• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:00
Hey,

Ik heb mijn moederbord dus verkocht, aangezien ik over wil gaan op Mini-ITX, nu heb ik altijd de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 in mijn systeem gedraait. Daarbij zatten een soort van tussenrubbertjes die je op je moederbord plakt, en nu zitten die dingen natuurlijk muurvast en krijg ik ze er niet vanaf. En als ik ze ervanaf zou krijgen dan zou natuurlijk de plakkracht verpest zijn. :/

Hier een foto voor de duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Jzml7T1.jpg

Geen idee wat ik nu moet :S

Verwijderd

Fabrikant mailen voor die rubbertjes?

maar kan je ze er niet afpeuteren en vervolgens de schroeven v/d cooler gebruiken om de rubbers alsnog te fixeren?

• sknk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-09-2025
Ik heb dit ook eens gehad, bij mij kwamen ze er echter met een mesje vrij gemakkelijk af. Dat ze niet meer zouden plakken maakt niets uit. Is hoogstens wat lastiger bij het installeren.

Je zou kunnen proberen contact op te nemen met Gelid. Ik heb laatst een mail gestuurd naar BeQuiet omdat ik een schroefje van mijn cpu-koeler kwijt was. Ze hebben toen alle bevestigingsmaterialen kosteloos toegestuurd.

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Haha, klinkt bekend dit. Ik was bij de bouw met zelfde koeler twee van die krengen kwijtgeraakt. Grappig.

Dit kun je ook oplossen door gewoon zelf iets te fabriceren (niet-geleidend natuurlijk, papier volstaat al) dat de schroef afdekt. De schroefjes zelf fixeren het wel. Het rubbertje dient puur en alleen voor het voorkomen van contact schroef/mobo.

Krijg je ze er toch af, dan deze pro-tip: leg het ringetje meteen om het schroefje zodat ie niet kwijt raakt en je geen problemen hebt met het opnieuw bevestigen vanwege te weinig plakkracht. Gewoon de schroef met ringetje en al erop, en klaar.

[ Voor 25% gewijzigd door Vayra op 07-02-2014 20:37 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG