Tweakers,
Ik overweeg om een Nexus 5 aan te schaffen en na wat speurwerk hieronder mijn 2 voornaamste vragen. Neem hierbij vooral in ogenschouw dat ik niet iemand ben die ieder jaar een nieuwe telefoon aanschaft; ter illustratie: het moet mijn Nokia E72 uit feb 2010 gaan vervangen
.
1.
Is het inderdaad wel verstandig om nu een Nexus 5 te kopen nu er berichten zijn dat Google stopt met zijn Nexus telefoons? Wat zullen volgens jullie de gevolgen hiervan zijn over bijv. een jaar? Of twee?
2.
Over een week zit ik een aantal dagen in de USA. Prijstechnisch scheelt dat behoorlijk, zeker ook met de dollarkoers. In de review van 7 november lees ik echter:
Ter info nog een link naar de Google Nexus 5 pagina waar onderstaande tech-specs staan, o.a. m.b.t. 4G voor North America en Rest of World: Google Nexus 5.
Ik overweeg om een Nexus 5 aan te schaffen en na wat speurwerk hieronder mijn 2 voornaamste vragen. Neem hierbij vooral in ogenschouw dat ik niet iemand ben die ieder jaar een nieuwe telefoon aanschaft; ter illustratie: het moet mijn Nokia E72 uit feb 2010 gaan vervangen
1.
Is het inderdaad wel verstandig om nu een Nexus 5 te kopen nu er berichten zijn dat Google stopt met zijn Nexus telefoons? Wat zullen volgens jullie de gevolgen hiervan zijn over bijv. een jaar? Of twee?
2.
Over een week zit ik een aantal dagen in de USA. Prijstechnisch scheelt dat behoorlijk, zeker ook met de dollarkoers. In de review van 7 november lees ik echter:
Is dit probleem met de Amerikaanse variant er inderdaad? En blijft dit probleem er ook? Of zal in de (nabije) toekomst de Amerikaanse variant ook op de lte-netwerken in Nederand werken (door aanpassingen van het netwerk)? Op dit moment heb ik namelijk nog niet zo de behoefte aan 4G, maar mogelijk over een jaar wel.Inmiddels is dat wel het geval en daarom is het goed om te zien dat de Nexus 5 ondersteuning voor de 4g-techniek lte heeft. Alle gebruikelijke banden worden ondersteund, waardoor de telefoon met alle grote netwerken in Nederland compatibel is. De Amerikaanse variant kan overigens niet overweg met de lte-netwerken in Nederland, dus importeren om kosten te sparen is niet verstandig.
Ter info nog een link naar de Google Nexus 5 pagina waar onderstaande tech-specs staan, o.a. m.b.t. 4G voor North America en Rest of World: Google Nexus 5.
2G/3G/4G LTE
North America:
GSM: 850/900/1800/1900 MHz
CDMA: Band Class: 0/1/10
WCDMA: Bands: 1/2/4/5/6/8/19
LTE: Bands: 1/2/4/5/17/19/25/26/41
Rest of World:
GSM: 850/900/1800/1900 MHz
WCDMA: Bands: 1/2/4/5/6/8
LTE: Bands: 1/3/5/7/8/20
[ Voor 8% gewijzigd door alltimebest op 07-02-2014 11:06 . Reden: specs nog toegevoegd ]