Switch/Hub instellingenpagina openen

Pagina: 1
Acties:

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-12 13:57
Hallo,
Ik heb vanaf mijn modem/router(van de isp) een kabel naar een tweede router liggen, die tweede router is ingesteld als switch of hub(dat weet ik niet precies, er zitten twee desktops aan).
Beide apparaten zijn hiernaast ook nog wireless access points.
Het ip-adres van het modem is 192.168.11.1 en het ip-adres van de switch/hub is 192.168.11.2.
Ik heb dit ingesteld, maar nu wil ik wat veranderen aan de instellingen van de switch/hub. Ik kan echter de pagina 192.168.11.2 niet opvragen, niet via ethernet aan de switch/hub zelf, niet via de wifi, en ook niet wanneer ik aangesloten ben op het modem(met een tablet)

Is dit standaard en moet ik de switch/hub resetten en opnieuw instellen met de aanpassingen die ik wil of is er een andere manier die ik nu over het hoofd zie?

Alvast bedankt

Hallo

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Sorry maar mijn glazen bol heb ik net kapot laten vallen dus ik durf niet te zeggen om wat voor een router het gaat is wel zo makkelijk om te weten?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

WoutervOorschot schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:42:
... Ik kan echter de pagina 192.168.11.2 niet opvragen, niet via ethernet aan de switch/hub zelf, niet via de wifi, en ook niet wanneer ik aangesloten ben op het modem(met een tablet)...
Hoe probeer je 192.168.11.2 op te vragen?
En wat is de foutmelding die je vervolgens krijgt?
En, als je het verschil tussen een hub, een switch en een router niet weet, is het dan wel verstandig om aan de instellingen te gaan rommelen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• WoutervOorschot
Sorry, de router(die nu is ingesteld als switch) is een sitecom wlr3000. Het modem is een cisco ep3925 Ik open 192.168.11.2 via mijn webbrowser(ie of chrome). De browser 'kan de pagina niet vinden'.
Ik las voordat ik dit topic opende in de NT faq dat er een verschil zit in bridge en hub. Ik kom niet echt vinden wat het verschil is. Ik heb op de sitecom de dhcp server uitgezet en hem in het juiste subnet gezet.

edit: aan de instellingen rommelen is waarom ik op deze site zit ;)
maar serieus, als het nodig is kan ik natuurlijk een 'echte' switch kopen. Ik had echter het idee dat het zo ook moest kunnen. Alles werkt ook gewoon, alleen de instellingenpagina kan ik niet opvragen.

[ Voor 88% gewijzigd door WoutervOorschot op 08-02-2014 19:22 ]

Hallo

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:41

ralpje

Deugpopje

Kun je hem wel pingen?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• WoutervOorschot
Nee, pingen gaat ook niet. Ik heb het idee dat de switch alles doorstuurt(wat ook de bedoeling is) maar nu ook het ip van de instellingenpagina doorstuurt naar het modem(of klinkt dat heel stom? :|).

Hallo

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Ja :+
Weet je zeker dat hij dat IP-adres heeft en niet stiekem via DHCP een ander adres heeft gekregen?
Scan anders je hele subnet eens met een IP-scanner om dat te verifiëren.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-12 00:03
Gewoon even resetten dat ding, hoe dat moet staat op de onderkant :)
http://www.citilink.ru/_catalog_images/662532_v04_b.jpg

My favorite programming language is solder.

• WoutervOorschot
Ik weet dat ik de switch het ip 192.168.11.2 heb gegeven, en dat ip staat ook nog steeds als static in de connected devices van het modem.
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/1ZaXNLe.png

@Puch_Maxi, ik weet dat het zo kan, ik heb al enkele keren meer kleine dingen willen aanpassen. Dan reset ik hem en stel ik alles weer netjes in, ik kreeg echter het idee dat ik iets fout doe in de instellingen waardoor ik hem niet kan bereiken.

Het resultaat van een ip-scanner:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/P5DnVYX.png
-2 nokia telefoons
-een desktop van mij, een desktop van mn broertje
-een servertje van mij
-192.168.11.26 is nog een telefoon
-192.168.11.1 is een cisco device(het modem)
-192.168.11.2 is een sitecom device(de switch)

Hallo

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Volgens IP-scanner is 'ie wel pingbaar, maar staan er geen poorten open. Je kunt hem dus ook niet benaderen.
Probeer hem eerst eens te powercyclen, als dat niet helpt zou ik hem inderdaad ff resetten zodat je er weer bij kunt.

• WoutervOorschot
Dat ga ik doen.
bedankt voor de hulp iedereen

Hallo

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let er wel op dat als je dat ding een factory reset geeft het per default weer in NAT routing mode gaat en DHCP-adressen gaat uitdelen op de LAN-poorten. Zorg dus dat het niet aan je netwerk aangesloten is als je die factory reset geeft, anders ben je nog verder van huis. Eerst los dus, dan factory reset, daarna DHCP uit, tenslotte weer als switch inzetten.

Overigens, je weet hopelijk dat dit low-end apparaat maar 100Mb ondersteunt? Een Gb-switch heb je al voor een ruime tientje, en heeft helemaal geen config nodig. Ik zou dat gewoon doen en deze achter de hand houden als potentieel extra 2.4GHz AP als je dat nodig zou hebben. Of in de kliko deponeren ofzo...

Oslik blyat! Oslik!

• WoutervOorschot
Ik weet inderdaad dat hij niet zo snel is, ik wist niet dat switches zo goedkoop waren. Ik dacht dat dat 50€+ minimaal was. Bedankt voor de tip iig :).

Hallo

Pagina: 1