Mini USB Fingerprint reader

Pagina: 1
Acties:

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb een laptop gekocht zonder fingerprint reader, deze had ik op mijn vorige laptop wel en blijk deze toch redelijk veel gebruikt te hebben. Ik ben nu dus op zoek naar een (super-) kleine USB fingerprint reader die ik wil gebruiken voor authenticatie op (vooral) Windows en hopelijk ook Linux.

Authentic had een mooie, maar dat bedrijf is overgenomen door Apple (voor de patenten) en lijkt nu alle verkoop gestaakt te hebben.

Ook ken ik de Yubikey Nano, maar volgens mij heeft dat niks met een vingerafdruk te maken en is de key zélf de authenticatie. Niet echt wat ik zoek dus.

Verder kan ik er eigenlijk maar weinig vinden die zo compact zijn dat ze in mijn laptop kunnen blijven zitten in de tas.

Hebben jullie ervaring met deze apparaatjes en kun je me die aanbevelen?

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Iemand nog tips? Ik kan alleen van die bakbeesten vinden. Dat schiet niet echt op, als ik die steeds weer in m'n laptop moet steken :)

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

• dennisameling
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-02 22:53
Ik bump dit topic even. Ben namelijk ook op zoek naar een losse USB fingerprint lezer. Had er een van DigitalPersona gevonden, maar die ondersteunt geen WBF (Windows Biometric Framework) en kan dus niet voor Windows Logon gebruikt worden. Een verdere zoektocht op internet levert weinig bruikbaars op.

Is er iemand die ervaring heeft met USB fingerprint readers mét WBF support? Prijs het liefst rond max 100 euro.