Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opstarten pc mislukt steeds de eerste keer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag doe ik even een beroep op jullie expertise.

Mijn (op basis van tweaker-advies) zelfgebouwde systeem had een paar kinderziektes (bsod's) die inmiddels verholpen zijn. Maar nu is daar, na enkele maanden, een nieuw probleem bij gekomen:

Als ik de computer 's morgens voor de eerste keer aanzet, valt hij meestal acuut uit zodra het logo van Windows 8.1 in beeld komt. Het is nooit twee keer achter elkaar gebeurd. De tweede keer werkt alles altijd goed.

Enig idee wat het uitvallen van de pc tijdens het opstarten kan veroorzaken? De voeding? Software? De computer valt nóóit uit tijdens (al of niet intensief) gebruik.

>> GERELATEERD PROBLEEM?
Ook gebeurt het wel eens dat míjn Windows-profiel geladen wordt (mijn naam komt in beeld), maar dat ik dan toch een algemeen profiel voor mijn neus krijg, zonder mijn instellingen en bureaublad. Na opnieuw opstarten is dat dan ook weer in orde.

>> GERELATEERD PROBLEEM?
Iets anders is dat mijn extra harde schijf voor opslag wel eens zomaar wegvalt. Dat is dan na één of twee keer opstarten weer in orde.

------------------------
Systeem (alles ca. 3 maanden oud):

- Windows 8.1 64bit ( gekocht als 8.1 )
- Intel Core i5 4670K @ 3.40GHz (overgeklokt naar 4 GHz, maar BSOD's waren er ook voordien al)
- Moederbord: Gigabyte Z87-HD3
- Crucial Ballistic Sport 8,00GB Single-Channel DDR3
- Sapphire Radeon R9 280x Dual X OC 3072MB 1020,0 MHz
- Samsung SSD 840 EVO 250GB
- Seagate 2TB
- ASUS Xonar DG geluidskaart
- Seasonic 520 Watt

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2014 11:24 ]

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

1 Probeer eens op te starten zonder de externe (los koppelen) schijf.
2 Kijk in apparaat beheer of er geen problemen zijn met de drivers zijn voor je externe schijf.

44

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn geen in het oog springende problemen met de (interne) schijf. Er zijn ook geen drivers te downloaden voor deze specifieke Seagate (Barracuda). Problemen met de schijf treden dan ook maar incidenteel op. (Hoewel ze onverklaarbaar blijven.)

Het grootste probleem is toch vooral dat de pc télkens uitvalt tijdens de eerste boot. Tijdens de tweede: geen enkel probleem.