Ik heb in 2010 een Asus AT3IONT-I Deluxe gekocht en deze draait nogsteeds prima.
Ik heb deze aangeschaft voor de volgende redenen
- 35W max verbruik (voeding op moederbord)
- Kan 1080P decoderen en vloeiend afspelen
- Is snel genoeg voor normaal W7 XMBC gebruik
- Blurays kunnen makkelijk afgespeeld worden.
Enige nadeel is dat Netflix niet op XBMC werkt en dus niet de decoding van ION gebruikt en ik daarom geen HD streams kan afspelen, zelfs op lagere kwaliteit is het haperig.
Op dit moment zit er een raid kaart in waar 5 schijven aanhangen, gaat geluid via optical naar de receiver en beeld via HDMI naar de TV. Andere peripherals heb ik niet nodig (ingebouwde Wifi en BT gebruik ik niet).
Ik kon niet zo snel een officiële opvolger van ION vinden van Nvidia dus ik wil iets nieuws. Het moet dus zuinig zijn en snel genoeg voor Netflix full HD. Misschien future 4K proof, maar dat is misschien teveel gevraagd.
Hebben de huidige i3's of G1820 genoeg power om 1080p af te spelen vanaf Silverlight?
Ik kijk voor het snelle even naar 35TPD CPU's al maakt dat misschien voor idle niet veel uit?
pricewatch: Intel Core i3 4130T Boxed
pricewatch: Intel Core i3 3220T Boxed
Of kan ik beter naar de niet i series kijken?
pricewatch: Intel Pentium G630T Boxed
Ik dacht zelf aan een GA-F2A88XM-D3H icm. een A6-5400K.
Ik heb deze aangeschaft voor de volgende redenen
- 35W max verbruik (voeding op moederbord)
- Kan 1080P decoderen en vloeiend afspelen
- Is snel genoeg voor normaal W7 XMBC gebruik
- Blurays kunnen makkelijk afgespeeld worden.
Enige nadeel is dat Netflix niet op XBMC werkt en dus niet de decoding van ION gebruikt en ik daarom geen HD streams kan afspelen, zelfs op lagere kwaliteit is het haperig.
Op dit moment zit er een raid kaart in waar 5 schijven aanhangen, gaat geluid via optical naar de receiver en beeld via HDMI naar de TV. Andere peripherals heb ik niet nodig (ingebouwde Wifi en BT gebruik ik niet).
Ik kon niet zo snel een officiële opvolger van ION vinden van Nvidia dus ik wil iets nieuws. Het moet dus zuinig zijn en snel genoeg voor Netflix full HD. Misschien future 4K proof, maar dat is misschien teveel gevraagd.
Hebben de huidige i3's of G1820 genoeg power om 1080p af te spelen vanaf Silverlight?
Ik kijk voor het snelle even naar 35TPD CPU's al maakt dat misschien voor idle niet veel uit?
pricewatch: Intel Core i3 4130T Boxed
pricewatch: Intel Core i3 3220T Boxed
Of kan ik beter naar de niet i series kijken?
pricewatch: Intel Pentium G630T Boxed
Ik dacht zelf aan een GA-F2A88XM-D3H icm. een A6-5400K.