[Vraag / Hulp nodig] SATA to USB krijg geen volume?

Pagina: 1
Acties:

• Bouddieehh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-04-2025
Beste tweakers,

Ik heb een probleem, of nou ja had. Een week of 3-4 geleden heeft mijn oude Windows PC na 6,5 jaar trouwe dienst spontaan de geest begeven. Ik meende alles goed gebackupt te hebben maar niets bleek minder waar. Om een of andere vage reden heb ik mijn mail tot 31-12-2012 ipv 31-12-2013.

Inmiddels heb ik een nieuwe PC (mac) en nu wil ik mijn outlook .pst bestand via mijn HTPC (Win7) op mijn NAS krijgen en zo importeren naar mijn mac. Via Configuratiescherm -> Systeem -> nogietsnogiets management kan ik de hardeschijf wel zien.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VNGmPx0.jpg

Probleem is dat Windows 7 mijn hardeschijf geen volume toekent denk ik. Ik heb 1x eerder in mijn leven moeten werken met zo'n SATA to USB ding maar dat was toen een harde schijf compleet gecrasht was en dat is inmiddels 3 jaar geleden en ik weet echt niet meer hoe ik het heb gedaan.

Deze keer heb ik een aantal programma's (Freeware) gezocht met Google en niets (Recuva, Testdisk) schijnt te helpen. Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen? In ieder geval heel erg bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen.

Groet,

Boudewijn

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:07
Als het goed werkt, dan moet er met een op een converter aangesloten disk in Windows een popup komen, waarin de partities verschijnen die op de disk staan. Zoals op je plaatje te zien is, werkt de herkenning van je disk niet goed? Wat staat er onder disk-management? En hoe staat de schijf onder device-manager aangegeven? Wellicht heb je nog een andere harde schijf liggen waarmee je de converter kan testen.

• Bouddieehh
Allereerst bedankt voor je reactie. Ik vrees dat ik redelijk onervaren ben (lees iets te), tot het windows pop upje kon ik je volgen. Zo werkte het de vorige keer ook alleen dan nog met een programma er bij. Disk-management? Waar kan ik dat vinden? En waar kan ik mijn device manager openen? Ik dacht dat bovenstaande foto van de device manager was.

Ik heb momenteel geen andere schijf om mee te testen. Ik ga even op zoek op Google en hopelijk lukt het me morgen :). Bedankt voor je hulp!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je moet niet kijken of en een d,f,g oid verschijnt

Je moet kijken in je diskmanagement of hij daar wel zichtbaar is. daar kun je ook een driveletter toekennen als dat onverhoopt niet goed ging

ga naar start en typ "diskmgmt.msc"

Verder, je hoeft geen foto te maken. Je kan met [prt scr] het hele scherm kopieren, of met [alt]+[prt scr] het achtieve window kopieren of natuurlijk met je "snipping tool"

Iperf

• Jolke
diskmgmt.msc idd of rechtsklikken op 'deze computer', beiden leiden je naar het diskmanagement.
Daarin even kijken of je je disk ziet en even hier laten weten wat je precies ziet.

Verwijderd

status: not initialized.

Misschien handig om de disk eerst eens even te initialiseren?... ;)

• Bouddieehh
Computer geleend, harde schijf ingehangen en kreeg gelijk een station toegewezen dus probleem opgelost :). Waarschijnlijk een brak USB kabeltje of zo =).

• Jolke
Of de adapter is kapot natuurlijk.
Maar goed mooi dat het opgelost is. d:)b

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:38
Verwijderd schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 20:14:
status: not initialized.

Misschien handig om de disk eerst eens even te initialiseren?... ;)
Als je alle data kwijt wilt raken wel ;)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Is dus handig om eerst maar eens een tweetal kopietjes te trekken .

Iperf

Pagina: 1