Xonar DG geluidskaart, speakers+headset

Pagina: 1
Acties:

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:50
Beste tweakers. Ik heb recent een Xonar DG geluidskaart gekocht omdat ik erg veel last had van ruis in mijn microfoon bij gebruik van mijn onboard audio (Z75 pro3).

Ik heb speakers welke ik met een enkele analoge kabel (tulp>3.5mm jack) aansluit en een headset met een microfoon en geluid jack.

Voorheen had ik de headset in the front panel zitten en de speakers in de backpanel. Ik kon dan in software aangeven welke van de 2 ik wilde gebruiken. Zo had ik bijvoorbeeld mijn VLC player ingesteld om geluid altijd via mijn speakers af te spelen. En mijn skype ingesteld om geluid altijd via mijn headset af te spelen. Voor games en youtube/spotify wisselde ik het geluid gewoon door ofwel mijn headset ofwel mijn speakers als default in te stellen.

Zo kon ik dus gamen met game geluid door mijn headset en ondertussen een film kijken met VLC met geluid via mijn speakers. Of kon ik skype horen via mijn headset en ondertussen een youtube video checken via mijn speakers.

Nu heb ik mijn nieuwe geluidskaart geinstalleerd en hierop ook mijn frontpanel op aangesloten. Echter herkent windows nu enkel nog maar één enkel audio device, Asus Xonar DG. Dit terwijl ik zowel mijn headset als mijn speakers op deze Asus Xonar DG heb aangesloten. Ik kan via de software van Asus zelf natuurlijk wel switchen tussen mijn speakers en mijn headset, maar ik ben niet langer in staat om in VLC een video te kijken met geluid via mijn speakers en ondertussen een game te spelen met geluid via mijn headset.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Ik dacht dat ik met een dedicated geluidskaart juist meer opties zou moeten krijgen en dit lijkt me redelijk basic, maar ik krijg het gewoon niet opgelost omdat windows maar één sound device herkent (en dus niet bijvoorbeeld Asus Xonar DG Speakers en Asus Xonar DG headset oid)

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-12-2025
Probeer eens de geluidsdrivers van je moederbord (opnieuw) te installeren.
http://www.asrock.nl/mb/I...l.asp?cat=Download&os=All
Je hebt een van de 3 bovenste nodig (Ligt aan je OS uiteraard)

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:50
kazuyakevin schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 23:05:
Probeer eens de geluidsdrivers van je moederbord (opnieuw) te installeren.
http://www.asrock.nl/mb/I...l.asp?cat=Download&os=All
Je hebt een van de 3 bovenste nodig (Ligt aan je OS uiteraard)
Wat zou ik hier mee opschieten? Er is geen enkel geluid meer op mijn moederbord aangesloten, alles gaat via mijn geluidskaart.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:00
Ik heb een Xonar DS en heb dit probleem eigenlijk ook ja.
Heb geen oplossing, maar omdat ik de laatste tijd alleen maar mijn speakers gebruik heb ik er eigenlijk niet meer naar omgekeken. Ben wel benieuwd naar de oplossing.

Zucht...