Winamp 2.76 volume zacht

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net Winamp 2.76 gedownload en geïnstalleerd, maar het geluidsniveau is veel zachter (via versterker) dan bijv. gewoon de radio. Dit had ik met de vorige Winamp niet, maar ik vind de bugfixes in 2.76 belangrijker dan het harde geluidsniveau, maar kan ik hier nog wat aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:23

Hu9o

Schokkend

Is het niet zo dat het geluid in windows zacht staat??

Dat kan je gewoon met een schuifbalkje harder zetten.
Of heb je misschien het geluid in winamp zelf zacht staan??? :?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geluidskaart control + Windows volume + Winamp staan allemaal op z'n hardst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 16:30 schreef xDeLiriuMx het volgende:
Geluidskaart control + Windows volume + Winamp staan allemaal op z'n hardst.
hunh? krijg je daar niet verschrikkelijk slecht geluid van?
Ikzelf heb de preamp van Winamp altijd op -20 dB staan, het main volume van Winamp vol open, en m'n SB live op 90%... Dat is imho de perfecte combinatie: zo weinig mogelijk ruis, nog een flink volume en je kan nog frequenties met de equalizer omhoog schroefen zonder dat het gelijk al begint te kraken enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 17:27

Anton

NetApp Implementation Engineer

Gebruik je soms de DirectSound output? Zo ja, probeer het dan eens gewoon via de Wave Out.

Ik scrobbel ook audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok thx hij is weer normaal volume.

Maar wat wordt er precies bedoeld met preamp van Winamp enzo? Want ik zie hier maar één volume schuifje staan en de equalizer heb ik uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 17:24 schreef xDeLiriuMx het volgende:
Maar wat wordt er precies bedoeld met preamp van Winamp enzo? Want ik zie hier maar één volume schuifje staan en de equalizer heb ik uitstaan.
heh, de preamp is juist van de equalizer :)
Als je op de equalizer kijkt, zie je helemaal links nog een verticaal schuifje staan. Dat is de preamp. Die versterkt of verzwakt het hele signaal voordat het door de equalizer gaat...
De preamp op -5 dB zetten heeft eigenlijk hetzelfde effect als alle schuifjes van de equalizer op -5 dB zetten. Je kunt het ook zien alsof je de nullijn verschuift (dat zie je ook in dat grafiekje van de equalizer).

Ik zet de preamp altijd flink laag zodat als ik met de koptelefoon direct op de geluidskaart uitgang luister de bass nog lekker omhoog kan schroefen met de equalizer zonder dat het gaat kraken. Ik zou ook alle schuifjes op -20 kunnen zetten en de laagste frequenties op 0 dB, dat geeft hetzelfde effect. Maar met de preamp gaat het sneller.

Bovendien heb je dat sommige nummers wel eens te luid zijn opgenomen zodat ze buiten het bereik gaan bij bijvoorbeeld de bassen. Dat kun je dan meestal met de preamp nog wel rechttrekken, mits het niet al te luid was opgenomen. Doordat ik de preamp standaard al behoorlijk laag heb staan, heb ik in elk geval al niet meer dat te hard opgenomen nummers gaan kraken bij de bassen.
Pagina: 1