Beste videokaart voor 300 euro?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.117 views

• Matthijs240
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-02 15:20
Ik moet kiezen tussen de pricewatch: Asus GeForce GTX 770 2GB DirectCU II OC en de pricewatch: Asus R9280X-DC2-3GD5
Ik weet dat de 280x 1 GB meer vram heeft maar is de 770 niet stiller/koeler dan de 280x?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Gezien de koelers bijna hetzelfde zijn, presteren ze ook gelijkwaardig.

Dus over het algemeen zou ik voor de R9 280x gaan, tenzij je games speelt die beter op nvidia draaien.

People as things, that’s where it starts.

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-01 22:03
Meer vram is altijd welkom (tot op zekere hoogte althans), helemaal als je hogere resoluties of bijvoorbeeld dual monitor setups wilt gaan gebruiken. Qua koeling zou ik zoeken naar wat reviews, maar volgens mij ontlopen ze elkaar op dat gebied niet zo veel...

• f3cuk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-02 17:49
Volgens mij is de 280X alleen in BF4 een stukje beter. De rest wint de GTX 770, is volgens mij ook wat zuiniger en koeler en dus lijkt me dat de betere keus. Plus wanneer ik zo de prijzen vergelijk zie ik dat de GTX leverbaar is voor 286,50 en de 280X momenteel 329 euro kost.

Het voordeel wat de 280X heeft t.o.v. de GTX is dat hij inderdaad 1GB meer vram heeft waardoor hij beter werkt op hogere resoluties. Mocht je me met hogere resoluties (of meerdere schermen) dan (op) 1080p gamen zal de 280X geleidelijk aan de betere keus worden.

Bedrijfsverzamelpand De Drentse Werf - Escaperoom The Basement - E-Chopper.nu

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De 280x is ook wel voor minder te krijgen hoor, heb je alleen geen Asus.

Koeler maakt niks uit, zuinigheid scheelt zo weinig, maakt ook weinig uit. Die dingen zijn eigenlijk even goed, alleen heeft de R9 280x dus 1GB meer aan VRAM, en daarom zou ik die nemen. Word de 2GB grens de komende 2 jaar niet doorbroken? Niet erg, kaart was alsnog een prima keus. Wordt die grens wel doorbroken, heb je de betere kaart gekocht, en zou je balen als je een GTX770 had gekocht.

Iets wat wel vaker voor gekomen is trouwens, dat 2 kaarten die bij introductie vergelijkbaar waren uit elkaar groeiden in performance. HD5870 en GTX460/gtx470 waren dat bijv, lange tijd vergelijkbaar, maar de HD5870 was toch wat langer bruikbaar.

People as things, that’s where it starts.

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Qua performance vind ik de r9 280x toxic behoorlijk goed, kan vaak prima mee met een gtx780!
Zie benchmark -->
http://lanoc.org/review/v...0x-toxic?showall=&start=6

Ik zit zelf nog te twijfelen tussen deze r9 280x toxic en de sapphire r9 290 tri-x eventueel :)

pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TOXIC

Alleen deze toxic versie is wel bijzonder lang(lengte: 308mm) ten opzichte van de andere r9 280x kaarten...
Daar moet je wel rekening mee houden

[ Voor 37% gewijzigd door falcon123 op 08-02-2014 02:22 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:18

Bolletje

Moderator Harde Waren
Matthijs, je hebt nu al meerdere topics geopend over je videokaartkeuze, maar je negeert hierbij consequent het bericht waarom hij gesloten is. Zie bijv. Wat is de beste videokaart van 100-150 euro? en ASUS r9 280x V2???. Ik raad je dus ook aan die sluitberichten goed te lezen, want nu heb je wederom een soortgelijk bericht en houding.

Dit topic sluit ik daarom ook. Mocht je meer informatie willen dan kan je contact met mij opnemen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.