, misschien iets betere hardware en toch (tsja, getest en bewezen wat mij betreft) een stuk mindere bouwkwaliteit.

Trouwens, als ik nog even vergelijk met bijv. BTO .. dan krijg je voor 100,- minder de BTO versie van de Asus ROG. Die 100,- zou ik met alle plezier steken in een betere koeling, bouwkwaliteit en inputapparatuur.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2014 18:35 ]

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:05:
Ik zou wel voor een Asus of Alienware kijken en je budget daardoor iets verhogen. Misschien dat je qua hardware iets inlevert dan, maar het is wel een ervaring waar je meer plezier van gaat hebben. Prima dat andere laptops ook goed zijn (dat kan best), maar Asus of Alienware zijn toch echt nog een klasse beter. Je hebt natuurlijk geen garanties, maar de kans is een stuk groter dat je langer plezier gaat hebben van die Asus of Alienware dan van een op een Clevo barebone gebaseerde laptop of de MSI.

Kijk, als het nou 500 euro zou schelen, dan zou ik je wel gelijk geven, maar als ik zie dat je nu bijv bij wehkamp een Asus ROG voor 1570,- kunt krijgen zou ik niet lang twijfelen .. dan heb je een prima laptop, met prima scherm, prima koeling, prima hardware en prima bouwkwaliteit tegenover een redelijke/goede laptop met goed scherm, mindere koeling, misschien iets betere hardware en toch (tsja, getest en bewezen wat mij betreft) een stuk mindere bouwkwaliteit.

Trouwens, als ik nog even vergelijk met bijv. BTO .. dan krijg je voor 100,- minder de BTO versie van de Asus ROG. Die 100,- zou ik met alle plezier steken in een betere koeling, bouwkwaliteit en inputapparatuur.
Een vraagje, heb jij een Clevo notebook gehad van de huidge generatie?

De koeling van de P150sm/P170sm barebones (de barebone die wordt gebruikt in dit segment) heeft prima koeling, een prima touchpad, een goed toetsenbord, een full hd 95% gamut scherm en met de bouwkwaliteit is ook niks mis. Mijn vader heeft een asus rog laptop (een wat oudere 17" met gtx460m) en dat ding is ook volledig van plastic en de koeling in dat ding is echt niet groter dan in mijn P157SM laptop. De oudere clevo laptop's waren inderdaad slecht en er zullen nu vast nog wel slechte modellen tussen zitten maar met de huidige high-end barebones is niks mis. Natuurlijk is een Alienware wel beter gebouwd maar het is een keuze tussen zeer goed en het beste, beide is gewoon goed. En uit dit soort berichten krijg je een vertekend beeld dat clevo laptops zeer slecht zijn terwijl dit dus gewoon niet zo is. Maar ieder zo zijn standpunt ;) Sterker nog, de Asus rog laptop van mijn vader is al een keer garantie gegaan na 2 maanden omdat hij de hdd's niet meer wilde herkennen en na de reparatie wekte de toetsenbordverlichting niet meer. Maar omdat de laptop een maand weg was om het eerste probleem op te lossen wilde mijn vader hem niet een tweede keer opsturen. Maar nogmaals, ieder heeft zo zijn voorkeuren :)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Verwijderd

Ik zelf niet. Studenten die stage lopen waar ik momenteel werk wel, precies degene waar we het over hebben. Beide leerlingen hebben de configuratie met GTX 780M. Beide laptops worden zeer warm en hebben last van throttling onder zwaar gebruik, iets wat je volgens mij niet wilt bij een gaming machine. Misschien zijn het foutjes in de productie, maar dan vind ik het wel zeer verdacht dat ze het precies alle twee hebben (plus reviews en andere ervaringen die ik lees meegenomen) zou ik toch echt zeggen dat de koeling van de Asus een stuk beter presteerd.

Plastic .. tsja leuk, maar dat wil nog niets zeggen over de bouwkwaliteit. Als je de achterkant van het scherm aardig kan indrukken vind ik het toch wel eng worden met transporteren :-P. Zo'n 95% scherm is trouwens leuk, maar voor gaming van minder belang.

Daarnaast zien de touchpads van beide leerlingen er niet uit (versleten).

Ik zeg trouwens niet dat het een slechte laptop is, maar het is inderdaad de keuze tussen goed en beter/prima. Mocht het verschil nou 500 euro zijn, dan zou je er wat mij betreft over kunnen discussiëren, maar voor een prijsverschil van 100 euro echt niet. Trouwens, als je eerlijk wilt vergelijken, pak dan op z'n minst de laatste versie van de Asus ROG, aangezien ze in de tussentijd best veel getweakt kunnen en zullen hebben aan het design.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2014 19:06 ]

• auto660

auto660

1991 240 GL Brick

Hmm, ik kreeg mijn laptop ook eerst zo dat hij 99 graden werd. Maar de reseller had zelf de koelpasta aangebracht en hier is iets mee mis gegaan. Nu ik het zelf heb aangebracht is er niks aan de hand en die 80 graden wordt alleen gehaald als ik mijn laptop op schoot neem en daarmee de koelgaten (deels) blokkeer en de laptop dus niet genoeg lucht krijgt. De gtx780m's zijn inderdaad heethoofden maar als de laptop goed in elkaar is gezet dan zou het geen enkel probleem moeten geven, ik heb een 8970m trouwens welke ongeveer 5 graden koeler loopt dan de gemiddelde 780m dus ik denk dat er dan echt iets fout in die laptops zit. En op internet is en blijft het zo, je vind wat je wilt vinden. Als ik die owners lounge door lees van de P150sm modellen dan zie ik bijna alleen maar positieve reacties. Mijn 95% scherm was trouwens de enigste optie en de laptop was goedkoper dan het alternatief met een 75% scherm dus dat was mooi megenomen :p Over het touchpad kan ik niks zeggen maar ik heb dan ook een p157sm en die gebruikt een heel ander touchpad dan alle andere clevo's. En als je dan met een budget van €1500 zit dan kan dat net het verschil zijn tussen een gtx770 en een gtx780 of een ssd of niet, dingen die je écht wel merkt.

Maar ik ben dan ook nog niet volwassen en moet het hebben van kenissen die problemen hebben met hun pc om mijn spaarpot te spekken dus dan scheelt die €100 aardig veel.

Het is maar net hoe je het bekijkt :) Al wil ik ook niet zeggen dat je vooral geen Alienware of Asus moet kopen, als je het geld er voor hebt dan zou ik dat zeker doen. (al hebben asus en alienware geen 15" waar 2 2,5" hdd's in passen met een high-end videokaart waardoor ik eigenlijk maar een keus heb en dat is clevo)

• roundlet
bedankt voor jullie reacties. misschien haalde jullie het niet uit mijn tekst. maar ik ben nu in bezit van de g750jx. hij bevalt wel goed, maar de verkoper had gezegt dat er een 120hz scherm in zat en dat is helaas niet zo. daarom is de mogelijkheid van de msi gekomen. ik heb gelezen van de warmte afvoer, maar voor wat ik lees is dat met de 15 inch modellen en niet met de 17 inch. daarom maakt het de keuze moeilijk. de 780 is gewoon 30% sneller. als je dan bedenkt dat ik er nog wel een paar jaar mee wil doen. denk ik dat het geen verkeerde keuze zou zijn. daarom vroeg ik om jullie advies.
ik transporteer hem bijna nooit, alleen in huis. dus daar maak ik mij minder druk om. alleen is de g750 denk ik we; beter afgewerkt. als ik puur naar de hardware kijk en eventueel schoon maken lijkt me de gt70 beter. ook het feit dat hij de 780m heeft maakt het denk ik wel intressant. alienware en bto etc is geen keuze. want dat verkoopt die winkel niet.

Verwijderd

Aah! Als ik jou was zou ik dan maar eens een hartig woordje spreken met die verkoper .. jij koopt iets en je gaat af wat hij je verteld, ik vind het in ieder geval niet netjes.

De 780M is misschien sneller, maar als je op zoek gaat naar reviews van de MSI zie je dat deze ook te maken heeft met koelingsproblemen. Weliswaar niet zo erg als andere, maar je krijgt (bijna) zeker last van throttling. Reviews van het model met een 770 hebben hier al last van .. en aangezien het koelingssysteem niet anders is (kijk maar op MSI site) op de 780 kun je zelf wel raden wat er gaat gebeuren. Ik moet hierbij wel zeggen dat de throttling redelijk binnen de perken blijft bij de 770, maar toch is het wel weer 10% (en dat is alleen bij de GPU, CPU throttled meer).

Dus leuk dat die 780 30% sneller is, maar als hij ook weer zo'n 10 a 20% throttled heb je aan die winst ook vrij weinig. Ik zou lekker je Asus houden of gaan voor het model met een 780 als je die echt persé wilt.

• roundlet
Ja ik heb er ook mijn ongenoegen over uit gesproken. Ik kijk ook hun aanbod af. Maar ik dacht dat de msi wel een goede vervanger zou zijn. Ik heb veel gezocht en ja hij word rond de 90 graden. Mijn g750 zit rond de 80 graden. De g750 zal stiller zijn. Heb natuurlijk een paar dagen de medion x7821 gehad met een 680m. Dus weet wel wat voor geluid hij maak. Maar ik vond het niet storend en hij beviel me aardig. Die gt70 zou een verbeterde koeling hebbe. Daarom hoopte ik op een eigenaar die mij misschien meer kan vertellen. Wel ben ik al blij met jullie input. Is gewoon een lastige keuze
Pagina: 1