• sjender101
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-08-2022
Goedenavond,

Ik weet niet zeker of dit in de juiste categorie staat.

Ik vroeg me af of er een manier was om echt televisie te kijken via internet.
Ik bedoel dus niet programma gemist of iets dergelijks, maar echt alle NL zenders live.
Dit mag eventueel met een abonnement zijn.

Het is voor een vakantiehuisje in de Ardennen waar geen kabel ligt en waar schoteltelevisie door de vele bomen bijzonder slecht werkt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je hebt van die stream kastjes die je thuis kan neerzetten en daarmee verbinding kan maken ... ik meen dat ik vroeger een lijstje van 3 apparaten bij elkaar had gezocht

Iperf

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:18

Fiber

Beaches are for storming.

Slingbox of zo inderdaad...

http://nl.slingbox.com/go/products

Hebben ze geen Digitenne-achtig iets in Belgiรซ? Of werkt dat ook niet goed in het bos...?

[ Voor 13% gewijzigd door Fiber op 07-02-2014 19:20 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• sjender101
Wel in vlaanderen, niet in wallonie helaas.

Nog nooit van slingbox gehoord.
Kan je die op je tv aansluiten?
En heb je dan live de gangbare NL zenders?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:18

Fiber

Beaches are for storming.

Ze zeggen van wel, zie mijn link en klik even door naar de specs en faq en zo.

Maar ik heb het zelf nog nooit geprobeerd.

(Maar in zo'n huisje kun je toch eigenlijk veel beter een goed boek lezen bij het haardvuur of een potje schaken of zo...)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:04

Belindo

โ–ถ โ”€๐Ÿ”˜โ”€โ”€โ”€โ”€โ”€โ”€โ”€ 15:02

De Slingbox sluit je thuis aan op je netwerk en televisiesignaal. Vervolgens kun je vanaf elke locatie TV kijken via de Slingbox.

Coding in the cold; <brrrrr />

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:47
De meeste kabel providers bieden ook internet tv aan. Geen HD, maar beter dan SD.

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Vanaf de site van npo.nl kun je alle zenders van de publieke omroep rechtstreeks bekijken.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Maar ook in het buitenland ?

Iperf

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:02

franssie

Save the albatross

Met een dreambox etc kan het ook, wel een hoop geregel, je moet goede upload hebben thuis en een goede downstream op je huisje. Maar slingbox schijnt ook wel te werken. Je zou eventueel een licht VPN kunnen draaien. Sommige kabelaars hebben ook zelf een stream zodat je die met bijv een iPad kan bekijken, daarvoor heb je zeker een VPN nodig.
Vaak niet, tenzij je een VPN gebruikt, of proxy, dan lijkt het alson je thuis zit te kijken (zie ook Netflix etc)

[ Voor 27% gewijzigd door franssie op 07-02-2014 20:01 ]

franssie.bsky.social | ๐ŸŽธ Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• sjender101
Maar kan ik met een dreambox ook tv kijken op een daadwerkelijke tv in het buitenland.
Net even naar slingbox gekeken, maar dat lijkt alleen te gaan vanaf een locatie met een browser...

• franssie

franssie

Save the albatross

Aan beide kanten heb je wel iets van een kastje nodig, dus direct op de TV (heeft die dan een internet ingang?) wordt lastiger. Als het een smart TV is zouden de NPO kanalen misschien werken (mits VPN of Proxy)

franssie.bsky.social | ๐ŸŽธ Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• sjender101
Ik kan die slingbox thuis (upc) wel aansluiten lijkt me.
Een vpn kan ik ook wel aanleggen.
Ik zou alleen graag de televisie als ontvanger willen gebruiken.
Het is geen smart tv...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sluit je de tv aan op je laptop dan ?

Iperf

• sjender101
Liever niet.
Het huisje wordt ook verhuurd, niet iedereen is even technisch :)

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat lijkt me dan een reden om het gewoon niet te doen, anders heb je om de gekste tijden huurders aan de lijn omdat jouw VPN eruit ligt ...
Voor eigen gebruik zijn dit leuke tweak oplossingen, maar niet echt geschikt om voor verhuur te gebruiken. Ik zou dan toch kijken naar en SAT oplossing of het gewoon laten voor wat het is?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijk hier eens even rond anders

Iperf

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

In Belgie heb je Stevie: http://www.stievie.be/, Telenet heeft Yelo maar dan moet je ook tv en internet van ze hebben en je hebt Bhaalu (geen livetv maar 'opnames' van alle zenders van twee maanden,ook dan moet je laten zien dat je een tv abo hebt, misschien volstaat je tv-abo van thuis daar voor)

Je zult een setupbox of computer nodig hebben. Een normale tv zonder smart-opties kan geen streams afspelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Marzman op 07-02-2014 20:56 ]

โ˜ป/ Please consider the environment before printing this signature
/โ–Œ
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• sjender101
@fish: de link ontbreekt?

Bedankt voor de tips allemaal.
Ik ga eens kijken of ik iets geschikts kan vinden wat ook makkelijk genoeg is voor huurders.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-01 09:24
Al deze oplossingen zijn via internet streamen.
Ik gok dat als het huisje te ver van de bewoonde wereld ligt voor een kabelaansluiting dat je ook geen internet hebt dat hier snel genoeg voor is.
Daarnaast is het copyright inbreuk in Belgie. Geen haan die er naar kraait als het voor eigen gebruik is, maar als je het huisje gaat verhuren is dat niet handig.

Ik zou nog eens goed kijken naar Satelliet TV
Om een signaal te ontvangen heb je een line-of sight nodig zonder bomen in de richting Zuid tot ZZW met een hoek van 31 graden.
Dat is best makkelijk te doen, zelfs in de ardennen. Tenzij er een berg in de weg staat.
Bijvoorbeeld door de ontvanger op een paal of op het dak (of in een boom) te zetten. En dan zover mogelijk naar het noorden zodat je line-of-sight boven de boomtoppen uitkomt.

Je zou je ontvangst dus flink kunnen verbeteren door de schotel te verplaatsen.

[ Voor 10% gewijzigd door RocketKoen op 07-02-2014 21:43 ]

TheS4ndm4n#1919

• sjender101
Ik ben al letterlijk een half jaar bezig met satelliet tv, de locatie is niet echt geschikt daarvoor, bomen staan te dichtbij en het zijn er teveel.

Internet daar is 20mbit, dat lijkt me voldoende om te streamen.
Pagina: 1