Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bestand verwijderen nadat hij geopend is

Pagina: 1
Acties:

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:48
Hallo allen,

Ik wil voor mijn werk (werk op school) nakijkbladeren verstrekken aan de leerlingen (digitaal).
Maar aangezien ik meerdere klassen draai, wil ik niet dat de nakijkbladeren / antwoorden bij andere klassen die het misschien nog moeten maken in handen komt.

Wat ik mij afvraag, is er een manier waarop een PDF bestand automatisch wordt verwijderd wanneer het afgesloten wordt, zodat doorsturen / kopiëren niet mogelijk is?

Ik heb wel iets gevonden (http://deleteafterrunning.codeplex.com/) maar het nadeel is dat hij er een .exe bestand van maakt en dit op het schoolnetwerk niet gedownload mag worden *zucht*.

Iemand ideeën met dit? Ik beveilig het bestand nu met een wachtwoord van verschillende letters / cijfers, maar dat is makkelijk over te typen natuurlijk.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën.

Groet Zanziee.

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ik kan je zo geen oplossing bieden , maar was als een leerling het pdf-je gewoon print ? opslaat als ? of screendumps maakt ?

Try SCE to Aux

• Cornelison
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:11
Wat is er mis met de nakijkbladeren uitprinten? Je print er 30 uit, genummerd per pc. En de leerlingen mogen alleen het lokaal verlaten mits ze het nakijkvel inleveren. Loop je enkel nog het risico op fotograverende leerlingen

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Als je het wel persé digitaal wilt:

Kun je niet een soort DRM gebruiken ? Desnoods met $naamleerling als watermerk in het pdf-je ? Waterdicht zal het nooit worden maar misschien is een afschrikkend effect voldoende

Try SCE to Aux

• jarrin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-10 05:10
Een duimregel in de ICT wereld: Zo goed als alles wat digitaal is kan gekopieerd worden.
Als je kopieën wilt voorkomen, moet je inderdaad een fysieke oplossing vinden, zoals Cornelison al aangeeft.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een beetje blokkeren door het webbased te maken, enkel toegankelijk via de IP-adressen in dat lokaal, en de persoonlijke account simpelweg te blokkeren na tijdstipX. Maar dan is eea natuurlijk gewoon te copypasten (helemaal als je de pdf gewoon online zou zetten).

Beter blokkeren gaat pas door er geen PDF maar Silverlight- Flash- of Java-app van te maken die de tekst toont (zonder copypastemogelijkheid). Of idd misschien met DRM.

Overigens gaat het ook zonder IT fout: leerlingen kunnen ook met elkaar praten over de vragen en antwoorden.
offtopic:
Afhankelijk van de gebruikte techniek is het PDF-wachtwoord, waarschijnlijk, overigens met de juiste tools in 1 seconde te 'kraken'.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:48
Vrees inderdaad dat het dan fysiek nakijken wordt.
Maar het nadeel vind ik dat ik dan flinke stapels papier heb.
Om nou het huiswerk helemaal vast te scripten zie ik zelf niet echt zitten.. Geen programma's bekend dus bij jullie?

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Pagina: 1