wimmel_1 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 16:17:
Heeft je TV toevallig niet óók een optische aansluiting? Je zou in dat geval je AppleTV-3 middels HDMi aan je TV kunnen knopen en de audio van je TV vervolgens met een FiberOptical naar je reciever door kunnen zetten. Als ik de ATV3 met zowel een HDMi aan m'n TV alswel met een FiberOptical aan m'n reciever verbind krijg ik hier in iedergeval problemen met lipsync (oftwel beeld en audio lopen niet meer synchroon binnen de marge welke je als mens kunt bevatten (iets van 0.2 Sec. geloof ik, en da's bést veel)).
Ja klopt, daar heb ik nu ook last van dat het niet helemaal synchroon loopt. Vet irritant. Helaas geen optische aansluitingen op de tv.
FeaR schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 16:05:
[...]
HDMI-kabel eerst naar de receiver kan ook, maar het biedt mijn inziens geen meerwaarde aangezien je voor audio dus toch een andere kabel moet leggen.
[...]
Als eerst de vraag om je post te wijzigen in plaats van nog een keer posten en zo je eigen topic te kicken.
Betreffende je vraag: moge toch duidelijk zijn dat de totaal vijf ingangen van twee types zijn. De ronde is de Digitale Coax en de versie met klepje er voor is Optisch. Als je Optisch aan gaat sluiten zal je dus 1, 2 dan wel 3 moeten nemen. Iets wat je met een seconde of wat Google ook had kunnen vinden lijkt me.
Excuses hiervoor. De optische aansluiting op mijn ATV3 zag er iets anders dan die 3 op de receiver, vandaar dat ik even twijfelde. Heb nog niet eerder met optische aansluitingen gewerkt ook..
[
Voor 37% gewijzigd door
bananenbennie op 08-02-2014 18:37
]