Toon posts:

Fuji Finepix 6800 of Canon Powershot G1

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een van beide camera's aan te schaffen.

Wat zijn jullie ervaringen met een van beide digicams??

Verwijderd

Ik heb zelf een Canon G1 en ben er ERG tevreden mee. Zelf zou ik ook weer voor de Canon G1 gaan, oa omdat de G1 een grotere lens heeft dan de Fuji en omdat Fuji nog steeds met dat onzinnige "smartmedia" formaat werkt. In m'n G1 heb ik een microdrive zitten van 1gb, werkt echt perfect. Die heb je dus niet voor die Fuji camera.

De Finepix 6800 ken ik niet uit ervaring maar de 4700 wel en daar is het toch nog wel van te zien dat hij het beeld interpoleert en niet echt het aantal megapixels is wat Fuji zegt.

Check de recensies op www.dpreview.com zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de recencies gelezen en ook die van www.imaging-resource.com

Het voordeel van de microdrive ben ik het helemaal mee eens. Maar wanneer ik de samples bij dpreview.com bekijk lijken de foto's van de fuji toch net ff beter.

Is de sluitertijd van 1/1000 voldoende voor sport/actie foto's

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 08 juni 2001 15:10 schreef H2elpme het volgende:
Ik heb de recencies gelezen en ook die van www.imaging-resource.com

Het voordeel van de microdrive ben ik het helemaal mee eens. Maar wanneer ik de samples bij dpreview.com bekijk lijken de foto's van de fuji toch net ff beter.

Is de sluitertijd van 1/1000 voldoende voor sport/actie foto's
vergeet even niet het verschil in accu's.... de G1 is hier toch echt superieur......
Voor mij een belangrijk punt... ik heb zelf een 4900zoom... maar die VREET batterijen... met 2 accu's heb ik eigenlijk al aan de weinige kant voor 64MB+16MB :(
Nou ben ik een type wat flink foto's schiet en meteen weer wegpleurt als ze me niet aanstaan..... al met al heb ik met 2 accu's dan aan één stuk door wel meer dan 80MB volgeschoten, maar ook een vrachtje weer snel verwijderd.
Het blijkt dat je met de G1 rustig een dagje kan gaan schieten op 1 accu. Dat red je met de 4900 dus in ieder geval niet met 1 accu. De 6800 blijkt een stuk zuiniger te zijn (Dpreview spreekt over 1,5 uur en 60 foto's), maar voor mij is dat niet voldoende.
Uiteraard is het aan een ieder om dat voor zichzelf uit te maken

Verwijderd

Canon S10 RULES, ik heb al 10 andere dure camera's in handen gehad. Hebben allemaal heel veel nadelen, de S10 is gewoon al goed! Zoals je zegt, de ondersteuning voor CF2 (de MicroDrive van IBM) is ideaal. En jammer dat er nog geen Lithium Accu's zijn voor dit toestel, kep nu 2 accu's van 650 Mah da's met zo'n stroomvretende Microdrive dus vet shit :(

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 08 juni 2001 20:31 schreef pentagon het volgende:
Canon S10 RULES, ik heb al 10 andere dure camera's in handen gehad. Hebben allemaal heel veel nadelen, de S10 is gewoon al goed! Zoals je zegt, de ondersteuning voor CF2 (de MicroDrive van IBM) is ideaal. En jammer dat er nog geen Lithium Accu's zijn voor dit toestel, kep nu 2 accu's van 650 Mah da's met zo'n stroomvretende Microdrive dus vet shit :(
kep naast m'n 4900z ook een Digital Ixus.... redelijk vergelijkbaar met de S10 alleen dan zonder CF2 (helaas is de S10 bijna niet meer te krijgen... zeker niet voor een leuk prijsje; dit in tegenstelling tot de Ixus... vandaar dat ik die gekozen heb; anders was ik ook voor de S10 gegaan).
Voordeel van de Ixus: accu gaat LANG mee......

Verwijderd

welke van deze 2 digitale camera's is beter,

de Nikon Coolpix 880
of
de Sony DS-C75?

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op zaterdag 09 juni 2001 00:14 schreef Gringo het volgende:

de Nikon Coolpix 880
of
de Sony DS-C75?
kijk eens op http://www.kieskeurig.nl

Verwijderd

Ik heb op 2 accu's (eentje maar tijdens vakantie opgeladen), een vakantie van drie weken kunnen schieten op m'n G1, met microdrive en in totaal iets van 600 foto's gemaakt. Erg ok dus.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 09 juni 2001 01:29 schreef mindset het volgende:
Ik heb op 2 accu's (eentje maar tijdens vakantie opgeladen), een vakantie van drie weken kunnen schieten op m'n G1, met microdrive en in totaal iets van 600 foto's gemaakt. Erg ok dus.
DAT roeleert grote tijd.... voor mij ook een reden om over te stappen op een Pro 90 IS.... die zal iets minder zuinig zijn met de accu dan de G1... maar altijd nog beter dan m'n 4900

Verwijderd

(helaas is de S10 bijna niet meer te krijgen... zeker niet voor een leuk prijsje;
Mediamarkt hebbik um zien liggen voor iets over de duizend gulden. Die prijzen zakken grandioos man :) Me volgende camera wordt WEER een canon, maar dan iets met Lithium batterijtjes. Van die 650Mah wordt je ook niet vrolijk, en nieuwe cellen voor de S10 komen waarschijnlijk niet vanwege copyrights op de Lithium 'techniek'. Mooi klote dus!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn keuze al gemaakt, ik ga voor de G1.

En wat helemaal te gek is is dat ik hem net heb gezien in de pricewatch voor 1889,-. *D
www.budgetfoto.nl

En dat terwijl hij vorige week nog dik 2300,-was.

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag de G1 gekocht bij Objectief in Groningen voor 1999,-

• MajoorFataal
  • Niet online
Vandaag gekocht voor Fl 1.716,00 (5.500 Hong Kong Dollars). Nu alleen nog langs de douane zien te krijgen...... ;)

Verwijderd

Op zaterdag 09 juni 2001 00:14 schreef Gringo het volgende:

de Nikon Coolpix 880
of
de Sony DS-C75?
ik heb de DSC-S-75 en ik ben er zeer te vreden mee!
Pagina: 1