Magic Trackpad icm mbp?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 11:44
Heeft iemand ervaring met een magic trackpad icm met een macbook?

Ik heb een rMBP (late 2013), en heb daarbij een magic mouse. Bevalt op zich prima, maar ben ook erg onder de indruk wat ik allemaal met m'n trackpad op mijn macbook zelf kan. Lang niet alle gebaren kunnen gedaan worden met de mouse.

Ik zie vaak een magic trackpad bij mensen die een imac hebben, maar hoe bevalt deze als je een macbook gebruikt?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

de werking van een magic trackpad is hetzelfde bij een imac als op een macbook. Op je macbook heb je er natuurlijk al eentje zitten dus het is eigenlijk overbodig. Tenzij je perse een grotere trackpad wilt.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Zelf geen ervaring mee, maar de Magic Trackpad == trackpad op je MacBook. Dezelfde ervaring dus, maar qua ergonomie zal het wellicht aangenamer zijn als je de hele dag aan een bureau zit.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 14:56

Pat-Juh

Patrick

Heb je al geprobeerd om gebaren te programmeren met "better touch tool"? Hier zijn echt super veel zaken mee mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
mister9 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:21:
Heeft iemand ervaring met een magic trackpad icm met een macbook?

Ik heb een rMBP (late 2013), en heb daarbij een magic mouse. Bevalt op zich prima, maar ben ook erg onder de indruk wat ik allemaal met m'n trackpad op mijn macbook zelf kan. Lang niet alle gebaren kunnen gedaan worden met de mouse.

Ik zie vaak een magic trackpad bij mensen die een imac hebben, maar hoe bevalt deze als je een macbook gebruikt?

Alvast bedankt!
Ik gebruik vaak een extern toetsenbord en magic trackpad als mijn MacBook op een stand staat. Bevalt prima, werkt een stuk comfortabeler dan gebukt voor zo'n MacBook te zitten.

De Magic Trackpad werkt veel fijner dan de Magic mouse maar dat hangt er een beetje van af wat je allemaal met je Mac doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maistah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08-2022
Wat is de reden dat je de trackpad wil? Ik kan, zoals meerderen hier, bevestigen dan de magic trackpad dezelfde functionaliteit heeft als de trackpad op de MBP. EN ik kan ook bevestigen dat die hetzelfde kan op een imac als op de MBP.

Maar goed, als je je macbook met monitor gebruikt en daarbij een ander toetsenbord en muis gebruikt dan kun je inderdaad de trackpad er mooi bij gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-10 15:22

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Ik heb zelf een externe monitor op m'n macbook aangesloten. De macbook hangt aan een oude tv-beugel aan de muur, ideaal. Hierbij gebruik ik een magic trackpad en magic keyboard via bluetooth.
Voor het CAD-tekenen en photoshop gebruik ik een verticale muis. Ik zou niets anders meer willen!

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:37
Maistah schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:16:
Maar goed, als je je macbook met monitor gebruikt en daarbij een ander toetsenbord en muis gebruikt dan kun je inderdaad de trackpad er mooi bij gebruiken :)
Idd en als je hem gewoon los wilt gebruiken, dan heeft het geen toegevoegde waarde t.o.v. de ingebouwde touchpad.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-09 14:06
Ik heb juist een trackpad genomen bij de mbr, omdat ik deze op een prettigere postie kan plaatsen zodat mijn hand daarmee kan ontlasten. Anders zit je constant met je hand in het midden de trackpad op de mbr te bedienen, ik krijg daar kramp van :-) Op m'n iMac gebruik ik dan weer veel de magic mouse..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:40
Hoedje schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:30:
[...]

Idd en als je hem gewoon los wilt gebruiken, dan heeft het geen toegevoegde waarde t.o.v. de ingebouwde touchpad.
Ach ja, meningen verschillen.. Ik denk toch dat het beter is voor de ergonomie om af en toe je hand links/ rechts van je computer te bewegen in plaats van telkens ergens in het midden om de interne trackpad te bedienen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:04
Heb zelf een performance mx muis. Maar ik wil wel graag een magic trackpad erbij aanschaffen. Vind het echt subliem hoe de trackpad op een macbook werkt.

https://www.youtube.com/@droommotor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb thuis en op het werk een Magic Trackpad naast een wireless keyboard met een MagicWand om ze aan elkaar vast te kunnen zetten zodat ze een geheel vormen. Daarnaast heb ik ook nog een gewone muis (Magic Mouse of Logitech Performance MX). Deze combinatie werkt voortreffelijk. Voor scrollen en gistures gebruik ik de trackpad, voor dingen die meer precisie vergen de muis. De afwisselen tussen twee invoerapparaten om de cursor te bedienen is ook beter om rsi-klachten te voorkomen.
Pagina: 1