Enkele grafische kaarten voor laptops (vergelijken)

Pagina: 1
Acties:

• xdizzy12
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik ben op zoek naar laptops en die moeten vooral grafisch (gaming) wat kunnen leveren en een goede CPU hebben. Op die manier wil ik me verdiepen in wat grafische kaarten.

Kunnen jullie je mening en favoriet uitzoeken tussen deze?
  • AMD Radeon™ HD8750 2GB
  • Nvidia GeForce GT 720M
  • Radeon HD8650G
  • NV N14P-GV2+ Graphics,2GB
Ik weet weinig/niks van videokaarten. Mocht enige informatie nodig zijn dan zit ik hier.

• xdizzy12
PS vergeten te melden dat dat juist de kaarten zijn van laptop binnen mijn budget (600-700 euro.

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-12-2025

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

xdizzy12 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:17:
PS vergeten te melden dat dat juist de kaarten zijn van laptop binnen mijn budget (600-700 euro.
Voor dat geld zul je geen super performance in huis kunnen halen, in ieder geval niet voor redelijke termijn. Je wilt dan op z'n minst iets in de GT 740m/750m range.

Ik zou voor een van de 2 bovenste gaan, om toch een keuze te maken.

• xdizzy12
Yosecret schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:22:
[...]

Voor dat geld zul je geen super performance in huis kunnen halen, in ieder geval niet voor redelijke termijn. Je wilt dan op z'n minst iets in de GT 740m/750m range.

Ik zou voor een van de 2 bovenste gaan, om toch een keuze te maken.
Kijk als ik het geld had dan zou ik het kopen.

Wat denk je van de onderste? Die is van de populaire Lenovo E540.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:05

Sick Nick

Drop the top!

NV N14P-GV2+ Graphics,2GB

Dat is een GT740M en in de meeste gevallen de snelste van de 4, de AMD 8750M is een goede 2e. Die andere 2 moet je direct vergeten als je een beetje prestaties in je games wilt hebben.

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-12-2025

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Dat is de GT740m, na even zoeken achter gekomen. Dat is vergeleken met de andere 3 de snelste.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:36

Croga

The Unreasonable Man

Sick Nick schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:30:
Dat is een GT740M en in de meeste gevallen de snelste van de 4, de AMD 8750M is een goede 2e. Die andere 2 moet je direct vergeten als je een beetje prestaties in je games wilt hebben.
^^ dit.
In de benchmarks ontgaan de 8750M en GT740M elkaar niet zoveel. De ene benchmark wint de een, de ander de ander.

Als het dus puur alleen om grafische prestaties gaat dan zijn dit de twee waar je naar moet kijken. Als de laptops op alle andere punten volledig gelijk zijn is dit je overweging.

ECHTER!
- De laptops zijn voor de rest niet gelijk en wij kunnen dus ook geen enkel oordeel geven welke laptop de beste gaming prestaties gaat leveren.
- Je eisen zijn vast ook niet zo simpel als "Ik wil zoveel mogelijk details op zo hoog mogelijke snelheid in games"

Ofwel: Je vraag is niet zinvol, ons antwoord evenmin. Zolang we niet meer details over het gebruik kennen en niet meer details over de laptops die je overweegt heeft dit hele topic geen enkele waarde.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

TS: Wat je budget betreft, en je doel, denk ik dat je de boot mist. Tevens: wees wat specifieker. Je wilt gamen. Dat is erg breed; van basis flashgames tot high end games... wat wil je doen? Tevens: hoe wil je het doen? Low/mid/high kwaliteit? Wil je hoge FPS? Er zijn overigens voor losse videokaarten genoeg benchmarks te vinden.

Laten we er vanuit gaan dat je Diablo3, EVE Online en Battlefield 4 speelt, en dat je op FullHD, hoge kwaliteit wilt spelen.

Dat gaat je met een laptop van €700 niet lukken. Sorry. Misschien low/mid op een lagere resolutie... Het lijkt me verstandiger als je een desktop PC koopt als je op dat budget wilt gamen. De kaartjes die hier boven staan zijn leuk voor "af en toe op low" en ze schalen vrij slecht: over een paar jaar zijn ze waarschijnlijk helaas obsolete... ze zitten nu al aan de ondergrens.

Edit:
Ik zie je 4(!!!!) andere topics (WAAROM NIET GEWOON EEN TOPIC?!?), en daar komt het doel studie naar boven. Ik zou je dan ZEER STERK aanraden om de game-eis op te geven. NIET aan beginnen, dan liever een goedkopere laptop. We weten NOG niet welke studie, dus ik ga uit van MBO ICT voor het gemak. Daar zit wat coding in, wat hardware, wat software, en mogelijk ook wat VM's. Ik zou dan eerder voor dit soort dingen gaan:
* SSD'tje
* 1920*1080 scherm
* Uitbreidbaar >OF< 8GB geheugen
* 15" of kleiner
* Gewicht van maximaal 3kg
* Goede accuduur.

En dat valt allemaal (op de resolutie en geheugen) na eigenlijk niet te combineren met een opleidingslaptop: je wilt licht, boeken zijn al zwaar genoeg, en je wilt ook niet constant door aan het infuus moeten zitten. En een SSD zal tussen colleges in opstarten/afsluiten een stuk makkelijker maken voor aantekeningen.

Nogmaals: laat je game eis vallen. Het valt >NIET< te combineren en dat zeg ik puur uit jaren ervaring. Of neem een tas met wieltjes/zeer stevige rugzak + gym abo, verhoogd budget en 4-5 extra accu's voor de langere dagen.

Je kunt beter een baantje er bij nemen dan en een game PC los kopen; heb je ook nog meer bang-for-bucks voor.

[ Voor 42% gewijzigd door Umbrah op 07-02-2014 11:46 ]

• xdizzy12
Eventjes, is de HD8750 van AMD ook een goede kaart?

Ik denk dat ik de laptop modellen beter op Laptop Advies kan zetten. Ik moet zeggen dat ik die wel helemaal vol spam laatste tijd, maar het wordt dan ook wss mijn laatste eigen post (ik blijf actief om te helpen).

Ik kan de HD 8650 niet meer vinden binnen mijn budget (zag er pas 1tje staan).

De N14P komt van de Lenovo E 540 http://shop.lenovo.com/gb...hinkpad/edge-series/e540/

En de HD 8750 zou ik hier dan kunnen vinden http://www.mycom.nl/lapto...g505s-00892-amd-a10-5750m
Pagina: 1