Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

audio hifi brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb jaren een cd recorder gehad. Nu ben ik naar een audio hifi brander op zoek. Die in 16 en 24 bits kan branden. Ik heb geen idee wat er te koop is. Op mijn CDR recorder van Philips kon ik branden van 1- 12x. Ik gebruikte MFSL Ultradisc http://www.music4hifi.nl/CD-R/ het beste wat er voor hifi is.

Ik heb een Imac en wil de brander extern aansluiten en in combinatie gebruiken. Nu heb ik gelezen dat er Nero is als audio bewerker maar wellicht is ook andere software.
* kan iemand mij naar een test verwijzen, ik begrijp dat bij schrijven de langstzaamste snelheid te prefereren is
* welke audio bewerker kan ik het beste gebruiken
* voor de duidelijkheid ik bedoel dus geen MP3 opnames

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:26
elke cd brander kan dit.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:36
Voorzover mijn kennis gaat is iedere audio cd 16bit + 44.1kHz dus het ontgaat me een beetje wat je nu van plan bent. Soms zie je in de winkel een cd met een stickertje erop met 20 of 24bit. Dat is heel grappig maar dit betekent alleen dat de opname op 20 of 24bit is gedaan maar op de CD is de audio track als nog 16bit 44.1kHz. Immers is dat de specificatie voor een audio cd. Alleen met DVD audio of video kun je gebruik maken van 24bit + hogere sample rates.

Daarbij is het anno 2014 echt niet meer nodig om op laagste snelheid bestanden te branden. De techniek is zo langzamerhand wel uitontwikkeld.

[ Voor 26% gewijzigd door Miki op 07-02-2014 11:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Miki & Justaman ik probeer mij er nu een beetje in te verdiepen. Ik heb bijv een NAD welke kan afspelen in HDCD betekent in 20 bits. En dan alleen de cd's die het logo HDCD hebben. Er zijn ook cd's in omloop die in 24 bits zijn opgenomen. En klinken duidelijk anders dan de 16. Ik begrijp dat dus elke cd brander dit kan ?
Had zonet gespiekt bij Hifi.nl http://www.hifi.nl/nieuws...-audio-mogelijkheden.html (2003) er schijnt verschil te zijn.
Alleen is mij niet geheel duidelijk waar ik op moet letten. De een zegt dat snelheid wel belangrijk is de ander weer niet. Etc.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Volgens mij ben je als je bijvoorbeeld 24 bit 96 khz zou willen gaan branden aangewezen op iets zoals DVD-audio. Volgens mij gaat je dit met een reguliere audio cd niet kukken

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Miki schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:22:
Voorzover mijn kennis gaat is iedere audio cd 16bit + 44.1kHz dus het ontgaat me een beetje wat je nu van plan bent. Soms zie je in de winkel een cd met een stickertje erop met 20 of 24bit. Dat is heel grappig maar dit betekent alleen dat de opname op 20 of 24bit is gedaan maar op de CD is de audio track als nog 16bit 44.1kHz. Immers is dat de specificatie voor een audio cd. Alleen met DVD audio of video kun je gebruik maken van 24bit + hogere sample rates.

Daarbij is het anno 2014 echt niet meer nodig om op laagste snelheid bestanden te branden. De techniek is zo langzamerhand wel uitontwikkeld.
Nou .... lees dit ff, Wikipedia: Super Audio CD
maar ik betwijfel of je daar wel een schrijfbare (hybryde) sacd's voor kan vinden. de single layer is geen probleem natuurlijk

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 07-02-2014 11:43 ]

Iperf

• Miki
fish schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:39:
[...]

maar ik betwijfel of je daar wel een schrijfbare (hybryde) sacd's voor kan vinden. de single layer is geen probleem natuurlijk
En in de door jouw aangehaalde artikel zie je heel duidelijk dat audio cd geen super audio cd is. Wikipedia: Super Audio CD

Het zijn dus twee verschillende formaten ;)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou je zegt zelf "iedere" dat kun je 2 kanten op interperteren. natuurlijk

Iperf

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 13:39
fish schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:11:
nou je zegt zelf "iedere" dat kun je 2 kanten op interperteren. natuurlijk
Ja klopt toch wat 'ie zegt, iedere audio cd is 16 bit @ 44.1kHz. Allemaal.

Ook de zogenaamde 24bit discs en dergelijke.

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:49:
Ik gebruikte MFSL Ultradisc http://www.music4hifi.nl/CD-R/ het beste wat er voor hifi is.
Het nadeel van een standalone recorders is dat de lege cd's overdreven duur zijn.
Als je lege cd's koopt om met een pc te branden zou ik kijken of ze door Taiyo Uden gemaakt zijn.
(b.v. http://www.bigdennis.com/...ny-zilver-100st-bulk.html)
Ik heb een Imac en wil de brander extern aansluiten en in combinatie gebruiken. Nu heb ik gelezen dat er Nero is als audio bewerker maar wellicht is ook andere software.
Voor muziek rippen zou ik EAC gebruiken. Branden kan met bijna elk brand programma.
ik begrijp dat bij schrijven de langstzaamste snelheid te prefereren is
Dit was vroeger toen de branders maar 2 tot 4 keer de snelheid konden branden.
* welke audio bewerker kan ik het beste gebruiken
Met Audacity kan je audio bewerken
* voor de duidelijkheid ik bedoel dus geen MP3 opnames
Wat dan wel Flac/Wav?
fish schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:39:
[...]

maar ik betwijfel of je daar wel een schrijfbare (hybryde) sacd's voor kan vinden.
Nee, die zal je niet vinden.
Maar je wel de SACD ISO branden op een dvd-r

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk ben ik niet duidelijk geweest. Ik bedoel dus niet op zoek naar SACD brander of een HDCD topeassing (ontwikkeling van Microsoft) Ik ben op zoek naar een brander die specifiek en alleen geschikt is voor audio Hifi 16 bits of 20 bits (geen idee ;) En zijn er bij julllie weten testen van dit type branders en of software, zodat ik ze kan vergelijken?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2014 10:55 ]

• Miki
Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 10:44:
Waarschijnlijk ben ik niet duidelijk geweest. Ik bedoel dus niet op zoek naar SACD brander of een HDCD topeassing (ontwikkeling van Microsoft) Ik ben op zoek naar een brander die specifiek en alleen geschikt is voor audio Hifi 16 bits of 20 bits (geen idee ;) En zijn er bij julllie weten testen van dit type branders en of software, zodat ik ze kan vergelijken?
Dan voldoet je brander die in je iMac zit ook al. Er bestaan geen speciale audio cd branders en al helemaal geen branders die 20bits audio cd's kunnen branden.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jouw probleem is dat je altijd een CD recorder hebt gehad, waarmee je audio CD's maakte zoals je vroeger ook een cassettebandje kopieerde: te kopieren tracks selecteren en dan op record drukken op je recorder.
Inmiddels is dat totaal niet meer nodig.

Het enige waar die CD's die je gebruikt mogelijk in verschilden met reguliere CDR's, is dat ze gemaakt zijn om langer goed te blijven, met een kwaliteit die ook van geperste CD's verwacht wordt.
Echter, dat zegt niks over de manier van branden. Die is namelijk voor alle branders gelijk.

Ergo: als jij het hele proces via je mac wilt laten lopen, moet je er een stap tussen zetten. En dat is dat je de te selecteren tracks eerst moet rippen in een lossles formaat, en vervolgens moet branden in de volgorde die je zelf wilt. Direct 1 op 1 kopieren kan namelijk zo met de druk op de knop. Bij dure CDR's kan ik me voorstellen dat je zoiets doet, maar als je een beetje CDR pakt kosten die geen drol meer en kun je net zo makkelijk de hele CD kopieren :)
Aan de andere kant: waarom zou je een CD zelf rippen als je lossless geript materiaal ook zo van internet plukt? :)

Wat jij wellicht eens moet overwegen is een hifi netwerkstreamer. Dan kun je nog steeds je huidige CD's af blijven spelen, maar kun je ook vanaf een netwerkschijf al je muziek afspelen die je zelf gedigitaliseerd hebt. Komt dan geen medium meer aan te pas behalve misschien een netwerkkabeltje :)

Ik heb zelf een denon DNP720 en die streamt bijna alles, van FLAC tot MP3 en zelfs meerrkanaals audio. Heeft ook een ingebouwde high end DAC die 24 bit/96Khz af kan spelen, bijvoorbeeld voor HD audio rips. Zie ook http://www.fwdmagazine.nl/fwd/147576/review-denon-dnp-720ae/

Ik zou haast zeggen: welkom in het digitale tijdperk. De vraag is hoe lang de CD nog zal leven.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
O nu begrijp ik het verhaal dank ! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2014 22:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag kocht ik een Duits blad STEREO 2/2014 bij leser fragen staat mbt tot een vergelijkbare vraag het volgende antwoord: Aus unserem letzten Test in HiFi Digital können wir folgende Laufwerke empfehlen: Plextor PX-B950 UE (externer Blu-ray-Brenner), Teac BD-W512 (Interner Blu-ray-Brenner). Die externe Version des Plextor-Laufwerks ist allerdings nicht mehr lieferbar. Sie können aber die technisch ansonsten identische interne Version PX-B950SA nehmen...

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Gewoon blu ray branders die dus ook audio cd's kunnen branden. Niets bijzonders aan lijkt me.
Pagina: 1