Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Herinstallatie Win 8 van DVD werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Wierema
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-11 23:22
Hoi,

Na flink wat geklooid te hebben op mijn nieuwe "Medion AKOYA P5341 F" PC, vond ik het tijd worden voor een schone installatie van Windows 8, om 'm vervolgens naar wens in te richten.
Ik heb daarop de Medion Recovery Disc DVD gebruikt en de PC vanaf daar laten opstarten. Dat ging allemaal goed en ondanks een error dat de partities zoals deze vanaf de fabriek zijn ingedeeld niet in de aanbevolen volgorde stonden, ben ik door gegaan met het her installeren in dezelfde partitie (5e partitie) als waar Windows 8 ook in stond. Wel eerst even een format gedaan en alles leek keurig te worden geïnstalleerd.
Na een dubbele herstart verscheen kreeg ik een dual-boot scherm, waaruit ik kon kiezen uit twee Windows 8. Maar welke ik ook koos, deze error kwam in beeld:
"Uw computer ss onverwacht opnieuw opgestart of er is een onverwachte fout opgetreden. De installatie van Windows kan niet doorgaan. Klik op OK om de computer opnieuw op te starten en start vervolgens de Windows-installatie opnieuw als u Windows wilt installeren. OK is dan ook de enige mogelijkheid."
Vervolgens heb ik opnieuw gestart van de DVD, dit keer heb ik alle partities op (van de SSD installatie schijf) verwijderd en Windows in de gehel beshikbare ruimte te installeren. Er werden vervolgens enkele systeem partities aangemaakt en ook nu leek alles prima te lopen, tot de dubbele herstart en ik opnieuw dezelfde foutmelding kreeg (geen dual-boot scherm keuze meer).
Ik kan dus niet verder nu. Iets veroorzaakt deze error. Heb het ook al geprobeerd zonder internetverbinding en ook zonder randapparatuur, maar niets helpt.
Het kan toch niet zo zijn dat ik nu mijn PC om zeep heb geholpen?
Moet er wellicht iets worden aangepast in de bios??
Wie kan mij verder helpen??
Alvast bedankt!
Gr. Ronald

Verwijderd

heb je er meerdere schijven in zitten? af en toe zet windows het opstartbestand op een andere schijf neer. staat er bij de installatie een partitie van ongeveer 100 mb? die moet je verwijderen. waarom heb je zoveel partities? en als je meerdere schijven hebt kan het ook zo zijn dat je in de bios de opstartvolgorde moet veranderen ofzo. al zou dit niets uit moeten maken.
heb je iets in de bios veranderd? zet de schijven in de bios op ahci in plaats van ide.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2014 20:39 ]

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Mocht je er niet uitkomen met die medion recovery dvd; de key voor windows 8 zit als het goed is in de bios/uefi ingebakken. Je zou met een normale windows 8 dvd/usb een echt schone installatie kunnen doen, zonder dat er om een key wordt gevraagd.

www.ping-win.nl

• Wierema
Hoi,
Bedankt voor jullie reacties. Die partities worden door de recovery dvd aangegemaakt, op het moment dat ik kies voor installatie van Windows 8 op de gehele, nog niet toegewezen ruimte van de SSD. Ook eentje inderdaad van 100 mb. Er zit inderdaad ook nog een normale HDD in. Die zou ik even kunnen loskoppelen en weer aansluiten als de installatie eenmaal gelukt is.
En inderdaad Rye,ik heb de key al achterhaald en het liefst wil ik ook een echte clean install,met een normale Windows 8 dvd , maar ik ken niemand met een reguliere 64bits Windows 8 DVD. En via Usenet of Torrents heb ik nog niet iets gevonden wat ik vertrouw. Tips?
Heb verder niets in de bios aangepast nog...
Alvast bedankt maar weer.

[ Voor 3% gewijzigd door Wierema op 09-02-2014 20:34 ]

• Wierema
Opnieuw geprobeerd met de extra HDD verwijderd, maar ook dit helpt niet.
Alles lijkt goed te gaan, na de eerste herstart staat er nog "apparaten voorbereiden", en dan start ie opnieuw op en dan komt die melding...

• Wierema
Heb het nu weer geprobeerd met andere, officiele Windows 8 dvd, maar ook hier gaat het mis. Begin te vermoeden dat het toch iets hardwarematigs is.
Ik ga maar eens contact zoeken met Medion.
Of iemand moet nog een helder idee hebben?

Verwijderd

het enige wat ik nog kan bedenken, is dat er een blokkade op zit inderdaad.. sommige oems doen dit.
is volgens mij niets aan te doen.. en hier weet ik niet zo veel van dus hier kan ik je niet echt bij helpen.
maar heb het wel eens vaker langs zien komen (ook bij medion specifiek) dat het geblokkeerd is.
alleen vind ik het dan vreemd dat ze je een recoverycd geven, en je die dan vervolgens niet kan gebruiken...
ik zou inderdaad even contact opnemen met medion.

• Wierema
Hoi,
Bedankt voor je reactie nog Xeonfan, maar ik ben er uit. Ik heb de losse videokaart eruit gehaald en mn scherm op de onboard vga aansluiting aangesloten en voila, dan doorloopt ie het wel goed. Zelfs de Medion herstel DVD blijkt een schone Windows 8, zonder Medion meuk of allerhande trials ofzo, die staan vast op de tweede disk, samen met alle drivers.
Ik weet nog niet wat er gebeurd als ik de videokaart er weer insteek (dat ie dan alsnog crasht ofzo), maar dan is de oorzaak iig bekend... Laat 't nog wel ff weten hier.

• Wierema
Seperate videokaart weer teruggeplaatst en vooralsnog geen problemen. Is dus opgelost.
Bedankt allen. Misschien kan iemand het onderwerp nog even aanpassen, voor het geval iemand tegen hetzelfde aanloopt, in: "Herinstallatie Win 8 van DVD op Medion P5341 F PC werkt niet"
Gr. Ronald

Verwijderd

Beste Ronald Wierema

Ik heb hetzelfde plan als jij, SSD installeren van bijgeleverde CD op een Medion PC Medion Akoya E4095 D heb je voor mij een stappenplan ? IK heb SSD erin gezet en hdu even losgekoppeld , wil even gaan instaleeren vanbijgeleverde recovry disk Kan je me die eventueel mailen ? :)

Groet
Ruud
Pagina: 1