TS: Wat je budget betreft, en je doel, denk ik dat je de boot mist. Tevens: wees wat specifieker. Je wilt gamen. Dat is erg breed; van basis flashgames tot high end games... wat wil je doen? Tevens: hoe wil je het doen? Low/mid/high kwaliteit? Wil je hoge FPS? Er zijn overigens voor losse videokaarten genoeg benchmarks te vinden.
Laten we er vanuit gaan dat je Diablo3, EVE Online en Battlefield 4 speelt, en dat je op FullHD, hoge kwaliteit wilt spelen.
Dat gaat je met een laptop van €700 niet lukken. Sorry. Misschien low/mid op een lagere resolutie... Het lijkt me verstandiger als je een desktop PC koopt als je op dat budget wilt gamen. De kaartjes die hier boven staan zijn leuk voor "af en toe op low" en ze schalen vrij slecht: over een paar jaar zijn ze waarschijnlijk helaas obsolete... ze zitten nu al aan de ondergrens.
Edit:
Ik zie je
4(!!!!) andere topics (WAAROM NIET GEWOON EEN TOPIC?!?), en daar komt het doel studie naar boven. Ik zou je dan ZEER STERK aanraden om de game-eis op te geven. NIET aan beginnen, dan liever een goedkopere laptop. We weten NOG niet welke studie, dus ik ga uit van MBO ICT voor het gemak. Daar zit wat coding in, wat hardware, wat software, en mogelijk ook wat VM's. Ik zou dan eerder voor dit soort dingen gaan:
* SSD'tje
* 1920*1080 scherm
* Uitbreidbaar >OF< 8GB geheugen
* 15" of kleiner
* Gewicht van maximaal 3kg
* Goede accuduur.
En dat valt allemaal (op de resolutie en geheugen) na eigenlijk niet te combineren met een opleidingslaptop: je wilt licht, boeken zijn al zwaar genoeg, en je wilt ook niet constant door aan het infuus moeten zitten. En een SSD zal tussen colleges in opstarten/afsluiten een stuk makkelijker maken voor aantekeningen.
Nogmaals: laat je game eis vallen. Het valt >NIET< te combineren en dat zeg ik puur uit jaren ervaring. Of neem een tas met wieltjes/zeer stevige rugzak + gym abo, verhoogd budget en 4-5 extra accu's voor de langere dagen.
Je kunt beter een baantje er bij nemen dan en een game PC los kopen; heb je ook nog meer bang-for-bucks voor.
[
Voor 42% gewijzigd door
Umbrah op 07-02-2014 11:46
]