USB powered WiFi router/bridge met 2+ ethernetpoorten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:37

JT

VETAK y0

Topicstarter
Weet iemand of er een USB powered bridge/router met bridge functionaliteit bestaat met 2 of meer poorten? 1 zijn er genoeg van, als bovenstaande niet bestaat dan neem ik een TP-Link WR702 maar ik heb eigenlijk 2 apparaten die ik erop aan zou kunnen sluiten. De stroom zal van de receiver komen dus daarom wil ik graag USB powered. Google, pricewatch en Google raadplegen heeft helaas geen zin gehad.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:42
En waar haalt die receiver z'n stroom vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

batterijen .....

Ik snap het ook niet hoor
Anderzijds heb ik wel weer mijn android tv stickie gevoed uit de usb van mijn tv, scheelt weer een snoertje dat slingert (netter) en een adapter die dan effectief minder aanstaat

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik heb, net zoals fish, geen zijn in weer een extra, lange kabel en daarnaast een extra apparaat om aan en uit te zetten met de hand, terwijl die ergens achter ligt. Dus waarom jullie dat niet snappen is mij weer een raadsel :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

BlackBox 10-100 Switch USB powered

http://www.blackbox.nl/nl...0-100-USB-powered-Switch/

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 08-02-2014 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Daarmee zijn we er bijna ware het niet dat het geen Wi-Fi bridge is... Wel interessant product!

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je had niet gezegd dat er WiFi bij moet zitten.

http://www.planex.co.jp/product/router/mzk-rp150n/
http://www.amazon.com/PLA...i-Fi-Router/dp/B004G8Q7DQ

Of de Zyxel MWR102 http://www.zyxel.com/us/e...services/mwr102.shtml?t=p

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 08-02-2014 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
JT schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 09:05:
Ik heb, net zoals fish, geen zijn in weer een extra, lange kabel en daarnaast een extra apparaat om aan en uit te zetten met de hand, terwijl die ergens achter ligt. Dus waarom jullie dat niet snappen is mij weer een raadsel :)
Stekkerblok?
Snoertjes moet/kun je netjes wegwerken, ook beter voor de relatie met vrouwlief. ;)

Nouja, die dingen die je zoekt zijn blijkbaar vrij exotisch. Ik twijfel dan ook aan de kwaliteit van de producten die er wel zijn. (in vergelijking met een 'normaal' model voor eenzelfde prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Miyamoto schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 10:23:
[...]

Stekkerblok?
Snoertjes moet/kun je netjes wegwerken, ook beter voor de relatie met vrouwlief. ;)

Nouja, die dingen die je zoekt zijn blijkbaar vrij exotisch. Ik twijfel dan ook aan de kwaliteit van de producten die er wel zijn. (in vergelijking met een 'normaal' model voor eenzelfde prijs).
M'n snoertjes wegwerken? Dan maar geen vrouw.

Brennenstuhl maakt hele mooie stekkerdozen met aan/uit schakelaar of een master-slave model, die zijn netjes weg te werken. Maar voor hetzelfde ligt TS s'nachts wakker, dat hij nog steeds geen apparaat heeft gevonden dat waardig genoeg is om in de USB poort van z'n receiver te prikken.

Idd met een cheapo ding van TP-Link oid bereikt TS hetzelfde. En is de kans groter dat het kastje wordt hergebruikt bij een volgend project.

Bij die van Zyxel zit trouwens een AC voeding inbegrepen, naast een USB > stroomplug verloop kabeltje.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 08-02-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Anoniem: 63975 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 09:46:
Je had niet gezegd dat er WiFi bij moet zitten.
Volgens mij impliceert "bridge" dat maar dat kan aan mij liggen ;)
Hmmm...die hebben 1 gewone poort en 1 uplink. Kun je die uplink ook inzetten als gewone poort dan?
Miyamoto schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 10:23:
[...]

Stekkerblok?
Dat lukt aardig :P Maar als je zelf wél een keertje erachter moet zijn dan is het ook prettig als er zo weinig mogelijk kabels zijn :) Maar wat ik nog veel vervelender vind is dat ik moet gaan zoeken naar dat apparaatje om het uit te zetten want het komt niet in het zicht. Dus auto aan/uit is eigenlijk het doel :P En aangezien ik dan maar 1 usb poort heb om te gebruiken die max 0,6A levert (is ook speciaal voor stroom) kan ik daar niet 2 van die TP-Link WR702 op aansluiten. Wat dat betreft jammer dat die niet 1+ ampere is :P
Anoniem: 63975 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 11:33:
[...]

M'n snoertjes wegwerken? Dan maar geen vrouw.
Geven en nemen heet dat ;) Allebei beetje water bij de wijn.
Maar voor hetzelfde ligt TS s'nachts wakker, dat hij nog steeds geen apparaat heeft gevonden dat waardig genoeg is om in de USB poort van z'n receiver te prikken.
Want? Ik wist niet dat het zo een drama is als ik even rondvraag of iemand wat meer weet over wat ik zoek voor ik tot aanschaf van een WR702 over ga?
Idd met een cheapo ding van TP-Link oid bereikt TS hetzelfde. En is de kans groter dat het kastje wordt hergebruikt bij een volgend project.
Ik zie niet in 2 waarom een bridge met 2 poortjes minder kans maakt op hergebruik dan met 1 poort.
Gezien het aantal antwoorden denk ik niet dat wat ik zoek er is. Tenzij jij op mijn vraag over de uplink poort positief antwoordt :) Maar ik vermoed dat ik vanavond de WR702 heb besteld ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-05 15:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

JT schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 13:03:
Volgens mij impliceert "bridge" dat maar dat kan aan mij liggen ;)
Dat ligt aan jou :)

De termen routers en bridge zijn algemene termen in de netwerkwereld die absoluut niet impliceren dat er ook WIFI bij betrokken is. Ook de term receiver is voor mij niet helemaal duidelijk. Ik vermoed nu dat je het over audioapparatuur hebt. Het had ook een wifi-receiver kunnen zijn en dan was het juist heel aannemelijk dat die router of bridge zelf geen wifi hoeft te hebben.

Kun je misschien kort aangeven wat je probeert te bereiken zodat we verdere onduidelijkheid kunnen voorkomen?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Ik denk dat je het USB verhaal maar beter kan negeren en naar PoE moet kijken, daar is veel meer in te krijgen. Alles met USB power is automatisch slapper, moeilijker te krijgen, duurder en 'travel' specced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:33

TVL

De TP Link WR710N heeft twee Lan poorten maar is niet USB powered. Denk er zelf over om die te kopen.
pricewatch: TP-Link TL-WR710N

[ Voor 60% gewijzigd door TVL op 08-02-2014 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
johnkeates schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 13:49:
Ik denk dat je het USB verhaal maar beter kan negeren en naar PoE moet kijken, daar is veel meer in te krijgen. Alles met USB power is automatisch slapper, moeilijker te krijgen, duurder en 'travel' specced.
Stom inderdaad dat niemand (including me) daar niet opgekomen is.
Blijft nog wel de vraag waarom TS zo graag de router uit zou willen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 13:42:
[...]

Dat ligt aan jou :)

De termen routers en bridge zijn algemene termen in de netwerkwereld die absoluut niet impliceren dat er ook WIFI bij betrokken is. Ook de term receiver is voor mij niet helemaal duidelijk. Ik vermoed nu dat je het over audioapparatuur hebt. Het had ook een wifi-receiver kunnen zijn en dan was het juist heel aannemelijk dat die router of bridge zelf geen wifi hoeft te hebben.
Een wifi-receiver? Een wifi communicatieapparaat ontvangt toch nooit alleen? Of zie ik dat nu verkeerd? Verder dacht ik dat een bridge in de consumentenwereld vrijwel altijd WLAN naar LAN omzet en andersom. Maar goed, ik weet redelijk wat van netwerken maar lang niet alles dus dat kan ik ook fout hebben :)
Kun je misschien kort aangeven wat je probeert te bereiken zodat we verdere onduidelijkheid kunnen voorkomen?
Ik heb een receiver met netwerkfunctionaliteit (o.a. DLNA en internetradio, een Pioneer). Deze receiver heeft een ethernetpoort en daarbij een USB poort die voor niks anders dan stroomvoorziening is. Hier sluit je dus een wlan-lan bridge op aan.

Verder heb ik een mediaplayer voor films. Hier zit nu een USB wifi ding aan, met een kabeltje en daaraan een kastje. Enerzijds vind ik dit niet zo mooi, je ziet ook constant het transmit/receiveledje knipperen. Anderzijds vind ik het wel praktisch dat de poort vrij is voor wanneer ik er storage in wil drukken. De mediaplayer heeft ook een ethernetaansluiting. Dus daar druk ik ook graag een ethernetkabel in.

Als ik een wlan-lanbridge met 2 ethernetpoorten heb dan kan ik ze daar beide op aansluiten:
- Scheelt een kabel in de kabelpuin erachter tov 2 losse bridges
- wlan-lanbridge gaat aan en uit met de receiver (ook de mediaplayer); maw als ik hem wel en niet nodig heb
- Klein kastje frommel ik er makkelijk achter weg
- Tov de huidige situatie ben ik dat wifi-ding aan de mediaplayer kwijt

Zoals eerder genoemd geeft de poort voor de stroom helaas maar 0,6A dus het is geen optie om aan die ene poort 2 wlan-lanbridges te hangen. PoE kan wellicht interessant zijn in de mid-span variant, ik ga dat verder onderzoeken :)
Miyamoto schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 14:58:
[...]

Stom inderdaad dat niemand (including me) daar niet opgekomen is.
Blijft nog wel de vraag waarom TS zo graag de router uit zou willen zetten?
Omdat deze specifiek alleen voor de receiver en mediaplayer is en die staan verreweg het merendeel van de tijd uit.

[ Voor 7% gewijzigd door JT op 08-02-2014 15:23 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JT schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 13:03:
Gezien het aantal antwoorden denk ik niet dat wat ik zoek er is. Tenzij jij op mijn vraag over de uplink poort positief antwoordt :) Maar ik vermoed dat ik vanavond de WR702 heb besteld ;)
Een uplink poort?

Waar zei je ook alweer dat je een beetje verstand van netwerken hebt?

En het is ook zo moeilijk zelf even de pagina's te raadplegen, of het ding kan wat je wilt.

Of moet ik dat ook nog voor je uitzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik heb helaas geen apparaat kunnen vinden met voeding via PoE, wifi en 2 poorten of meer die in bridge functionaliteit kunnen vinden, helaas :) Jammer dat er geen fabrikanten dit soort dingen modulair aanbieden :P Kastje kopen en dan zelf je router, AP, poorten e.d. in stoppen :D
Ja.
Waar zei je ook alweer dat je een beetje verstand van netwerken hebt?
Welk deel van "beetje" snap je niet? Je hoeft niet gelijk arrogant te doen omdat jij veel meer weet hiervan dan een ander.
En het is ook zo moeilijk zelf even de pagina's te raadplegen, of het ding kan wat je wilt.

Of moet ik dat ook nog voor je uitzoeken?
Oh, ik vond het eigenlijk niet moeilijk. Maar ik kon niet vinden dat ik die uplink ook kon gebruiken als ethernetpoort. En met de toon die je nu aanslaat zit ik eigenlijk ook niet te wachten op je hulp.

[ Voor 15% gewijzigd door JT op 09-02-2014 10:08 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik gebruik zelf deze: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/611769/
Stop de usb-kabel in de receiver en alle slave apparatuur gaat netjes aan/uit.
Dan prik je daar die tplink van tomvdlee en je mediaplayer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:53
Misschien een router waar je ddwrt op kunt zetten, deze kun je instellen als bridge en op de ingebouwde switch kun je je apparaten aansluiten.

Een platte linksys (wrt54) heeft ook niet een overdreven grote adapter dus die zou je ook wel ergens kwijt kunnen.

En als je echt via die usb wilt kunnen voeden / schakelen, kun je misschien ook een relais aan een stekkerblokje knopen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dav1d schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:49:
En wat als die receiver de stroomtoevoer v/d USB poort niet uitschakeld/limiteert zodra het ding op standby wordt gezet? dan is een klassieke master/slave stekkerdoos een beter alternatief, daar het opgenomen vermogen v/d reciever zeker zakt als deze op standby wordt gezet.

@TS leuk dat je me arrogant noemt, laten we even de door jou gerefereerde website doornemen;
Question: What is an Uplink (Port)?
Answer: In computer networking, an uplink is a connection from a device or smaller local network to a larger network.
Nou heb ik geen idee hoe groot jouw netwerk is, maar met larger network wordt een WAN bedoeld.

Je kan wel met hippe termen strooien, maar als je niet weet wat deze betekenen, geef je het verkeerde beeld van jouw infra. Zoals jouw aanname dat een bridge WiFi impliceert.

Ik wens je veel plezier met dat TP-Link kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Dav1d schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:49:
Grappig apparaatje :)
shure-fan schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:53:
Misschien een router waar je ddwrt op kunt zetten, deze kun je instellen als bridge en op de ingebouwde switch kun je je apparaten aansluiten.

Een platte linksys (wrt54) heeft ook niet een overdreven grote adapter dus die zou je ook wel ergens kwijt kunnen.

En als je echt via die usb wilt kunnen voeden / schakelen, kun je misschien ook een relais aan een stekkerblokje knopen
Daarmee bereik ik niet wat ik eerder heb beschreven.
Anoniem: 63975 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 23:10:
[...]

En wat als die receiver de stroomtoevoer v/d USB poort niet uitschakeld/limiteert zodra het ding op standby wordt gezet? dan is een klassieke master/slave stekkerdoos een beter alternatief, daar het opgenomen vermogen v/d reciever zeker zakt als deze op standby wordt gezet.

@TS leuk dat je me arrogant noemt, laten we even de door jou gerefereerde website doornemen;
[...]

Nou heb ik geen idee hoe groot jouw netwerk is, maar met larger network wordt een WAN bedoeld.

Je kan wel met hippe termen strooien, maar als je niet weet wat deze betekenen, geef je het verkeerde beeld van jouw infra. Zoals jouw aanname dat een bridge WiFi impliceert.
Gelukkig heb ik nooit gezegd dat mijn kennis absoluut is op dat gebied. Je hele leven lang blijf je dingen leren.

Neemt niet weg dat de poort waar ik het over had precies doet wat er in mijn linkje staat. Ik snap nu niet wat jouw punt is. Ik vraag om een USB powered wifi bridge met meer dan 1 bruikbare ethernetpoort. Jij linkt naar apparaten met 2 poorten maar van die apparaten is 1 poort een uplink poort. Ik weet niet of dat wel bruikbaar is in mijn situatie waarin er op beide poorten een gewone client wordt aangesloten. Staat in ieder geval niet in de documentatie. Vervolgens ben ik volgens jou een of andere n00b die totaal niet weet waar die het over heeft en de documentatie niet leest...
Ik wens je veel plezier met dat TP-Link kastje.
Gaat wel goed komen :Y)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
We have a winner!

LevelOne WBR-6805 (Pricewatch of HW.info)
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/971yu0.png

Neemt DC 5V/0.6A, precies goed. :D
Uit de handleiding: "In AP/Client mode both the ports can be used as LAN ports" :)

[ Voor 89% gewijzigd door Dav1d op 11-02-2014 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Hmmm....potentieel interessant. Ik zie niet expliciet bridge mode staan, wel client mode...het hangt er een beetje vanaf wat dat betekent. De router kan dan zelf client spelen, dan heb ik er helaas niks aan. Als het bridge betekent is dat een ander verhaal.

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1