32 of 64 bit

Pagina: 1
Acties:

• _Dario_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-03 13:13
Hallo allemaal,

Even een vrij domme vraag.
Ik wil een computer kopen en wilde deze aanvankelijk met Windows 7 pro 64 bit kopen, maar als ik bij online pc winkels kijk dan wordt er of niet duidelijk aangegeven of het om 32 of 64 bit gaat.

Als ik vervolgens navraag om welke versie het gaat dan krijg ik vervolgens te horen dat het om de 32 bit versie gaat.
Ik dacht juist dat 64 bit nu eindelijk meer in trek is dus ik ben ik nu een beetje in de war.

Help! :?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:36
Als er meer dan 3GB ram in zit zijn ze waarschijnlijk 64 bit.

[ Voor 14% gewijzigd door jeroen3 op 06-02-2014 20:57 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zoek gewoon een winkel waar die wel 64 bits levert.
zitten er niet gewoon 2 cd's in 32 en 64 bit ?

Ik heb gewoon de home server 2011 gekocht (2x) is gewoon goedkoper :P (45-50 euro) je moet wel een beetje schroeven aan de policy om weer als een gewone user aan te loggen enzo. maar de moeite waard

[ Voor 50% gewijzigd door Fish op 06-02-2014 21:06 ]

Iperf

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor zover ik weet worden de retail versies van win 7 met een DVD geleverd die zowel de 32 als 64 bit versie bevat. Of dat bij OEM versies ook zo is weet ik niet, maar die mogen winkels ook alleen onder bepaalde voorwaarden bij een PC verkopen, en niet los :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• _Dario_
@Jeroen3, klinkt goed!
@fish, nee er is alleen keuze uit of-of, had inderdaad wel makkelijk geweest.

• _Dario_
@ the Eagle, klopt, ik wil een complete configuratie kopen dus zal dan wel een OEM versie worden, maar dié zijn dus of 32 óf 64 bit.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De key is sowieso niet 32 of 64 bit gebonden. Al zou je een 32bit DVD geleverd krijgen kan je met die key alsnog gewoon 64 bit installeren, dan zou je alleen even een ISO moeten downloaden bij MS.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-04 11:28

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

_Dario_ schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:08:
@ the Eagle, klopt, ik wil een complete configuratie kopen dus zal dan wel een OEM versie worden, maar dié zijn dus of 32 óf 64 bit.
DVD erbij vragen en opnieuw installeren, ben je (als je het goed doet) ook meteen van alle meegeleverde troep af.
PilatuS schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:10:
De key is sowieso niet 32 of 64 bit gebonden. Al zou je een 32bit DVD geleverd krijgen kan je met die key alsnog gewoon 64 bit installeren, dan zou je alleen even een ISO moeten downloaden bij MS.
Goed punt.

[ Voor 30% gewijzigd door Freee!! op 06-02-2014 21:12 . Reden: Reactie PilatuS meegenomen ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

er zweeft ook een legale url rond op het forum waar je w7 kan downloaden.

Iperf

• _Dario_
@Pilatus, klinkt goed!
@Freee!, is geen gek idee, mijn laatste twee PC's werden vooraf al met allerlei troep geïnstalleerd dat de halve schijf al vol stond. Was ik niet echt happy mee.

• _Dario_
Maar dan de volgende vraag, hoe werkt zo'n ISO dan? De laatste keer dat ik een ISO heb gedownload moest ik allerlei software downloaden en volgens de beschrijving dan daarna naar een DVD kunnen kopiëren.
Uiteindelijk moest ik voor van alles en nog wat betalen waardoor ik de indruk kreeg dat het geen zuivere koffie meer was.
Niet verder gegaan dus.

[ Voor 26% gewijzigd door _Dario_ op 06-02-2014 21:22 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-04 11:28

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

_Dario_ schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:14:
[...]
mijn laatste twee PC's werden vooraf al met allerlei troep geïnstalleerd dat de halve schijf al vol stond. Was ik niet echt happy mee.
Hoe denk je dat ik op het idee kwam :? Bijkomend voordeel: Je kan de harde schijf ook direct naar jouw voorkeuren partitioneren. Een data partitie is wel handig als je geregeld herinstalleert.
_Dario_ schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:21:
Maar dan de volgende vraag, hoe werkt zo'n ISO dan? De laatste keer dat ik een ISO heb gedownload moest ik allerlei software downloaden en volgens de beschrijving dan daarna naar een DVD kunnen kopiëren.
Je hebt maar één burn-programma nodig en mogelijk kan Windows7 dat zelfs al zelf.
Uiteindelijk moest ik voor van alles en nog wat betalen waardoor ik de indruk kreeg dat het geen zuivere koffie meer was.
Niet verder gegaan dus.
Er is genoeg legale, gratis software om te burnen.

[ Voor 40% gewijzigd door Freee!! op 06-02-2014 21:24 . Reden: Volgende reactie _Dario_ ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1