PC en TV verbonden d.m.v. HDMi, Taakbalk op TV?

Pagina: 1
Acties:

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-01 22:16
Beste Tweakers,

Momenteel kijk ik veel series, films en andere YouTube filmpjes via mijn PC vanuit mijn bed op de TV. Beide hebben een HDMI poort waarmee ik ze verbonden heb met een HDMI 15mtr lange kabel die om de randen van mijn slaapkamer loopt. Nu heb ik een paar vragen:

- De TV is aangesloten als een tweede scherm met de optie 'Uitbreiden'. Zodra mijn TV aanstaat kan ik vanuit mijn PC scherm naar rechts naar mijn TV. Hier zie ik een bureaublad met niets erop behalve mijn wallpaper. Kan ik hier een Taakbalk onderin krijgen zodat ik eenvoudig via mijn TV de PC kan afsluiten evt en kan navigeren. Waardoor ik met een draadloos toetsenbord en muis volledig mijn gang kan gaan.
- Kan ik mijn geluid via de TV laten lopen of zelfs via de TV en de PC?

Ik wil wel de TV met de optie 'Uitbreiden' verbonden houden omdat ik dit een stuk fijner vind dan dupliceren. Is het mogelijk als het ware enkel de taakbalk onderin te kopiëren naar de TV?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Windows 8.1 heeft dit uit de doos, maar je vermeld niet om welk OS het gaat.

• De-Hamster
wagenveld schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:57:
Windows 8.1 heeft dit uit de doos, maar je vermeld niet om welk OS het gaat.
Ik heb een Windows 7 OS.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

Croga

The Unreasonable Man

Heb je al eens geprobeert Google te gebruiken? Echt een geniale website, voer je je vraag in, verteld ie je gewoon waar je het antwoord kunt vinden!
https://www.google.nl/sea...spv=210&es_sm=93&ie=UTF-8

• De-Hamster
Croga schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 17:31:
Heb je al eens geprobeert Google te gebruiken? Echt een geniale website, voer je je vraag in, verteld ie je gewoon waar je het antwoord kunt vinden!
https://www.google.nl/sea...spv=210&es_sm=93&ie=UTF-8
Mijn excuses hiervoor, ik heb alleen in het Nederlands gezocht en toen vond ik geen passend antwoord. De taakbalken is volledig opgelost. Nog een vraag: Ik kan instellen of het geluid op mijn PC afgespeeld moet worden of op mijn TV, kan dit ook beide?

• De-Hamster
Iemand enig idee?

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:44
http://answers.microsoft....e4-4463-b312-eff594a9ae49

maar dan kan je wel een vertraging krijgen.

[ Voor 231% gewijzigd door Ruben0s op 10-02-2014 10:10 ]

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01-2025
Hey Foxio,

Ook ik heb mijn PC aan een monitor en een televisie aangesloten zodat ik af en toe vanaf de bank een video kan kijken of een game kan spelen.

- De TV is aangesloten als een tweede scherm met de optie 'Uitbreiden'. Zodra mijn TV aanstaat kan ik vanuit mijn PC scherm naar rechts naar mijn TV. Hier zie ik een bureaublad met niets erop behalve mijn wallpaper. Kan ik hier een Taakbalk onderin krijgen zodat ik eenvoudig via mijn TV de PC kan afsluiten evt en kan navigeren. Waardoor ik met een draadloos toetsenbord en muis volledig mijn gang kan gaan.

Als je dupliceren doet dan krijg je op beide schermen een taakbalk, maar dan worden er op beide schermen beelden weergegeven en dat is niet wat je wil. Ook ik ben toen eens gaan zoeken of er een mogelijkheid was om de taakbalk op het 'uitgebreide' scherm te krijgen. Daar zijn programma's voor te downloaden die je daar mee helpen, al heb ik daar geen ervaring mee.

Je kan ook windowed programma's zoals een internetbrowser, media speler, documenten mappen enz. verslepen naar je tweede scherm. Je kan deze dan toch nog gebruiken. Verdere navigatie is inderdaad wel wat lastig.

Als je je PC wil afsluiten vanaf de bank of je bed dan kun je op je toestenbord vaak wel een knop vinden om dat te doen. Bij mij is dat FN+F8, je kan in de software van je toestenbord en muis ook nog de functies van knoppen veranderen zodat je deze in slaapstand kan zetten of andere functies toe kan wijzen.

- Kan ik mijn geluid via de TV laten lopen of zelfs via de TV en de PC?

Je kan je geluid via de HDMI kabel door je TV laten gaan. Het makkelijkste vind ik om AMD Catalyst Control Center te openen -> Geluiden -> wisselen tussen 'luidsprekers' en 'Digital display audio' je kan ook gewoon naar de opties van volume regeling gaan (rechtermuisklik op het luidsprekertje in je taakbalk) en daar wisselen van signaal.

Of je het geluid tegelijk op de TV en PC kan afspelen dat weet ik niet.

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
SN4K3 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 00:43:
Hey Foxio,

Als je dupliceren doet dan krijg je op beide schermen een taakbalk, maar dan worden er op beide schermen beelden weergegeven en dat is niet wat je wil. Ook ik ben toen eens gaan zoeken of er een mogelijkheid was om de taakbalk op het 'uitgebreide' scherm te krijgen. Daar zijn programma's voor te downloaden die je daar mee helpen, al heb ik daar geen ervaring mee.
Wat een ingewikkeld gedoe allemaal? Third party apps om de taakbalk op je TV te krijgen?!

Je zet gewoon het TV-scherm als 'hoofdscherm' bij de modus uitbreiden. Het hoofdscherm toont de taakbalk. Wil je m terug, dan switch je dus gewoon het hoofdscherm (of scherm '1'). Hoef je daarna nooit meer iets aan je dualscreen instelling te doen, TV aan en je hebt beeld, scherm switchen naar het scherm dat je wil gebruiken en klaar.

Voor geluid: om dat goed te regelen kun je speakers op je TV aansluiten en de audio out gebruiken van de TV. Je stuurt dan gewoon het audio signaal via de TV naar je speakers. Vaak moet je dan het volume van de TV op max zetten, dan regel je verder via de PC of speakerset het volume. Sterker nog, vaak werkt dit out of the box direct op 'beide kanalen' dus zowel op je audio out heb je signaal, als op je TV speakers. Het hangt van de TV af of ie dan door beide ook uitstuurt of dat ie gelijk de speakers kiest, is even proberen.

Niet om vervelend uit de hoek te komen, maar is dit niet allemaal super basic Google materiaal? Volgens mij kun je dit zelfs vinden als je op F1 duwt in Windows. Tweakers is geen helpdesk... Maar goed.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Pagina: 1