Doorzichtige zwarte balk op mijn scherm?(foto bijgevoegd)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakendodertje
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-12-2022
Ik heb een DELL 2209WA (ongeveer 3,5 jaar oud)

*zie foto*
Al een tijdje heb ik bij het actief worden van de monitor eerst een doorzichtige donkere balk onderaan mijn scherm. Lange tijd was deze balk er alleen de eerste 10-15 minuten, begon dan al willekeurig knipperend weg te vallen, en een minuut of 2 later was de balk dan weg voor zolang de monitor aan bleef staan.

Zette ik hem dan kort uit, en dan weer aan, dan was het probleem niet meteen terug. Wel, zodra de monitor wat langer uit stond.

Sinds gisteren is het probleem echter blijvend. Het valt af en toe even voor een korte knippering weg, maar that's it.

Weet iemand wat dit probleem is? En belangrijker, is het reparabel (door een vakzaak) voor een acceptabel bedrag, of moet ik over op een nieuwe monitor (balen, want ik ben erg arm op het moment)?

Daarnaast zit ik ook nog met gekleurde verticale streepjes. Tot dusver vallen deze ook nog steeds na een kwartiertje weg, maar ik vrees dat dit ook een kwestie van tijd is?

Alles bij elkaar baal ik wel dat dit met een voor mijn budget dure monitor al naar 3,5 jaar gebeurt? Is dit normaal bij moderne IPS-panelen? Of heb ik dikke zeldzame pech? ;(

Alvast bedankt het lezen en hopelijk beantwoorden van mijn vraag. Ik ben best wel een noob op schermen-gebied dus ik kan de hulp goed gebruiken... :)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v493/Quemo/20140207_200841_zps685f0689.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:19

OMD

Ziet er uit als een CCFL die niet wil starten?

Komt wel overeen met dat hij knippert en wanneer hij warm is het gewoon doet. Het zal niet de lamp zelf zijn maar waarschijnlijk de aansturing die niet meer functioneert.

Ik ben echter alles behalve een expert op dit gebied maar heb het wel is eerder gezien hier op het forum.

Can someone correct me if i'm wrong?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schlumpie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-12-2023

Schlumpie

Professioneel prutser

Het lijkt mij juist als er een CCFL niet meer werkt het verloop van licht naar donker niet zo abrupt is maar geleidelijkaan verloopt.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakendodertje
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-12-2022
Bedankt voor jullie reacties.Als het de CCFL zou zijn, is dat iets wat de moeite van het repareren waard is, of meteen einde oefening?

Ook andere theoriën over het defect blijven welkom. Ik vind het echt een rotsituatie zo want naast mijn werkzaamheden is films kijken en gamen echt flut. Maar ik wil ook niet in een gefrustreerde bui blind mijn pinpas trekken voor een nieuwe als dat niet nodig zou blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Het ziet ernaar uit dat er rijen om en om niet aangestuurd worden (interlaced). Dat kan een kapotte controller zijn, maar ook ergens kabelbreuk of slecht contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schlumpie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-12-2023

Schlumpie

Professioneel prutser

Andere kabel geprobeerd? Probeer ook eens op de randen te drukken(niet te hard natuurlijk) of het scherm te "buigen", als dat iets verandert is het een kabelbreukje ergens.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Heb je nog garantie?

Bij de sommige dure schermen heb je 5 Jaar fabrieksgarantie. (mijn EIZO CX240 iig well)
Pagina: 1