[WIN81] Machtiging van een map voor een programma wijzigen*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antares
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-10 18:16
Hoi,

Ik ben net op een extensie gestoten van VLC die, bij afspeling van een film, de ondertiteling zelf opzoekt als ik het wens. Nu als ik deze wil laten werken, zal die extensie de gevonden .srt opslaan in de daarbij horende map.
Ik heb zopas mijn computer geherorganiseert, waaronder ook mijn film-map. Hierbij het ik gewoon een nieuwe map aangemaakt en de zaken hiernaar versleept. (standaard machtigingen veronderstel ik?)
Maar als ik de extensie nu laat lopen, kan deze de gevonden ondertitels niet in de map automatisch opslaan. Dit moet ik nu handmatig invoeren, wat eigelijk het nut van deze extensie nutteloos maakt.
Ik veronderstel dat het iets te maken heeft met machtigingen van de map, maar na wat zoekwerk en proberen, sta ik nog steeds nergers.

Enig idee hoe ik dit moet aanpassen?
Of als het ergens anders aan kan liggen..

Alain
ps: ik gebruik windows 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:30
Bij verplaatsen (vooral) van mappen wil er nog wel iets fout gaan met rechten.

Als het goed is kan je dit oplossen door op de hoofdmap naar Eigenschappen te gaan.
Dan naar het tabblad Security/Beveiliging en hier klikken op geavanceerd.

Dan onder Permissions het vakje Replace all child object permission entries with inheritable permissions from this object aanvinken en daarna nog toestemming geven om dat te doen.

Met een beetje geluk zou het nu weer gewoon moeten werken (er vanuit gaande dat de aangemaakte map waaronder je de films hebt verplaatst wel juiste rechten heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antares
Heb dit gedaan, maar probleem doet zich nog steeds voor.
Ik zal het even meer uitleggen:
Ik heb een mapje gemaakt om mijn torrents in op te slaan. indien ik deze hierin laat staan en ik wil dan via een programma (VLC) hierin iets opslaan, lukt dit niet. Dit mapje van torrents is wel door mezelf via de standaard manier aangemaakt.

Indien ik de film versleep naar een andere folder (bvb folder 'films', die ik een tijd geleden heb aangemaakt...), kan VLC de srt hier wel in opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou vergelijk de rechten eens

vraagt window niet iets aan je waar je op contineu moet drukken als je naar de problemfolder kopieert ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antares
Heb de rechten vergeleken, en deze zijn identiek dezelfde.
Alsook even een los bestandje ernaar gekopieert, geplakt en ervanweg ook zonder een melding waar er vraag is naar mijn permissie.

Bestaat er niet een groep speciaal voor programma's die regelmatig zaken downloaden (zoals torrent, internet browser,, in mijn geval ook VLC)? waar ik evt. iets zou kunnen in aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mmm en de folder staat ook niet read only ofzo

Zo'n groep zou je kunnen maken natuurlijk, maar dan moet je je software ook opstarten met een grbuiker die in die groep zit

[ Voor 57% gewijzigd door Fish op 08-02-2014 01:20 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antares
ik doe gewoon dubbel klik op hetgeen wat in de map staat..
Nuja, ik zal 'm wel steeds naar een andere map verplaatsen..
Pagina: 1