Omdat mijn huidige computer nu een jaartje of 5 oud is, is het tijd voor een nieuw systeem. Ik heb hiervoor een lijst samengesteld en zou daarover advies willen vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal de PC vooral voor mijn studie(spacial design) gaan gebruiken. Programma's die ik veel zal gebruiken zijn o.a. Cinema4d, Rhino, Autocad, Adobe. Het gaat dan vooral om 3d renders te maken en animatie's. Ook zal ik er graag een aantal games(diablo3, BF4) op willen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het complete systeem mag zo rond 900 euro gaan kosten. (1000 euro max. mocht dit echt een groot verschil maken).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een ssd voor het snel opstarten van programma's. Goede video kaart, geheugen en processor. Geen randapparatuur en beeldschermen heb ik zelf ook. Het moet dus ook een videokaart zijn waar ik 2 schermen op aan kan sluiten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst Intel en Nvidia. Eigenlijk heb ik altijd een radeon videokaart gehad, dus mocht die beter zijn voor mijn doeleinden is dat ook prima.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een geluiddichte behuizing, aangezien ik in hetzelfde vertrek slaap. Ik wil verschillende programma's ook tegelijk gaan gebruiken. Hierbij moet je denken aan Cinema4d en Photoshop tegelijk of After Effects.
En natuurlijk de vraag of het allemaal compitabel is met elkaar
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal de PC vooral voor mijn studie(spacial design) gaan gebruiken. Programma's die ik veel zal gebruiken zijn o.a. Cinema4d, Rhino, Autocad, Adobe. Het gaat dan vooral om 3d renders te maken en animatie's. Ook zal ik er graag een aantal games(diablo3, BF4) op willen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het complete systeem mag zo rond 900 euro gaan kosten. (1000 euro max. mocht dit echt een groot verschil maken).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een ssd voor het snel opstarten van programma's. Goede video kaart, geheugen en processor. Geen randapparatuur en beeldschermen heb ik zelf ook. Het moet dus ook een videokaart zijn waar ik 2 schermen op aan kan sluiten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst Intel en Nvidia. Eigenlijk heb ik altijd een radeon videokaart gehad, dus mocht die beter zijn voor mijn doeleinden is dat ook prima.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een geluiddichte behuizing, aangezien ik in hetzelfde vertrek slaap. Ik wil verschillende programma's ook tegelijk gaan gebruiken. Hierbij moet je denken aan Cinema4d en Photoshop tegelijk of After Effects.
En natuurlijk de vraag of het allemaal compitabel is met elkaar
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 284,50 | € 284,50 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 67,10 | € 67,10 |
| 1 | MSI GeForce GTX 760 Gaming | € 213,90 | € 213,90 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 71,95 | € 71,95 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 84,04 | € 84,04 |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 30,50 | € 30,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 123,04 | € 123,04 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 52,- | € 52,- |
| 1 | Crucial 2.5" M500 120GB | € 59,90 | € 59,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 986,93 | |