Beste,
Ik heb van iemand deze setje kunnen krijgen
Moederbord Asus Maximus II Gene.
Geheugen: 4x 1gb Corsair Dominator CM2X 1 GB
Intel Core 2 Extreme QX6700, 2666 MHz.
Er zit een cooler op die waarschijnlijk niet echt geschikt is voor deze CPU, temperatuur bij normaal tot geen gebruik is rond de 60 graden en bij actief gebruik 65/70. Als ik een game ga spelen of de cpu ga stressen komt die op 88 graden uit en dat vind cpu niet leuk, de cooler draait dat met 3500/4000 rpm en geeft op 10cm een geluid van maar liefst 67dzb!
Nu heb ik even rond gekeken en kwamen aantal coolers naar voren zoals de:
pricewatch: Thermalright True Spirit 140
pricewatch: Cooler Master Hyper 412S
pricewatch: Cooler Master Seidon 120V
Echter de eerste 2 zullen mogelijk al niet eens kunnen vanwege het geheugen en dan kom ik dus op waterkoeling uit die wat meer geluid geeft bij het overklokken naar 3ghz / 3.2ghz.
En dus zit ik met een probleem, ga ik voor wat stiller? Dan moet ik het geheugen gaan vervangen voor low profile...
Of ga ik bij neer leggen voor het geluid en neem de seidon 120v.
Max budget houd met 50 euro wel op, minder is beter. Nieuwe geheugen wordt em niet want zit met DDR2 die duurder is dan DDR3.
En om er nu 1gb eruit te halen dat liever ook niet.
Kortom ik zou graag wat tips van jullie willen ontvangen! Zijn er nog andere coolers die ik eventueel kan nemen?
Ik heb van iemand deze setje kunnen krijgen
Moederbord Asus Maximus II Gene.
Geheugen: 4x 1gb Corsair Dominator CM2X 1 GB
Intel Core 2 Extreme QX6700, 2666 MHz.
Er zit een cooler op die waarschijnlijk niet echt geschikt is voor deze CPU, temperatuur bij normaal tot geen gebruik is rond de 60 graden en bij actief gebruik 65/70. Als ik een game ga spelen of de cpu ga stressen komt die op 88 graden uit en dat vind cpu niet leuk, de cooler draait dat met 3500/4000 rpm en geeft op 10cm een geluid van maar liefst 67dzb!
Nu heb ik even rond gekeken en kwamen aantal coolers naar voren zoals de:
pricewatch: Thermalright True Spirit 140
pricewatch: Cooler Master Hyper 412S
pricewatch: Cooler Master Seidon 120V
Echter de eerste 2 zullen mogelijk al niet eens kunnen vanwege het geheugen en dan kom ik dus op waterkoeling uit die wat meer geluid geeft bij het overklokken naar 3ghz / 3.2ghz.
En dus zit ik met een probleem, ga ik voor wat stiller? Dan moet ik het geheugen gaan vervangen voor low profile...
Of ga ik bij neer leggen voor het geluid en neem de seidon 120v.
Max budget houd met 50 euro wel op, minder is beter. Nieuwe geheugen wordt em niet want zit met DDR2 die duurder is dan DDR3.
En om er nu 1gb eruit te halen dat liever ook niet.
Kortom ik zou graag wat tips van jullie willen ontvangen! Zijn er nog andere coolers die ik eventueel kan nemen?