Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Blokkade op GeoIP bij reageren frontpage en forum

Pagina: 1
Acties:

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
Omdat ik in het verre buitenland woon (Filipijnen) zie ik sinds kort regelmatig de rode mededeling langskomen dat mijn land in principe geblocked wordt, da's verder prima want ik voel meestal niet de noodzaak om op de Frontpage te reageren.

Ik zag zojuist de melding echter ook toen ik wilde reageren in een topic, ik schrok enorm... gedachtes aan een GoT-loos bestaan schoten door mijn hoofd enz enz enz.. enfin, ik was dus gewoon vergeten in te loggen.

Ik had wel gezien dat de quick reply ontbrak, maar dat had nog geen lampje doen branden.

Nu ik wel ingelogd ben kan ik natuurlijk weer wel reageren, maar kan die melding niet wat handiger geplaatst worden? Ik snap dat je spammers tegen wilt houden, maar een redirect naar de inlogpagina is dan toch ook afdoende?

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wat stel je nou precies voor? Inloggen is niet genoeg om van die melding af te zijn, je moet ook genoeg karma hebben (en jij hebt ruim voldoende).
Reageren zonder een account is sowieso al niet mogelijk tenslotte, dus het heeft weinig zin als we dan die spambescherming voor ieder ingelogd account zouden laten vervallen :P

Het is juist niet de bedoeling dat spammers simpelweg een account kunnen maken en dan spam kunnen plaatsen. De quick reply is sowieso afwezig als je niet ingelogd bent.

We kunnen uiteraard proberen de melding voor het reageren nog wat duidelijker te maken zolang je niet ingelogd bent, maar 'een redirect naar de inlogpagina' is dus geen garantie dat je daarna wel mag reageren.