ik wil naar ISDN; wat kiezen en of doen? tips ed.

Pagina: 1
Acties:

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-04 20:39
ik wil binnenkort een keer overstappen op ISDN.
voorwaarden:
-> moet zelf aan te leggen zijn; (ben redelijk handig)
-> waar voor m'n geld, maar niet teveel geld;
-> als het kan de mogelijkheid om soms over 2 lijnen te downen. (heb rvs standaard :) )
-> welke modem, dynalink wat?
-> welke huiscentrale?

graag wat tips en ervaringen van jouw waar ik op moet letten bij de aanschaf.
tnx!

Verwijderd

niet de S-bus in een ster leggen
ennuh: http://www.isdn-nl.com
isdn kaart boeit nie echt, ik heb hier een oude teles 16.3 ISA in me server zitten, werkt perfect, maar die moet je NIET nemen als je 'm onder win gaat draaien, dat wil je gewoon niet, onder linux perfecte kaart.

Centrale: mooie tiptel ofzow
niet door de KPN laten doen, als je beetje handig bent hebben zij er echt niet meer verstand van als jij, en als je wil dat iets goed gebeurd moet je het zelf doen.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:36

GaMeOvEr

Is een hork.

Bekabeling stelt niets voor. Het enige wat de KPN komt doen is de NT1 ergens aan de muur hangen, en patchen aan je ISRA punt. (KPN aansluitpunt, gemiddeld in de meterkast).

Vanaf de NT1 kun je met standaard netwerkkabel overal naar toe. Zelfs de patching is gelijk aande kabels die je ook voor netwerk zou maken. Kun je dus ook gewoon standaard CAT5 kabel voor maken. (Schema's, zie de NT FAQ.)

Centrales ? Hangt ervanaf wat je wilt. Zo'n Quattrovox III doet het op zich prima voor 4 poorten.

ISDN kaart ? Keuze zat. E-tech dolphin schijnt goedkoop en goed te zijn.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 15:08 schreef Belegen_Kaas het volgende:
niet de S-bus in een ster leggen
ennuh: http://www.isdn-nl.com

En waarvoor dan niet, levert bij mij geen problemen op hoor!!!

isdn kaart boeit nie echt, ik heb hier een oude teles 16.3 ISA in me server zitten, werkt perfect, maar die moet je NIET nemen als je 'm onder win gaat draaien, dat wil je gewoon niet, onder linux perfecte kaart.

Teles draait zonder problemen op een Win machientje.

Centrale: mooie tiptel ofzow
niet door de KPN laten doen, als je beetje handig bent hebben zij er echt niet meer verstand van als jij, en als je wil dat iets goed gebeurd moet je het zelf doen.
Het aansluiten is eenvoudig zelf te toen zeker met kant en klare kabels.

Ik weet dat je ANTI KPN bent maar om nou overal negatieve antwoorden op te geven vind ik een beetje :r

• Zandweter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-03 17:41
ISDN als kabel of ADSL niet kan is een prima keus. DOEN DUS. Zelf aansluiten! ISDN kaart van Primafoon is veeeeeeeeeel te duur. Dynalink OEM krijg je al voor 100 piek en is CAPI 2.0 compatible (je hebt dan dus nummerherkenning)
>>DOWNLOAD CAPIMONITOR B-) !!<<
Multilink provider is wat moeilijker.. iemand anders misschien een idee? maar gewoon delen (ICS werkt bij mij prima in w2k)

Suc6

De beste dag van je leven kan vandaag zijn