Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 578087

Topicstarter
Onlangs heb ik een Chromecast aangeschaft (de dongle van google). Nu wou ik hiermee Netflix streamen naar mijn TV. Maar de DNS van google is gehardcode in de Chromecast. Hierdoor kan je dus enkel in Amerika gebruik maken van Netflix met de chromecast. Ik heb gelezen dat je de DNS wel kunt veranderen door DD-WRT te installeren op je router, bij mij de B-box 2 (Belgacom). Blijkbaar is dit een heel gedoe met de B-box 2, ik kan er immers ook niet aan uit hoe ik dit moet doen.

Als iemand mij zou kunnen vertellen hoe ik dit doe of me een alternatief kan aanbieden, dan zou ik dat erg appreciëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:16

lier

MikroTik nerd

Weet je zeker dat dat met DNS te maken heeft? En wat zou een aanpassing van de B-box2 voor invloed kunnen hebben op een hard gecodeerde DNS server op de Chromecast? Of is het IP adres van Netflix hard gecodeerd op de Chromecast? Ik zou verwachten dat je een VPN nodig hebt om zodoende over een "Amerikaans IP adres" te beschikken, maar ik ben niet bekend met

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francisp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-06 11:08
Volgens deze link http://wiki.yobi.be/wiki/Modem_BBox-2 proberen een telnet sessie naar de BBox2 te openen.
en dan zo een commando ingeven :

iptables -I PREROUTING -t nat -p udp -d 8.8.4.4 --dport 53 -j DNAT --to-destination 172.245.162.130
iptables -I PREROUTING -t nat -p udp -d 8.8.8.8 --dport 53 -j DNAT --to-destination 216.158.70.170

172.245.162.130 en 216.158.70.170 zijn de DNS-servers van SimpleTV, als je unblock-us of unlocator gebruikt moet je natuurlijk hun DNS-servers gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het spijt me, maar zou je me kunnen zeggen hoe ik dit doe? Ik ben er hier niet echt vertrouwd mee.
Alvast bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nevermind, het is al opgelost.
Als iemand anders dit ooit nodig heeft, ga naar network interfaces. Dan niet LAN bridge, maar WAN PPPoE.
Hier moet je het dns-adres veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:49
Ik heb zelf een Scarlet BE modem en vanaf September zou Netflix in BE beschikbaar moeten zijn. Werkt het al met je gewone DNS van Belgacom of met Opendns en moet je netflix nog casten of kan je het direct op de chromecast gebruiken?
Pagina: 1