Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

introductie software nieuwe gebruiker

Pagina: 1
Acties:

• master_JE
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:50
Hallo,

ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Momenteel is de situatie als volgt, bij ons komt er een nieuwe gebruiker in dienst en deze krijgt dan een documentje op zijn bureaublad met instructies hoe met alles om te gaan, en hoe sommige soorten software werken.

Ik zou dit graag willen hebben in de vorm van een software matige introductie, zoiets wat je ziet als je windows 8 of android oid voor het eerst gebruikt. Met klik hier, voor dit en klik daar voor dat. Een soort van korte graphische rondleiding.

Weet iemand hier iets voor?

mvg,
Jeroen

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11 12:45
Een interactieve intranet site? Of een Video maken van de instructies (<-- doen wij hier).

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zou zelfs kunnen met PowerPoint (en dit dan misschien publiceren als interactieve slideshow op een Intranet)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:24

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, ik weet niet wat voor bedrijf het is, maar je kan er vanuit gaan dat een basis windows werkplek sowieso wel "bediend" kan worden. Afhankelijk van het formaat bedrijf zul je dus een paar specifieke dingen moeten behandelen, en dat kan je doen via open-university partners, en dan kun je het best googlen op elearning, of een partner bedrijf er voor aannemen. Een StartIT moduletje (waar slaan we documenten op, paar discipline-specifieke regeltjes, hoe werkt de bedrijfs mailbox, wat mag wel, wat mag niet, hoe komen we aan software die niet op de PC staat, etc) hoeft niet eens zo duur te zijn.

TS: Wees wat specifieker over wat je wilt, en uiteraard: wat voor bedrijf. Is dit in de bouw? IT? Een gigantisch bedrijf? Wat voor voorkennis verwacht je van de gebruiker (mijn sector, energie, gaan we er vanuit dat iedereen wel weet hoe Windows en Office werkt, de focus zit dus meer op de bedrijfs-specifieke dingen, met modules voor bijvoorbeeld: geologen, seismologen, etc...). Ik denk dat een budget ook handig zou zijn!