game server hosten. (portforwarden)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 578089

Topicstarter
hallo allemaal,

ongeveer een week geleden heb ik geprobeerd om een minecraft server te maken.
het idee is/was om een server via mijn laptop te runnen. en om daar dat in te kunnen spelen met 2 vrienden. via de officiële software van Mojang (ontwikkelaar van minecraft) heb ik de server kunnen maken.
nou snapte ik alles wel en ben ik maar begonnen met het maken van de server. ik wist dat ik mijn router moest portforwarden. (de router is van sitecom).
het probleem was alleen dat nadat ik alles had gedaan. 1 van mijn vrienden wel kon joinen en de andere niet.
toen heb ik dus een mailtje gestuurd naar mojang. en het enige wat hun konden zeggen was dat ik maar opnieuw moest gaan portforwarden. nou heb ik dat precies op dezelfde manier gedaan als de 1e keer. en nu kan niemand meer joinen!

dus zou iemand mij met behulp van een filmpje, site of gewoon in de reactie's kunen laten zien hoe ik vanaf stap 1 mijn server kan maken (portforwarden, static ip etc). want door al dat gedoe snap ik er niks meer van :D

mijn router portforward ik trouwens via sitecom 300N (omdat mijn router van sitecom is).

iedereen alvast bedankt!

edit: ik denk niet dat het een probleem is met de firewall of de virusscanner. want de volgende site: http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
geeft aan dat poort 25565 op mijn ip adress gesloten is. maar dat kan ook een fout van die site zijn!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 578089 op 07-02-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15
YouTube: Sitecom 300n Port-Forwarding ? Met één zoekopdracht gevonden :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja dit filmpje heb ik al gezien!
het probleem is dat ik dit dus gedaan heb en dat er nog steeds staat dat port 25565 is gesloten en dat nog steeds mijn vriend niet kan joinen.

nog even ter controle:

bij virtual server heb ik ingevuld:

local ip: 192.168.0.114 (gevonden via cmd -> ip config -> ipv4 adress
local port: 25565 (zoals in de tutorial) en ik probeerde ook een keer 80 (iemand zei dat dat ook kon)
type: both
public port: 25565
comment: minecraft server

mijn server werkt dus nog steeds niet. ik zal ook even zeggen hoe ik 25565 aan de firewall heb toegevoegd en hoe ik een static ip heb gemaakt.

firewall:

configuratiescherm -> windows firewall -> geavanceerde instellingen -> regels voor binnenkomende verbindingen -> nieuwe groep -> poort -> tcp -> 25565 -> verbinding toestaan -> domein/prive/openbaar aangevinkt -> naam: minecraft server TCP -> en klaar
hetzelfde heb ik nog een keer gedaan alleen toen heb ik TCP vervangen door UDP

zo heb ik mezelf een static ip gegeven:

configuratiescherm -> netwerkcentrum -> adapter instellingen wijzigen -> rechter muisknop op ethernet -> eigenschappen -> internet protocol versie 4 (TCP-ipv4Vzoeken -> klik op eigenschappen -> klik op het volgende ip adres gebruiken -> en toen vulde ik het volgende in:

ip adres:192.168.0.114 (ipv4 via cmd -> ipconfig)
subnetmask: 255.255.255.0 (via cmd -> ipconfig)
standaard gateway: 192.168.0.1 (via cmd -> ipconfig) (met dit log ik ook in op sitecom 300n)

voorkeur dns: 192.168.0.1 (gevonden via cmd -> ipconfig/all)

ik hoop dat iemand weet wat ik fout deed en me kan uitleggen wat ik moet doen

alvast bedankt

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 578089 op 07-02-2014 17:44 . Reden: spellingsfouten eruit gehaald! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:40
Wat heb je verder nog in je netwerk?
Wat zit er nog 'voor' die router, heb je wellicht een modem met ingebouwde router er nog voor zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 15:15
Even voor de zekerheid. Speel je zelf op dezelfde computer als waar de server op staat of heb je daar een aparte computer voor? Waar ik benieuwd naar ben is of je lokaal wel op de server kan inloggen.

De settings die je hier boven hebt neergezet lijken mij prima. Poort 80 heeft geen zin trouwens. Zet je Windows firewall gewoon eens helemaal uit en probeer het dan nog eens. Je moet nu in grote stappen even uitsluiten wat het probleem veroorzaakt. Port forwarding, firewall, of de minecraft server zelf.

Overigens heb je blijkbaar de eerste keer alles goed gedaan.Als 1 persoon van buiten af kan verbinden, is er met je portforwarding niks mis, wat Mojang ook mag zeggen :)

[ Voor 29% gewijzigd door Racemol op 07-02-2014 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De kans is klein dat die sitecom je WAN IP heeft. Waarschijnlijk zit je dubbel te NATten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Lijkt me niet eigenlijk. Als dat zo zou zijn, waarom werkte het de eerste keer dan wel bij 1 persoon?
Zeker waard om even te controleren, maar ik vermoed dat dit niet het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K93
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-04 07:26

K93

Anoniem: 578089 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:27:
edit: ik denk niet dat het een probleem is met de firewall of de virusscanner. want de volgende site: http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
geeft aan dat poort 25565 op mijn ip adress gesloten is. maar dat kan ook een fout van die site zijn!
Dit kan ook betekenen dat je server waarnaar je port forward niet te bereiken is, of een ander probleem. Dit is allemaal lastig troubleshooten als we niet precies weten wat er in het netwerk hangt, en hoe het is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 00:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Racemol schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 18:57:
Lijkt me niet eigenlijk. Als dat zo zou zijn, waarom werkte het de eerste keer dan wel bij 1 persoon?
Zeker waard om even te controleren, maar ik vermoed dat dit niet het probleem is.
Als het bij één persoon wel werkt is het sowieso raar dat TS zo focust op de router: dan is die poort namelijk aantoonbaar wel geforward...

Maar goed, eens met vanaalten et al: geef eens exact aan waar die Sitecom op aangesloten is (wat voor modem etc). Trouwens, Sitecom heeft nogal wat "300N" routers. Of het relevant is of niet is nog maar de vraag, maar zoek eens exacte modelnr van dat ding op (iets als WL-351 of WLK-2000 ofzo, staat onderop).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik heb jullie reactie's even gelezen en kan de volgende vragen beantwoorden:

Speel je op de laptop waarmee je host:
Ja! Als ik join met het ipv4 ip of met localhost kan ik er trouwens zelf inkomen en mijn broertje (lokaal wifi) kan er ook in komen!

Welk type router heb je:
Ik heb de sitecom WL-341
pricewatch: Sitecom WL-341 Wireless Router 300N X2

Zit er nog iets voor de router:
Nee! We hebben geen andere apparaten in huis die het internet sturen zoals extenders ed.

Mijn laptop is trouwens wel verbonden met de kabel (LAN) omdat de wifi op mijn kamer weinig bereik heeft.

Vanmiddag ga ik even kijken naar de dingen waarbij ik mijn pc nodig heb. Omdat ik nu zo weg moet.

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Laatst online: 19:39

TommieW

Numa numa.

Anoniem: 578089 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 09:02:
Hallo allemaal,
Ik heb jullie reactie's even gelezen en kan de volgende vragen beantwoorden:

Speel je op de laptop waarmee je host:
Ja! Als ik join met het ipv4 ip of met localhost kan ik er trouwens zelf inkomen en mijn broertje (lokaal wifi) kan er ook in komen!

Welk type router heb je:
Ik heb de sitecom WL-341
pricewatch: Sitecom WL-341 Wireless Router 300N X2

Nee! We hebben geen andere apparaten in huis die het internet sturen zoals extenders ed.

Mijn laptop is trouwens wel verbonden met de kabel (LAN) omdat de wifi op mijn kamer weinig bereik heeft.

Vanmiddag ga ik even kijken naar de dingen waarbij ik mijn pc nodig heb. Omdat ik nu zo weg moet.

Mvg,
toon volledige bericht
Toch denk ik dat er nog iets voor zit. Het lijkt me sterk dat er meteen uit de grond een ethernet kabel je huis binnen komt. Kijk eens bijvoorbeeld in de meterkast. Daar zal waarschijnlijk een kastje staan die er voor zorgt dat je internet hebt: er gaat een coax kabel of een telefoonkabel in, en er komt een of meer ethernetkabels uit.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Anoniem: 578089 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 09:02:
Niet vervelend bedoeld, maar dit klopt absoluut niet (of de vraag is niet begrepen).
Wat zit er aan de buitenwereld-kant van de router? Dus tussen je router en provider? Glasvezelmodem, ADSL-modem, ...? En natuurlijk ook daar een beetje precies antwoord, dus een typenummer wordt op prijs gesteld.

En: als je in de webinterface van je router kijkt, zie je dan ergens een WAN IP-adres? Ik gok bij de tab "Internet Status"... en wat is dat IP-adres? (eerste drie getallen volstaan, misschien niet verstandig om het helemaal te plaatsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vanaalten schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 09:10:
[...]

Niet vervelend bedoeld, maar dit klopt absoluut niet (of de vraag is niet begrepen).
Wat zit er aan de buitenwereld-kant van de router? Dus tussen je router en provider? Glasvezelmodem, ADSL-modem, ...? En natuurlijk ook daar een beetje precies antwoord, dus een typenummer wordt op prijs gesteld.

En: als je in de webinterface van je router kijkt, zie je dan ergens een WAN IP-adres? Ik gok bij de tab "Internet Status"... en wat is dat IP-adres? (eerste drie getallen volstaan, misschien niet verstandig om het helemaal te plaatsen)
pff ik zou geen idee hebben wat mijn type nummer is! tussen de provider en de router zit in ieder geval glasvezel!

mijn wan ip is: 94.2 (en dan nog wat cijfers alleen die moest ik dus niet vertellen :D )

sorry als ik misschien heel dom overkom! ik weet hoe vervelend het is als iemand je niet begrijpt!

maar dan nog even het volgende:
ik denk dat het probleem zit toch voordoet bij het portforwarden omdat de site: http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
nog steeds aangeeft dat port 25565 gesloten is. dit staat er als ik het wan ip invul en ook als ik het ipv4 adres invul.

mvg,

edit: ondanks dat er staat dat port 25565 dicht is kan een van mijn vrienden wel joinen met het ipv4 adres!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 578089 op 08-02-2014 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:28
Als één van je vrienden wel kan verbinden dan staat de poort open zou ik zeggen. Kun je eens kijken wat yougetsignal website zegt over je poort status op het moment dat je vriend verbonden is met je server?

Je zegt dat je op een glasvezelverbinding zit. Bij wat voor provider zit je en wat voor modem heb je?

Ik heb geen ervaring met gaming en game server maar zijn er andere redenen te bedenken waarom die andere vriend niet kan verbinden? Blacklist? Kan het aan zijn locale instellingen liggen: kan hij wel of niet met andere servers verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Laatst online: 19:39

TommieW

Numa numa.

Welke error krijgen je vrienden die geen verbinding kunnen maken?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Staar je niet blind op die port checker website. Als 1 van je vrienden kan joinen heb jij de poorten juist geforward.

Ik denk dat je het probleem moet zoeken bij de mensen die niet kunnen inloggen en niet meer lokaal bij jou. Laat de gebruikers eens in minecraft connecten naar server address JOUW-IP-NUMMER:25565 (of deed je dat al zo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 578089 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 13:58:
[...]

pff ik zou geen idee hebben wat mijn type nummer is! tussen de provider en de router zit in ieder geval glasvezel!
Not sure if...

Je roept net dat je router een WL-341 is. Dat is een totale low-end crappy router met vier 100Mb LAN poorten en een 100Mb (koper) Ethernet WAN poort. No way dat daar dus glasvezel rechtstreeks in gaat :o

Er zit *iets* tussen dat glasvezel en je Sitecom router dat minimaal van glas naar koper trancieving doet, maar mogelijk (waarschijnlijk een stuk meer). Als je in de Sitecom de boel goed geforward hebt en het toch niet op orde is, is dat waar je moet kijken...
mijn wan ip is: 94.2 (en dan nog wat cijfers alleen die moest ik dus niet vertellen :D )
Dat is een publiek IP. OK, dan zit er geen NATtende router voor iig.
maar dan nog even het volgende:
ik denk dat het probleem zit toch voordoet bij het portforwarden omdat de site: http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
nog steeds aangeeft dat port 25565 gesloten is. dit staat er als ik het wan ip invul en ook als ik het ipv4 adres invul.
Je WAN IP is geen IPv4 :? Heb je dan een IPv6 WAN-IP? Leg het onderscheid tussen wat je hier "WAN IP" en "IPv4 adres" noemt. Dat zou namelijk normaliter exact hetzelfde moeten zijn...
edit: ondanks dat er staat dat port 25565 dicht is kan een van mijn vrienden wel joinen met het ipv4 adres!
Dan moet dat poort goed geforward zijn.

Maareh - als je vriend bij wie het niet lukt het eens probeert met je WAN IP ipv je "IPv4 adres". Ik vermoed bijna dat wat jij je "IPv4 adres"-noemt het lokale LAN IP van je PC is (wat bij de WL-341 standaard met 192.168.0.x begint). Dat gaat van buitenaf idd niet werken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-01 21:00
Een minecraft server zeg je. Als 1 van je vrienden van bij hem thuis op jouw server kan dan staan je poorten goed. Daar zal het niet aan liggen. Geloof me, ik heb zelf een minecraft server draaien.

Werk je met een whitelist? (Standaard staat die aan dacht ik) Zoja, staan alle nicks van je vrienden in die whitelist?
Verbied je server verbindingen van niet geregistreerde gebruikers via Mojang? Zoja, gebruiken al je vrienden een legaal gekocht spel en zijn ze allemaal legaal ingelogd?
Gebruiken je vrienden allemaal dezelfde versie van minecraft als deze van je server? (1.7.4 is de laatste nieuwe server versie.)
Als je vrienden jouw ip in hun server lijst zetten, krijgen ze dan een groen balkje te zien met de gegevens van de server of staat er dan al can't connect to server?

Best belangrijke dingen bij het troubleshooten... Laat het ons weten.

[ Voor 0% gewijzigd door Amarog op 08-02-2014 22:36 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:14
Die site is wel nice... Daar is bij mij zelfs poort 80 closed... Vind ik toch knap :P
Wel geeft die site je het goede external ip adress, dus je (WAN addres) waarmee je vrienden zouden moeten in kunnen loggen, gegeven de goede poort.

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:18

lordsnow

I know nothing

Ga eens op de webpagina van je Sitecom router (http://192.168.0.1) naar het tabblad "Internet" (of "Internet Status"). Wat zijn de "IP Adres" en "Default Gateway" die hier staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Amarog schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 22:05:
Een minecraft server zeg je. Als 1 van je vrienden van bij hem thuis op jouw server kan dan staan je poorten goed. Daar zal het niet aan liggen. Geloof me, ik heb zelf een minecraft server draaien.

Werk je met een whitelist? (Standaard staat die aan dacht ik) Zoja, staan alle nicks van je vrienden in die whitelist?
Verbied je server verbindingen van niet geregistreerde gebruikers via Mojang? Zoja, gebruiken al je vrienden een legaal gekocht spel en zijn ze allemaal legaal ingelogd?
Gebruiken je vrienden allemaal dezelfde versie van minecraft als deze van je server? (1.7.4 is de laatste nieuwe server versie.)
Als je vrienden jouw ip in hun server lijst zetten, krijgen ze dan een groen balkje te zien met de gegevens van de server of staat er dan al can't connect to server?

Best belangrijke dingen bij het troubleshooten... Laat het ons weten.
iedereen gebruikt dezelfde versie van minecraft ja! mijn broertje (die wel kan joinen) gebruikt de illegale minecraft. ik en de vriend die wel kan joinen hebben betaald. als ze de server toevoegen staat er bij de vriend die niet kan connecten de 3 balkjes van verbinding met een rood kruisje erdoorheen. whitelist staat wel aan maar die hebben we er al eens afgehaald. maar dat werkte niet!
Spekkie88 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 22:15:
Die site is wel nice... Daar is bij mij zelfs poort 80 closed... Vind ik toch knap :P
Wel geeft die site je het goede external ip adress, dus je (WAN addres) waarmee je vrienden zouden moeten in kunnen loggen, gegeven de goede poort.
wacht even? moeten mijn vrienden joinen met het wan ip? (http://www.checkmyip.com/)
want tot nu toe proberen we het steeds via het ipv4 ip!
lordsnow schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 23:53:
Ga eens op de webpagina van je Sitecom router (http://192.168.0.1) naar het tabblad "Internet" (of "Internet Status"). Wat zijn de "IP Adres" en "Default Gateway" die hier staan?
hier staat inderdaad een ander ip adres! (bij ip: staat mijn wan ip. en bij default gateway staat het wanip alleen is het laatste cijfer anders! ik zou dit eens invoeren bij het instellen van een static ip adress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
Je haalt weer een hele zooi door elkaar.

Een publiek IP adres zoals 94.2 moet je NIET invoeren als static IP. In je router zal er vast een adres ingevuld staand als default gateway, heb je niks mee te maken vergeet dat.

Een Ipv4 adres is alleen een type IP adres, wil niet zeggen WAN of LAN oid.

Even alles op een rijtje.

Binnen jouw netwerk connect je met een lokaal IP adres (192.168.x.x)
Buiten jouw netwerk connect je met WAN Ip adres (94.2.x.x)

Je vrienden zullen dus het 94.2 adres moeten gebruiken om verbinding te maken, niet de 192.168.x.x reeks. Jij en je broertje gebruiken het 192.168.x.x adres. De hele reden dat je poorten moet forwarden heeft hier mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Racemol schreef op zondag 09 februari 2014 @ 18:38:
Je haalt weer een hele zooi door elkaar.

Een publiek IP adres zoals 94.2 moet je NIET invoeren als static IP. In je router zal er vast een adres ingevuld staand als default gateway, heb je niks mee te maken vergeet dat.

Een Ipv4 adres is alleen een type IP adres, wil niet zeggen WAN of LAN oid.

Even alles op een rijtje.

Binnen jouw netwerk connect je met een lokaal IP adres (192.168.x.x)
Buiten jouw netwerk connect je met WAN Ip adres (94.2.x.x)

Je vrienden zullen dus het 94.2 adres moeten gebruiken om verbinding te maken, niet de 192.168.x.x reeks. Jij en je broertje gebruiken het 192.168.x.x adres. De hele reden dat je poorten moet forwarden heeft hier mee te maken.
okee!
na al die keren ipv4, wan ip ed. ben ik helemaal door de war :D
ik laat het even weten als het gelukt is!
gelukkig heb ik nog niks verandert. :D

edit: zomaar een vraagje ik heb de server lopen op 3.5 GB ram hoeveel mensen kunnen er dan joinen?
(plugins: clearlagg, essentials (voor warps, spawn, winkel, geld etc.), auction en cookiemonster)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 578089 op 09-02-2014 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

IP adressen zijn helemaal niet ingewikkeld, ze werken net zo als huisadressen :o

Publieke IP adressen (alles behalve 10.x.y.z, 172.x.y.x, 127.x.y.z en 192.168.y.z) zijn net als huisadressen. Vergelijk het met "Dorpsstraat 1, Schubbekutteveen, Nederland". Iedereen ter wereld kan een pakje naar dat adres sturen, maar dan belandt het op je deurmat en niet verder.

Private IP adressen zijn net als kamernummers of -namen binnenhuis. Vergelijk maar met "tweede slapkamer boven op 1e verdieping". Als je op een pakje alleen zo'n binnenhuisadres schrijft heeft een postbode geen idee waar het naartoe moet. Of hij gaat kijken in het huis waar het verstuurd wordt.

En port forwarding? Port forwarding is alsof je je moeder vertelt dat alle pakjes die binnenkomen via DHL binnenhuis naar jouw slaapkamer gebracht moeten worden. Je vertelt je moeder welke dienst (poort) het betreft en waar ze binnenhuis (privaat adres) naartoe moeten. Vervolgens vertel je je vrienden om pakjes nog steeds gewoon naar jouw huisadres (publiek adres) te sturen.

Voor je 'zomaar' vraagje kun je beter rondkijken in de gamingsubfora. Hier weten we hoe een netwerk werkt, maar Minecraft laat ik iig vrolijk aan m'n dochter over :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amarog
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-01 21:00
edit: zomaar een vraagje ik heb de server lopen op 3.5 GB ram hoeveel mensen kunnen er dan joinen?
(plugins: clearlagg, essentials (voor warps, spawn, winkel, geld etc.), auction en cookiemonster)
Dat hangt grotendeels van je upload snelheid af. Via deze site kan je zekerheid krijgen: http://canihostaminecraftserver.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo allemaal!
Het is gelukt hoor! Eindelijk kan mijn vriend joinen :)
Eerst met het wan ip werkte het niet maar toen hebben we :25565 erachter gezet en toen deed hij het wel!

Sorry dat ik jullie hoofdpijn heb bezorgd door mijn domheid :D

Maar goed, nogmaals bedankt!

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Hou er rekening mee dat als je je router of modem een keertje uit/aanzet, of als je provider een keer onderhoud pleegt, je een ander WAN IP adres zou kunnen krijgen. Dus als het een keer niet werkt - kijk in je router of het adres veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vanaalten schreef op zondag 09 februari 2014 @ 21:23:
Hou er rekening mee dat als je je router of modem een keertje uit/aanzet, of als je provider een keer onderhoud pleegt, je een ander WAN IP adres zou kunnen krijgen. Dus als het een keer niet werkt - kijk in je router of het adres veranderd is.
okee bedankt voor de tip! :)
Pagina: 1