DVD op de PC, alleen voor supersystemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 20:18

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ja, alweer een vraagje van mij over DVD op de PC... Gisteren hoorde ik van een maat van mij dat DVD's alleen maar lekker lopen op systemen met minimaal een 1 Ghz processor. Daar geloof ik dus geen hol van, maar ik vraag me wel af of een systeempje met een PII 350, 128MB en een GeForce2 32MB genoeg kracht heeft om een film fatsoenlijk op het scherm te zetten. Heeft iemand hier enige ervaring mee?

Thx voor uw antwoorden...

Hallers

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Je hebt een Geforce2, ik zou me dus geen zorgen maken.
/edit
trouwens, wat een onzin zin dat dvd minimaal op 1Ghz pc's lekker lopen, vertel mij maar eens waarom dan zal ik meteen mijn Athlon 650 zeggen dat ie moet ophouden met DVD's goed te draaien >:)
/edit

MechWarrior || Monsters Game

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:30
ben er bang voor....

het zou wel met een trage pc kunnen, maar dan moet je een videokaart hebben die hardwarematig DVD decodeerd...
(bijv. een ATI)

maar met een mx/gts zal het niet gaan denk ik..

en je hebt idd wel een redelijk snelle pc nodig, als je de dvd softwarematig wilt decoderen....

• GambitRS

GambitRS

w00t

op een GTS2 zit geloof ik een hardware decoder.

Verwijderd

Dat kan tegenvallen, toen ik een P2 350 met RivaTNT had, schokten mijn DVD's beswel. En ik geloof dat de hardware matige decoding van de GeForce 2 niet goed ondersteund wordt. Misschien gaat het met een gts wel goed alleen met mijn mx kaart kan ik niet hardware matig DVD's afspelen :(.. Maar een p3 800 is wel genoeg :)

• GambitRS

GambitRS

w00t

Dit haal ik uit m'n Geforce2 handleiding:
Enhanced motion compensation for full-screen video playback at all DVD and HDTV resolutions, video acceleration for MPEG -1, MPEG-2 and Indeo

• GambitRS

GambitRS

w00t

Een MX is een GTS waar ze dingen hebben geript, waarschijnlijk dus ook de hardware dvd acceleratie

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Supersysteem voor DVD? tssk,unless you call Athlon 800/geforce2mx super? :)
Draait prima hoor, laat je niet gek maken hoor ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

dat zeggen ze bij mij ook :(.. alleen PowerDVD 3.0 gelooft het niet :(.. zou misschien aan Win2K kunnen liggen :?

• GambitRS

GambitRS

w00t

Op vrijdag 08 juni 2001 14:31 schreef drago het volgende:
Dat kan tegenvallen, toen ik een P2 350 met RivaTNT had, schokten mijn DVD's beswel.
Reken es uit hoeveel sneller een GTS2 is dan een TNT >:) Ik denk dat het wel lekker loopt :P Bovendien, als het blijkt dat het toch schokkerig is (lijkt me niet maar jah) dan koop je toch een MPEG-decoder kaartje erbij

Verwijderd

In 3D is een GeForce 2 GTS wel tering sneller ja.. maar als de hardware features niet door PowerDVD ondersteund worden, dan gaat het heus niet zo veel sneller...

• RemcoZ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01-2025
Nonsens.
Draai al 2 jaar met een PIII-500 en een Viper 770 DVD's. Zou me niet zoveel zorgen maken...

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Euh, op een cel400@400 met 128mb ram en een voodoo banshee draaide da vorig jaar toch vlotjes hoor. Geen schokken, goede beeldkwaliteit. We hebben het zelfs eens over het lokale netwerk geprobeerd, maar da was te veel gevraagd (netwerk haalde het niet)
Ook bij m'n vriend, met een PIII450 en een TNT2 Ultra draaide het perfect.
'k Ken nu ook mensen die met een Duron700@700 en een Sis730 chipset perfect dvd's kunnen kijken.

Verwijderd

Een p3 500 is wel sneller dan een p2 350.. Met mijn p2 350 ging het afspelen van DVD's wel oké, totdat er een vette actie scene komt of een horizontale beweging...

• GambitRS

GambitRS

w00t

Op vrijdag 08 juni 2001 14:37 schreef drago het volgende:
In 3D is een GeForce 2 GTS wel tering sneller ja.. maar als de hardware features niet door PowerDVD ondersteund worden, dan gaat het heus niet zo veel sneller...
Ik heb powerDVD en die ondersteund dat hier wel in WinME. En wie zegt dat je powerDVD moet gebruiken, ik heb zat andere proggies om DVD mee af te spelen.

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 14:24 schreef Hallers het volgende:
Hallo allemaal,

Ja, alweer een vraagje van mij over DVD op de PC... Gisteren hoorde ik van een maat van mij dat DVD's alleen maar lekker lopen op systemen met minimaal een 1 Ghz processor. Daar geloof ik dus geen hol van, maar ik vraag me wel af of een systeempje met een PII 350, 128MB en een GeForce2 32MB genoeg kracht heeft om een film fatsoenlijk op het scherm te zetten. Heeft iemand hier enige ervaring mee?

Thx voor uw antwoorden...

Hallers
ahh wat een bullshit p2 450 draaid ie ook kei strak op hoor

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Zelfs op een p2-266 met een 32mb savage 4 videokaart (die dus hardware ondersteuning heeft) kan ik een dvd ook nog vloeiend laten lopen.

• cool0
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Mijn systeem is een Celeron 400 229MB interen
Diamond Viper II Z200 als videokaart en een Toshiba MD1212 DVD-rom speler. Als loopt gewoon soepel geen happeringen en schokend beeld dus.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 20:18

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
De handleiding van de Geforce2 zegt het volgende: "Video acceleration for DirectShow, MPEG-1, MPEG-2 and Indeo". Zou dat betekenen dat hij hardware-matig DVD's kan decoderen???

Grtz, Hallers

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 14:53 schreef Hallers het volgende:
De handleiding van de Geforce2 zegt het volgende: "Video acceleration for DirectShow, MPEG-1, MPEG-2 and Indeo". Zou dat betekenen dat hij hardware-matig DVD's kan decoderen???

Grtz, Hallers
nope helaas dat doe geen 1 g-forge hardware matig wel een beetje maar geen echte mpeg decompressie

• Xandrios
Op vrijdag 08 juni 2001 14:35 schreef GambitRS het volgende:

[..]

Reken es uit hoeveel sneller een GTS2 is dan een TNT >:)
het maakt opzich niet uit hoesnel je videokaart is.
een sis 4mb of een GF3, dat boeit niet.

wat wel uitmaakt is of hij mpeg2 ondersteund.
Doet hij dat, dan kan hij de taak overnemen van de processor, en dan werkt het theorisch al op een p100 :)
kan je videokaart dat niet (bijv. een gf2 mx) dan moet je idd wel een redelijk snelle proc hebben.
Ik denk dat rond de 500 mhz toch echt wel nodig is. (miss draait ie ook al op 450 p3, maar op m'n 466 celly draaide het niet goed :(

succes

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:55
Oeps, foutje, ik dacht dat het om divx ging ;)

• Xandrios
Op vrijdag 08 juni 2001 14:55 schreef sub-zero het volgende:

[..]

nope helaas dat doe geen 1 g-forge hardware matig wel een beetje maar geen echte mpeg decompressie
dat meende ik ook..

ik geloof dat een ati het wel ondersteund, niet ?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Onzin, op m'n Mendoccino op 450MHz heb ik ook prima DVD kunnen kijken (met een TNT kaart met TV-Out). En als ik m'n TB op 500MHz laat draaien gaat het ook toppie. Niks beter dan wanneer ie op 1GHz draait. Geklets dus :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Xandrios
Op vrijdag 08 juni 2001 14:57 schreef marteltor het volgende:
in de computer idee (ja, abbonnee :o ), stond een jaartje geleden dat je een pentium 2 350 mzh nodig hebt, 8 mb videokaart en 64 mb ram.

Ik zou me dus maar geen zorgen maken,
alhoewel dit dus wel de minimale eisen zijn.
het zal wel werken, maar op mijn celly 466, 128mb ram enz. draaide het NIET echt lekker.
veel schollen enz...

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

DVD draait bij mij op mijn K6-2-400 met een TNT2 redelijk, maar niet dat je zegt van Wow. Hij hikt af en toe in moeilijke stukken (Saving Private Ryan bv). Maar met een MPEG kaartje (200 piek) kun je het overal op draaien.

• rudyfb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 07:53

rudyfb

the Mentor

OP m'n oude p2 400 met 128 mb draaide het perfect, dus...*D

If you put a large switch in some cave somewhere, with a sign on it saying 'End-Of-The-World Switch. PLEASE DO NOT TOUCH', the paint wouldn't even have time to dry.

• Xandrios
Op vrijdag 08 juni 2001 14:58 schreef Exirion het volgende:
Onzin, op m'n Mendoccino op 450MHz heb ik ook prima DVD kunnen kijken. En als ik m'n TB op 500MHz laat draaien gaat het ook toppie. Niks beter dan wanneer ie op 1GHz draait. Geklets dus :)
mendochino is toch P!! ??

een p2/p3 is altijd nog sneller dan een celly hoor.....

bij mijn celly 466 draaide het iig niet goed softwarematig.

maar jullie zijn het er toch wel mee eens dat het niet draaid op een p2 350 ?????

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op vrijdag 08 juni 2001 14:40 schreef GambitRS het volgende:

[..]

Ik heb powerDVD en die ondersteund dat hier wel in WinME. En wie zegt dat je powerDVD moet gebruiken, ik heb zat andere proggies om DVD mee af te spelen.
Pcies, ff goed rondzoeken en je kunt vinden dat er en versie/update uit is die die hardwarematige acceleratie van GF2 wel ondersteunt.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 08 juni 2001 15:00 schreef Cutebritney het volgende:
mendochino is toch P!! ??
De Mendoccino is de Celeron A. Ik had de 300A die prima op 450MHz draaide. Het is dus geen volwaardige PII, maar op 450MHz draait ie dus wel op 100MHz FSB.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik zou er gewoon een MPEG-2 kaartje ingooien, geeft altijd mooier beeld op de TV, en belast je CPU ook vrijwel niet, kosten zijn ongeveer 200 piek

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:12
Een vriend van mij heeft geen problemen met dvd's weergeven op zijn p2 350 + geforce 2 MX.
Hij gebruikt hierbij de asusdvd speler

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

Verwijderd

Ten eerste, ik raad hardware encoding voor de Geforce 2 ten zeerste af. Het beeld word enorm blokkerig. Dus waardeloos :(

Op mijn PII-350 MHz met Pioneer 106S DVD-speler kan ik DVD's vloeiend afspelen. Dus een PII-350 is genoeg om DVD's te bekijken.

Wat software betrefd maakt het niet veel uit. Ik heb WIN-DVD(ASUS-DVD) en PowerDVD beide gebruikt en bij beide liepen de DVD's vloeiend duzze dat maakt geen verschil.
Wat me wel opviel is dat WIN-DVD bij mij enorm instabiel is dus die heb ik gauw van m'n hd'tje gekickt. Nu gebruik ik PowerDVD en die werkt perfect.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

ik heb wel gefuck met mijn dvdtjes mischien ligt het aan asus dvd ?

kijk hier es

[topic=158043]

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Pagina: 1