Nope, de WD Red met 'Nasware v2.0' heeft het standaard ingeschakeld, ik heb het uitgezet bij mijn 2 4TB Red's. (draaien nu in Raid1 in mijn ws-PC, ik hou letterlijk van
direct-access 
)
bij WD Green wil je het op 300 seconden instellen.
Op een losse disk puur voor storage waar je maar heel af en toe bij moet zijn is het meer dan prima om de Headparking-functie aan te laten.
Maar als je
(als Tweaker
) geen vertragingen wil opmerken bij 'disk-toegang', kun je het beter uitzetten. Ik ben met je eens dat het geen
Must is om het uit te schakelen, WD support & garandeert deze functie volledig.
Maar waar jan9999 op doelde is dat je bij sommige RAID engines geen schijven moet kopen zonder TLER-ondersteuning. TLER schakelt recovery min of meer uit, waardoor er bij bad sectors geen schijven uit je RAID vallen. WD Green in combinatie met Hardware RAID of windows FakeRAID is dus geen goede combinatie. Het werkt uitstekend, totdat je bad sectors krijgt en dan kunnen er zomaar meerdere schijven uit de RAID array liggen omdat tijdens de rebuild nog meer bad sectors ontdekt kunnen worden op overige schijven.
Dit geldt echter alleen voor slechte RAID engines; bij goede RAID engines wil je juist weer geen TLER hebben; omdat dit je laatste defensielinie - de recovery van de hardeschijf zelf - de nek om draait. TLER is dus min of meer een workaround of 'hack' - noodzakelijk kwaad.
Met deze uitleg ben ik het helemaal met je eens!