Als ik de prijzen van RAM vergelijk met die van FLASH (stick) dan valt het mij op dat RAM een factor 6 duurder is dan FLASH. Weet iemand waarom? het aantal transistoren van FLASH is niet dezelfde factor 6 kleiner. En dan moet een FLASH stick ook nog eens een USB converter aan boord hebben, een SSD zelfs een hele controller. En toch zijn ze per Gig veel goedkoper datn RAM.
het lijkt mij (dromer wellicht) toch een stuk prettiger om bijvoorbeeld zoveel RAM in je systeem te kunnen proppen dat een pagefile niet meer hieft en je dan ook nog eens ruimte over hebt als disk-cache.
Als ik bij de factor 6 blijf dan zou een geheugen van 16*6=100 G voor 100 euro mogelijk moeten kunnen zijn. Veruit de goedkoopste manier om je PC sneller te maken.
het lijkt mij (dromer wellicht) toch een stuk prettiger om bijvoorbeeld zoveel RAM in je systeem te kunnen proppen dat een pagefile niet meer hieft en je dan ook nog eens ruimte over hebt als disk-cache.
Als ik bij de factor 6 blijf dan zou een geheugen van 16*6=100 G voor 100 euro mogelijk moeten kunnen zijn. Veruit de goedkoopste manier om je PC sneller te maken.