Toon posts:

Maps problemen: OSX app en Google Maps

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een raar probleem met Maps. Zowel de OSX app als met Google Maps.

Met Google Maps (alleen onder Safari, onder FF werkt het wel): als ik uitzoom krijg een grijs kader ipv het nieuwe gedeelte van de kaart. Een foto zegt meer dan duizend woorden: Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/7ovtybtf5/Screen_Shot_2014_02_07_at_22_43_46.png

Met de Maps app: Telkens wanneer ik een nieuwe locatie invoer wordt het scherm blanco. Als ik de app sluit en opnieuw open geeft hij de gevraagde informatie wel weer (locatie, routebeschrijving etc).
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/ypj9xrdf5/Screen_Shot_2014_02_07_at_22_46_33.png

Reuze irritant. Iemand een idee waar het aan ligt...?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2014 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Geen idee, maar ik deel jouw problemen met zowel Apple Maps als Google Maps. Een switch naar Chrome lijkt vrijwel elke keer te werken (daar krijg ik vreemd genoeg de oude Google Maps voor m'n neus). Erg vervelend dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan op fora's ook niemand vinden die een soortgelijk probleem heeft (o.a. Macrumors).

Zoals gezegd werkt Google Maps met FF wel, maar het is vervelend om steeds FF te moeten openen.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2014 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Welke versie van Google maps gebruik je? Je hebt ook speciale aangepaste versies, wie weet heb je je ooit per ongeluk voor een beta versie ingeschreven? En gebruik je nog Google Gear (ik weet niet meer zeker of dat het pakket was wat een beta van Google Maps gebruikte). Je zou dus jezelf kunnen uitschrijven of juist inschrijven voor zo'n beta en kijken of dat de problemen voor je oplost.

Het vreemde is alleen dat jij dus ook last hebt met de maps app, dat deze allebei tegelijkertijd fout gaan zou toch iets bijzonders moeten betekenen. Je hebt geen belachelijk trage verbinding neem ik aan?

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 00:16

BombaAriba

Ondertitel

Ik heb even voor je gegoogled en een van de oplossingen in dit topic zou voor je moeten werken hoop ik:
https://discussions.apple.com/message/23519309#23519309

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je hulp! Helaas niet de oplossing. Ik heb het bestand "~/Library/Caches/MapTiles/MapTiles.sqlitedb" verwijderd en nog steeds blanco wanneer ik een nieuwe locatie invoer bij "Standard". Hybrid en Satellite werken wel. Of dit voorheen ook wel werkte weet ik niet.

V.w.b. Google Maps: ik gebruik ik in Safari, dus niet de stand-alone app.
Pagina: 1