Toon posts:

Tweak Groen eigen apparatuur, VoIP werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Ik heb mijzelf een managed switch aangeschaft om mijn eigen router te kunnen gebruiken en de ZTE H220N(Experiabox) van Tweak/KPN alleen voor telefonie te gebruiken.

VLAN 4 heb ik afgespitst naar de TV decoders. Dit werkt prima.
VLAN 6 heb ik afgespitst naar mijn eigen router. PPPoE ingelogt en dit werkt ook prima.
VLAN 7 heb ik afgespitst naar de ZTE H220N voor het gebruik van VoIP maar deze wil niet werken, instellingen voor VoIP staan al in de ZTE alleen deze werken niet wanneer de ZTE niet rechtstreeks op de NTU zit.

Ik heb de SIP gegevens van Tweak gekregen en wanneer ik via een virtuele SIP telefoon (3cx Phone) inlog op hun VoIP server werkt dit alles prima. Dit is echter niet op VLAN 7 maar gewoon via mijn eigen router achter VLAN 6.

Heeft iemand enig idee hoe ik de telefoon aan het werk zou kunnen krijgen via de ZTE? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:23
Hoe gaat vlan 7 naar de ZTE?

Ik gok dat de ZTE dat vlan tagged op z'n wan verwacht. Gaat ie nu nog wel TAGGED naar je ZTE?

Post anders eens je config van je switch.

Ik weet alleen niet of die ZTE ook werkt als ie alleen het voip vlan krijgt, of dat ie ook de internetverbinding nodig heeft voor provisioning/config.
In het laatste geval zou je een losse ATA kunnen overwegen (dan kun je ook meteen bv uitgebreider routeren met bv een betamax-sipaccountje als uitgaande route), of als je dect gebruikt een Siemens IP basisstation.
Beide opties zijn misschien ook nog zuiniger kwa stroomverbruik dan een ZTE + los basisstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vlan 7 gaat tagged naar de ZTE.

Ik heb momenteel mijn switch even ingesteld als switch voor ITV en internet omdat wij niet zonder telefoon kunnen en heb nu niet de mogelijkheid om het op de manier in te stellen.

De ZTE moet inderdaad internet hebben voor provisioning maar volgens andere forum's is dit een halfuur en daarna blijven de instellingen staan en zou het zonder internet moeten kunnen.

Ik zat inderdaad al te overwegen om een Siemens IP basisstation te kopen. Aangezien mijn mede huisgenoten ook naar het stroomverbruik kijken. Maar als ik op andere forum's lees zou het moeten kunnen via VLAN 7. Daarom vroeg ik mij af wat ik verkeerd zou kunnen doen.. 8)7
DJSmiley schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:27:
Hoe gaat vlan 7 naar de ZTE?

Ik gok dat de ZTE dat vlan tagged op z'n wan verwacht. Gaat ie nu nog wel TAGGED naar je ZTE?

Post anders eens je config van je switch.

Ik weet alleen niet of die ZTE ook werkt als ie alleen het voip vlan krijgt, of dat ie ook de internetverbinding nodig heeft voor provisioning/config.
In het laatste geval zou je een losse ATA kunnen overwegen (dan kun je ook meteen bv uitgebreider routeren met bv een betamax-sipaccountje als uitgaande route), of als je dect gebruikt een Siemens IP basisstation.
Beide opties zijn misschien ook nog zuiniger kwa stroomverbruik dan een ZTE + los basisstation