Vervangen versterker in Sony homecinemaset

Pagina: 1
Acties:

• papaB
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09-2025
Hallo tweakers, 6 jaar geleden heb ik een sony HTP-BD35SS homecinemaset gekocht. Hierin zit de STR-KS2300 versterker en een BDP-S350 blu-ray speler. Op zich heb ik er weinig problemen mee en bevalt het geluid mij prima. Toch zijn er wel wat dingen die ik nu echt begin te missen zoals internetaansluiting, USB poort en geluid als DTS HD/MA. De bijbehorende blu-ray speler BD-S350 kan wel alles aan maar de versterker laat het afweten. Ik zoek dus een andere versterker maar wil wel de boxjes houden. Nu heb ik uiteraard genoeg gegoogled maar het verhaal van Ohm's e.d. doet mij duizelen. Iemand een leuke suggestie wat ik zo aan zou kunnen sluiten?
Spec. STR-KS2300
4 Ohm, 1 kHz (per kanaal) 143 W per kanaal (3 Ohm)
4 Ohm, 1 kHz (L+R) 108 W + 108 W (3 Ohm)
(4 ohm 1 kHz) THD 10%
RMS-vermogen NEE
Uitgangsvermogen (totaal) 5 x 143 W + 285 W = 1000 W
Aantal versterkingskanalen 5.1-kanaals

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou je adviseren om je geld lekker in je zak te houden. Het verhaal van de specs moet je niet zo zwaar aan tillen. Een fatsoenlijke receiver zal geen probleem hebben om de melkpakjes aan te sturen. Wat wel een probleem zal zijn, is de subwoofer. Bij een setje zoals je nu hebt staan zit een niet-actief exemplaar terwijl een eventueel aan te schaffen receiver een actieve subwoofer verwacht. Dit zal dus niet werken.

Daarnaast lijkt het me niet zinnig om voor het gemis van HD-audioformaten je huidige receiver te vervangen. De speakertjes die je nu hebt staan zijn - met alle respect - naar audiomaatstaven niet zo geweldig. Wanneer je hier een receiver aanhangt die wel de HD-audioformaten aan kan, zul je echt geen verschil gaan horen.

Dan mis je alleen nog een ethernetaansluiting en een USB poort. Die kunnen in enige mate best handig zijn maar ik denk dat het in jou situatie niet echt handig zal uitpakken om dat ding te vervangen.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01 22:53

DjVe

Hatsaflats!

Enige optie zou een Pioneer VSX-S300 of S500 zijn, omdat deze een passieve subwoofer ondersteunen. Maar ik zou gewoon in een goede mediaspeler investeren waar al die gemiste opties op zitten. Het verschil tussen normaal DD/DTS en de HD varianten ga je op deze speakers sowieso niet horen.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

STR-KS2300 kan multichannel LPCM. DTS-MA en Dolby TrueHD zijn lossless gecomprimeerde LPCM, gebruik een speler die DTS-MA en Dolby TrueHD als LPCM kan uitspugen (gebruik HMDI) en je hebt bit perfect geluid zonder nieuwe versterker.

Ik heb nog wel een bdp-s570 in de kast liggen, maar je zou ook een goede mediaplayer (Dune 303D) kunnen gebruiken, of beide.

Als je toch de versterker wil vervangen is het belangrijk om te weten hoeveel ohm je speakers zijn. Veel goedkope versterkers zijn niet stabiel op 4 ohm waardoor ze op hoge volumes in de beveiliging vliegen. Qua vermogen ben ik het met hier boven eens, op jouw speakers zal het niet veel uitmaken.

[ Voor 56% gewijzigd door |sWORDs| op 07-02-2014 09:22 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• papaB
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09-2025
Allen alvast hartelijk dank voor deze zeer nuttige vingerwijzingen. Volgens mij kan mijn bd-S350 ook DTS-MA TrueHD uitspugen, als je dit al hoort, zoals de reacties hierboven in twijfel trekken.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

papaB schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:37:
Allen alvast hartelijk dank voor deze zeer nuttige vingerwijzingen. Volgens mij kan mijn bd-S350 ook DTS-MA TrueHD uitspugen, als je dit al hoort, zoals de reacties hierboven in twijfel trekken.
Volgens mij niet als multichannel LPCM. Je speler kan bitstream, maar je versterker niet. Je versterker kan LPCM maar je speler niet. Voor DTS-MA zal je dus iets moeten vervangen, of genoeg nemen met de core DTS track.

[ Voor 20% gewijzigd door |sWORDs| op 07-02-2014 09:42 ]

• HenkPatat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-06-2025
Om het topic van iemand anders maar even schaamteloos te gebruiken:

Ik zit met een soortgelijk probleem; ik heb een Panasonic 5.1 home cinemasetje van een paar jaar oud met een passieve subwoofer. Ik was van plan dit langzaam te vervangen, te beginnen met de receiver. Die wilde ik vervangen door een Yamaha RX-V475, maar ik had niet bedacht dat de subwoofer van mijn huidige setje passief is.

Mijn vraag is eigenlijk; wat zouden jullie aanraden? De receiver vervangen en een tijdje zonder subwoofer zitten tot ik een leuk setje speakers met actieve subwoofer of een losse actieve subwoofer vind (en kan betalen)? Of even wachten tot er op een site als Ibood een combinatieactie van een Onkyo receiver en Haman Kardon speakers of iets dergelijks langskomt?

Ik ben geen audiofiel en wil voornamelijk mijn huidige setje vervangen omdat ik hdmi-passthrough wil gebruiken voor mijn settopbox en consoles (alles gaat nu de tv in en via optische kabel naar de set, maar dat is enkel een stereosignaal) en dlna en airplay zijn ook wel leuke functies.

Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

De meeste melkpak setjes hebben echt een sub nodig omdat de speakers geen laag en soms al vrijwel geen mid hebben. Ik zou je sub eens uitzetten en kijken wat er overblijft. Sowieso zou ik kijken naar een actieve sub, als je weer een passieve sub neemt zit je over een paar jaar weer met hetzelfde probleem.

• HenkPatat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-06-2025
Ja, sowieso naar actieve sub. Momenteel staan de rear en center speakers en de sub er alleen voor de sier; omdat ik al het geluid via mijn boxen wil en niet via mijn tv, gaat er vanuit de tv optische audio naar de set en mijn tv geeft alleen stereo door. (Die set heeft alleen één optische in, geen andere ingangen behalve een stereo aux.)

Dus als ik eerst alleen de receiver vervang ga ik naar 5.0 en dan later naar 5.1 en als ik nog even wacht op een aanbieding, ga ik in één keer naar 5.1. Ik twijfel alleen omdat die Yamaha volgens mij wel een aardige receiver is wat prijs/kwaliteit betreft en het bij zo'n aanbieding altijd afwachten is wat voor receiver erbij zit.

[ Voor 7% gewijzigd door HenkPatat op 07-02-2014 09:56 ]

Playstation 4 | ZTE Blade S6 | Onda v975m v1 | Dell XPS 13 (2015)

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

In mijn segment (De Sony BD was tijdelijk tot de nieuwe Denon types uit waren) gaat mijn voorkeur naar Denon, maar in dit segment kan ik weinig zinnigs zeggen over prijs/kwaliteit omdat ik er geen enkele van beluisterd heb.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Mijn voorkeur zou ook naar een Denon of Marantz gaan. Zonder alle modellen over één kam te willen scheren; er zijn modellen van Yamaha waarbij het vermogen volledig inkakt als je meerdere speakers gaat aansturen. En Onkyo heeft af en toe wat issues met de betrouwbaarheid.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:08

FeaR

In GoT we trust

|sWORDs| schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:10:
Als je toch de versterker wil vervangen is het belangrijk om te weten hoeveel ohm je speakers zijn. Veel goedkope versterkers zijn niet stabiel op 4 ohm waardoor ze op hoge volumes in de beveiliging vliegen. Qua vermogen ben ik het met hier boven eens, op jouw speakers zal het niet veel uitmaken.
Een beetje receiver heeft een beter voeding en eindtrappen dan zo'n all-in-one setje en dan zou ik me geen zorgen maken over dingen als vermogen. Moge duidelijk zijn dat die "1000 Watt" die in TS aan wordt gehaald nergens op slaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1