Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik ben laatste tijd helemaal gek van de MTV serie Catfish! Zijn er andere die dit ook tegek vinden? Het gaat over mensen die een internetrelatie hebben, maar elkaar nog nooit in het echt hebben gezien. Zelf vond ik het interessant omdat ik zelf een half jaar een internetrelatie heb gehad. Helaas bleek er voor mij destijds geen echte liefde in te zitten. Ik vroeg me af: heeft iemand dit toevallig ook meegemaakt of maakt iemand dit nu mee? Ben erg benieuwd of het een typisch Amerikaans fenomeen is of dat het ook in Nederland voorkomt.

Groetjes,

Marije

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:47
Over de serie: hell yeah! Eerste seizoen heb ik zoveel mogelijk via de amerikaanse website van MTV gekeken. De seizoenen daarna heb ik nog niet gezien omdat ik nauwelijks TV meer kijk (of kan kijken).

Over internetrelaties, heb er ervaring mee. Als het niet uitloopt op een echte relatie dan word het echt moeilijk om het vol te houden. Wel was dat voordat Catfish in Nederland uitkwam.

Trouwens, welkom op Tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 17:16
Toevallig laatst 5 minuten gezien, vond er niet veel aan. Is ook allemaal in scene gezet volgens mij.

Yup.
http://ohnotheydidnt.livejournal.com/76217387.html

[ Voor 22% gewijzigd door Cobb op 08-02-2014 16:24 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
Heb bijna alle afleveringen en de film mee (moeten) kijken. Vriendin is er gek op... zitten af en toe ook leuke dingen tussen, maar ook verhalen waarbij je je afvraagt hoe het kan dat iemand niks door had.

Zelf gelukkig niet meegemaakt, ondanks dat ik al m'n vriendinnen tot nu toe via internet heb leren kennen (via het enorm foute TMF chat vooral...). Af en toe merk je wel dat er wat mis is en dan nok je er gewoon mee (fake foto's, fake verhalen, of gewoon erg lelijk...).

Al zit er in m'n omgeving iemand die dacht een lekker chicky in het VK versierd te hebben, die om allerlei redenen niet kon afspreken (poot gebroken, iets met school, moeders overleden), was uiteraard nog maagd en dat bewaarde ze voor hem. Hoorde wel dat de gesprekken over het algemeen niet veel meer waren dat over en weer 'love you' roepen.
Uiteindelijk is die gast er toch heengegaan, bleek het een 50+ tokkie te zijn en heeft daar nog enkele weken een relatie mee gehad ook. Terwijl hij nog wel iets daarvoor te horen kreeg dat ze zich voordeed als een ander.
Hele verhaal zal waarschijnlijk nooit boven water komen, maar hoop rare dingen over gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee, thanks voor jullie reacties! Superlief. Inderdaad wel raar verhaal joh van die Engelse! Ben nu dus vooral op zoek naar mensen die hetzelfde zegmaar mee hebben gemaakt of die dat nu hebben. Ik ben zelf een mediastudent en schrijf samen met een vriend van me een artikel over catfish verhalen in Nederland. Daarnaast doe ik dan ook research of het dus iets typisch amerikaans is of niet. Toch blijkt vooralsnog dat Amerikanen er makkelijker in stinken haha. Maar als jullie goede verhalen hebben zoals dat verhaal van Kersmanneke, dan hoor ik het supergraag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMDB: Talhotblond: (2009)
This is the true story of a love triangle that takes place entirely online. Lies lead to murder in real life, as a teenage vixen (screen name 'talhotblond') lures men into her web. Revealing a shocking true crime story that shows the Internet's power to unleash our most dangerous fantasies.
IMDB: Catfish (2010)
Young filmmakers document their colleague's budding online friendship with a young woman and her family which leads to an unexpected series of discoveries.
Pagina: 1