Webshop wil moederbord alleen voor hogere prijs leveren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humbatiki
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-03 01:25
Even wil ik hier toch meedelen wat gebeurde bij mijn aankoop bij Afuture.nl Ik wil ook graag feedback krijgen of dit wel toegestaan is.

Ik heb na lang zoeken en vergelijken op verschillende webwinkels een nieuwe computer samengesteld en gekocht op boven vernoemde webwinkel. De betaling is in orde men deelde mij in een mail mee dat met de goederen aan het verzamelen is en deze goederen eens allemaal aanwezig zouden opsturen.
Later vandaag kreeg ik een email met de mededeling dat het moederbord Gigabyte GA-Z77X-UD3H niet beschikbaar is bij de leverancier die het "goedkoop" levert, maar wel bij een andere leverancier. Normaal zouden ze het verschil zelf bijleggen, maar in dit geval zou het om een te groot bedrag gaan. Nu is mijn keuze, het moederbord niet kopen en ze betalen me het verschil terug, extra betalen om alsnog dit mobo te verkrijgen of gewoon een ander mobo te nemen en het verschil in prijs terug te krijgen of bij te betalen.
Ik ben net gaan kijken in hun webshop en het mobo staat nog steeds aan dezelfde prijs als ik het besteld heb.
Dit lijkt me toch verkeerde advertentie? Zij weten ook wel dat ik niet mijn gehele bestelling zal stoppen omdat ik een mobo niet kan krijgen, maar ik vind dit niet kunnen.

Misschien heeft iemand van jullie daar ook al ervaring mee gehad? Vinden jullie dat ik te hevig reageer?
Graag feedback,
Tnx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als die prijs in de webshop niet zouden veranderen zou ik de tele takkebende annuleren en mijn geld terug vragen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:56
het mainboard die je wilt met de prijs die je betaald heb is er op het moment niet, ze geven je een alternatief van snel hebben is meer betalen.
Of iets anders kiezen ?.

Of je moet willen wachten tot die weer leverbaar is, maar dat kan misschien wel een week of 2 / 3 duren.
Ik weet niet wat het prijs verschil is.
Maar als het 100euro is zou ik inderdaad er maar vanuit gaan van een prijs fout en willen ze dat niet toegeven en dus de hele bende laten annuleren en je geld terug en ergens anders bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-10 16:25
Je krijgt meerdere alternatieven, ik zou er geen probleem van maken,
Misschien is de webshop prijs niet zo snel te veranderen of hebben ze er nog geen tijd voor gehad?

Alternatief kiezen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:29

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ik zou in alle rust eerst even bellen om te overleggen en dan meteen vragen waarom de online prijs nog niet is aangepast. Welk bedrag hebben we het hier eigenlijk over?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humbatiki
Ik vraag me ook af over welk bedrag het gaat. Ik heb hen dat ook gevraagd. Want mij kan het niet zo veel schelen, maar als ze zeggen dat ze normaal het bedrag zelf compenseren, behalve nu omdat het te veel verschil is dan vraag ik me af hoe veel het verschil is...
Het gaat mij ook eerder om het principe niet om de prijs... Je kan het ook gewoon een oneerlijke vorm van concurentie noemen, ietas aanbieden, wat niet voor die prijs geleverd kan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:19
tsja welkom in de wereld van de dozenschuivers, al moet ik zeggen dat het ogenschijnlijk wel toeneemt.
Of producten blijken plotseling niet meer direct leverbaar ... maar we hebben nog wel een vergelijkend maar duurder product wat we wel kunnen leveren .... met bijbetaling uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

ik denk niet dat er kwade opzet in het spel is.
maar ze bieden ook geen compensatie voor het veroorzaakte ongemak, dat is ze aan te rekenen.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10 11:11

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Even bellen en vragen wat het verschil is? Anders nog aan bieden half half? Want je hebt wel een order bij hun geplaatst van 500-1000 euro schat ik? Denk niet dat ze jou order graag zouden annuleren om zoiets onbenulligs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Ik zou even bellen inderdaad waarom dat de prijs nog niet is aangepast op hun site dan, vragen wat je dan bij moet betalen (zeiken over <€5, niet doen) en bij bevredigend akkoord gaan met een vergelijkbaar mobo (zelfde chipsets enzo) voor de zelfde prijs.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het bedrijf waar het over gaat hoef je niet in de TS te noemen en zeker niet in de titel. Om welk bedrijf het gaat is ook helemaal niet relevant.

Officieel heb je een koopovereenkomst en zou het bedrijf moeten leveren, tenzij een bord van 100 euro voor 10 euro in de shop staat, dan zou het duidelijk om een fout gaan.

In de praktijk zou je zelf moeten beslissen wat je doet. Je kan er een probleem van maken, of niet. Het nadeel is dat webwinkels met marge's van 1 tot 5% werken. Als iets dan opeens duurder word om in te kopen krijg je zulk soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb de titel aangepast, er is inderdaad geen reden om de webshop in de titel te hebben, en verder was de titel totaal niet informatief.

Verder: er zijn al meer topics over vergelijkbare gevallen. De TS zal wel zelf op zoek moeten gaan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humbatiki
Ja titel was inderdaad niet nodig excuus daarvoor, maar was niet slecht bedoeld ook.
Waarom ik de webshop vernoem in mijn bericht was om te kijken of mensen specifiek bij deze shop al problemen hiermee gehad hebben.
Verder vind ik het vreemd dat er op de website staat dat het voorradig is bij de leverancier. Er staat nog steeds rond de 120 euro voor het mobo. Ik snap wel dat dit niet zo snel aan te passen is, maar nu is het gewoon fout adverteren lijkt me. Ze hebben in de mail naar mij gestuurd dat ze het moederbord niet aan die prijs kunnen leveren. Ze kunnen het alsnog leveren als ik een toeslag betaal. Dit vind ik vreemd. Nu goed nog geen email ontvangen met hoeveel die toeslag is. De totale aankoop ging om meer dan € 700, dus dat is toch een aardig bedrag lijkt me.
In elk geval dank voor de vele feedback.

[ Voor 8% gewijzigd door Humbatiki op 07-02-2014 06:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasmeer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 15:21
Ik vind het zelf nogal slecht dat ze op een betelling van 700 euro moeilijk gaan doen over dat moederboard van 130 euro.

Je hebt 4 opties:

a) akkoord gaan en alles redelijk snel geleverd krijgen
b) dat moederbord cancellen en de rest geleverd krijgen
c) complete order cancellen en bij een andere partij bestellen
d) niet akkoord gaan, eisen dat ze dat moederboard op op je bestelling van 700 euro gewoon voor de afgesproken prijs moeten leveren. Hierbij loop je echter wel de kans dat ze wachten tot die goedkopere leverancier het product weer kan leveren of ze zijn gewoon coelant en redelijk en accepteren hun eigen fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:54
Over hoeveel extra bij te betalen gaat het hier eigenlijk? Als ik zo ffe naar de pricewatch kijk zijn ze voor dat moederbord de 2e goedkoopste op basisprijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Laatst online: 21:29

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Humbatiki schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 06:32:
Waarom ik de webshop vernoem in mijn bericht was om te kijken of mensen specifiek bij deze shop al problemen hiermee gehad hebben.
Er is een actieve shopreview op http://tweakers.net/shopreview/7274/afuture/shopreviews/ waar je dit had kunnen nalezen. Verder levert het zoeken op de naam in dit subforum ook een prima rij met recente ervaringen op toch?
Ze hebben in de mail naar mij gestuurd dat ze het moederbord niet aan die prijs kunnen leveren. Ze kunnen het alsnog leveren als ik een toeslag betaal. Dit vind ik vreemd. Nu goed nog geen email ontvangen met hoeveel die toeslag is.
Dus niemand heeft een idee welk bedrag het hier om gaat? Heb je al eens gebeld voor overleg en dat gevraagd? Teruggemaild?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 08:48
In mijn ogen is dit puur gel*l.

Jij besteld voor de prijs op de site een mobo en nu zeggen ze dat ze alleen bij een andere kunnen inkopen voor een hogere prijs. Dat is hun risico, ondernemen is risico's nemen/dragen.
Ik weet hoe ik zelf ben en ik ga ervanuit dat ik mijn overeenkomst geleverd zou zijn binnen een acceptabele tijd..

Jij bent als klant niet verantwoordelijk voor hun inkoopbeleid en de prijsaanpassingen op de verkoopprijs die daarbij horen.

Aan de andere kant (socialere kant :)): de marges op hardware zijn erg laag. Een shop moet altijd zijn uiterste best doen om nog maar iets te kunnen verdienen aan een verkoop. Vanuit die gedachte moet je je ook kunnen indenken dat een verkoper afhankelijk is van verschillende inkoopkanalen waarbij het soms niet haalbaar is om de prijzen op de sites daarop aan te passen, vooral omdat je niet dagelijks kunt checken of alle items bij je leverancier nog voorradig zijn.

M.a.w. wil je moeilijk dan kun je denk ik nog wel iets voor elkaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humbatiki
Goed even ophelderen, de prijs is aangepast op de website. Het gaat om 30 euro verschil, dit is redelijk veel voor een moederbord (90 of 120 euro)
Verder hebben ze me terug gemaild en ik moet zeggen dat ze het helemaal uitgelegd hebben. Het was gewoon pech de betaling loopt een dag achter op de orderbevestiging. In die dag hebben ze aangekocht en aan een duurdere prijs. Nu begreep de manager dat dit niet leuk is en komt hij me in de helft te goed. Dus dit wil zeggen dat ik 15 euro extra betaal en de firma betaalt ook 15 euro extra.
Ik ben blij met deze schikking en ook blij dat het opgelost is.
Dank aan jullie reacties en informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

goed opgelost! :D

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ja, voor de winkel wel. Ze hebben blijkbaar geen goed voorraadbeheer waardoor ze producten verkopen die achteraf voor een te hoge prijs ingekocht moesten worden. Het risico dat ze lopen door niet te investeren in goed voorraadbeheer hebben ze nu succesvol grotendeels op de klant afgewikkeld. Wat mij betreft waren opties C en D van Sebasmeer de enige goede opties.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het risico van een tekortpositie kan door winkels inderdaad vrij makkelijk worden afgewenteld op klanten (zie de diverse topics hierover). IMHO mag men daar wel wat strenger tegen optreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:35

dlmh

Lo-Fi

Tja, doordat iedereen massaal alleen maar het allergoedkoopst wil uit zijn komen de marges steeds verder onder druk te staan. Voorheen was het makkelijker voor een webshop om zelf er op toe te leggen, maar dat is vrijwel niet meer mogelijk. Ik vind het voorstel van de webshop dan ook zeer redelijk, ze onthouden zich namelijk niet van hun verantwoordelijk. Het zou wat anders geweest zijn al ze weigerden het product nog te leveren voor de betaalde prijs en geen enkel bemiddelingsvoorstel hadden gedaan.

Dat winkels tegenwoordig vaker de bal terug moeten ketsen naar de klant komt echt door onze eigen zuinigheid/hebberigheid. Als je zelf schappelijk reageert op dergelijke "conflicten" zul je merken dat een webshop veel sneller bereid is om concessies te doen dan als je meteen keihard in de verdediging schiet.

En nee: ik werk zelf niet in een winkel of webshop, maar probeer me wel in te leven in de huidige marktsituatie.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:58
Humbatiki schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:55:
Goed even ophelderen, de prijs is aangepast op de website. Het gaat om 30 euro verschil, dit is redelijk veel voor een moederbord (90 of 120 euro)
Verder hebben ze me terug gemaild en ik moet zeggen dat ze het helemaal uitgelegd hebben. Het was gewoon pech de betaling loopt een dag achter op de orderbevestiging. In die dag hebben ze aangekocht en aan een duurdere prijs. Nu begreep de manager dat dit niet leuk is en komt hij me in de helft te goed. Dus dit wil zeggen dat ik 15 euro extra betaal en de firma betaalt ook 15 euro extra.
Ik ben blij met deze schikking en ook blij dat het opgelost is.
Dank aan jullie reacties en informatie
De firma betaald 15 euro?

Als de verkoopprijs van 90 naar 120 is gegaan, betaald de firma heus geen 15 euro. Er zit ook nog marge op die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:56
Draakje5 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:17:
[...]

De firma betaald 15 euro?

Als de verkoopprijs van 90 naar 120 is gegaan, betaald de firma heus geen 15 euro. Er zit ook nog marge op die dingen.
Van een paar euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:58
Zou kunnen, maar dan nog betaald de organisatie geen 15 euro. Daarnaast begreep ik dat er meerdere producten waren besteld, daar zit ook marge op. Volgens mij ziet het bedrijf alleen maar $$.
Maargoed, dat is bij al die gasten van Afuture, Zercom, 4launch etc etc.

Ook, moeilijk doen over 15 euro als organisatie (wanneer ze de fout al bevestigen) 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Draakje5 op 07-02-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-10 08:55
Ze maken meer dan genoeg winst op je bestelling om dat kleine verschil toe te leggen wat hun meer moeten betalen op import.

Als je had gezegd dat je de hele order dan wilt annuleren tenzij ze de prijs aanhouden dat hadden ze dat wel gedaan lijkt me zo, een klein beetje winst is beter dan geen winst denk ik zo dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-10 18:41
Webshop zal waarschijnlijk ook geen cent reserveren voor eventuele garantieafhandeling, dus het is hopen dat er nooit iets defect blijkt. Gehele bestelling annuleren was ook daarom in mijn ogen de enige juiste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:35
Ik verkoop zelf ook pc onderdelen aan consumenten en als je daar aan begint weet je dat je marge heel laag is. Dat betekend echter niet dat je dan je klanten mag oplichten. Bovendien zegt het heel wat over je als je je absoluut niet wilt inzetten voor je klant. Klant is koning, winkel is keizer, maar je moet elkaar respecteren, anders houdt die relatie geen stand.

Ik vind het wel heel netjes van de TS dat hij mee heeft gedacht, maar ik vind het ook heel vreemd van die winkel dat ze dat mailtje hebben gestuurd. Ik had mijn order geannuleerd en een negatieve shopreview geschreven, dus ze komen er goed van af.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 03:29
Waarom? Afuture staat goed aangeschreven, ook de aftersales: http://tweakers.net/shopreview/7274/afuture/shopreviews/ :)

Ik heb er zelf recent besteld, vrijwel directna mijn bestelling is de prijs van een aantal zaken (o.a. proc cooler en powerline-setje) met minstens € 10 per stuk omhoog gegaan, daar hebben ze totaal niet moeilijk over gedaan. Als ik die producten niet nogmaals op hun site had opgezocht dan had ik het prijsverschil niet eens opgemerkt :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Laatst online: 13-10 19:46
CorePax schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:25:
Ze maken meer dan genoeg winst op je bestelling om dat kleine verschil toe te leggen wat hun meer moeten betalen op import.
Really..? Jij hebt een winkel en weet hoeveel de marge op het materiaal is?
Ik kan je zeggen dat winst marge inderdaad zeer laag is over het algemeen tenzij het een product is dat opeens slecht leverbaar is (bv bepaald type videokaart..)

Vind hoe het nu geregeld is zeer netjes overigens ieder de helft.

[ Voor 6% gewijzigd door Icekiller2k6 op 07-02-2014 17:30 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:36

vectormatic

Warlock of the doorlock

Ik heb wel enig begrip voor de positie van de webshop in deze, het kan goed zijn dat die 30 euro verschil er voor zorgt dat de hele bestelling geen marge meer heeft, anderzijds zouden ze dat "verlies" ook kunnen pakken ten wille van goede service leveren richting de klant, en in het vervolg de prijzen in de shop beter bij te werken.

Persoonlijk had ik direct de hele order gecancelled, als in de webshop het artikel direct leverbaar is, verwacht ik het ook binnen een a twee dagen voor de getoonde prijs in huis.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Als je niet in een branche wil zitten met een lage entreebarriëre (een webshop zet je zo op), veel concurrentie op identieke diensten (levering van een product) en daarmee lage marge (IT'ers vergelijken gemakkelijk), dan moet je geen webshop voor computercomponenten beginnen.
Als je over algemeen een bepaalde marge aanhoudt en je weet dat er prijsschommelingen zijn, dan accepteer je dat er op sommige orders geen winst wordt gemaakt. Een zorgverzekeraar maakt op sommige klanten ook geen winst. Het risico dat je een marge hebt die te hoog is en je klanten kost, of te laag is en je kosten niet dekt is het risico dat je als ondernemer neemt.
Je staat als consument volledig in je recht als je uit medelijden 15 euro doneert aan de winkel, maar ik wilde in mijn reactie voor eventuele latere lezers nog wel even vermelden dat je dat absoluut niet hoeft te doen.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
Volgens mij zijn de meesten die van mening zijn dat Afuture 'meer had moeten doen' of dat zelfs de gulden middenweg / oplossing / schikking niet voldoende was nog even vergeten dat er een disclaimer is opgenomen bij elke webshop met 'wijzigingen voorbehouden'...

Het argument marge heeft helemaal niets met deze discussie te maken. Vergelijk je de prijs van dit moederbord bij andere webshops dan kun je niet anders dan concluderen dat de prijs foutief vermeld stond... 30 euro verschil op een moederbord van 120 (128 zelfs gemiddeld) euro is een korting van 25%, dat is toch best behoorlijk zeker in deze branche, daar zie je dat eigenlijk alleen maar op vrijwel afgeschreven componenten of refurbished spul.

Zaken doen is risico's nemen dat klopt, maar daar hoort dus ook bij dat je risico's probeert te beperken. Met de schikking doet Afuture dat dus. Niets mis mee, en men komt de klant ook nog steeds tegemoet want de prijs is lager dan gemiddeld. Je wordt dus niet 'genaaid' zoals sommigen hier doen blijken.

De schikking is dan ook zeer netjes van Afuture, en ik vind de aannames die gedaan worden waarbij 'de webshop' per definitie als een graaier wordt neergezet veel te kort door de bocht. Temeer omdat deze webshop goed aangeschreven staat, en ik uit eigen ervaring ook nog wel kan vertellen dat niet alleen de aankoop/service maar ook aftersales gewoon prima in orde zijn. Men doet over RMA ook niet moeilijk en antwoordt snel en duidelijk. Je kunt gewoon met die gasten in overleg.

[ Voor 11% gewijzigd door Vayra op 07-02-2014 19:41 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Vayra schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 19:38:
... dat er een disclaimer is opgenomen bij elke webshop met 'wijzigingen voorbehouden'.. ....
Wat natuurlijk niet handig is, wat zo weet je nooit wanneer/of je een overeenkomst hebt of wat de inhoud precies is. Dat kan dus ook niet zomaar.

[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 07-02-2014 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:35
Vayra schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 19:38:
Volgens mij zijn de meesten [...] nog even vergeten dat er een disclaimer is opgenomen bij elke webshop met 'wijzigingen voorbehouden'...
Algemene voorwaarden staan niet boven de wet ;)
Edit:
Voor het geval dat je daar nog niet bekend mee was: er zijn op het forum heel veel voorbeelden te vinden over die regel. Op dit moment is er bijvoorbeeld een leuk topic over Neckermann en de Xbox one.

[ Voor 26% gewijzigd door Ample Energy op 07-02-2014 19:44 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-06 11:15
begintmeta schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 19:41:
[...]

Wat natuurlijk niet handig is, wat zo weet je nooit wanneer je een overeenkomst hebt.
Natuurlijk wel. Je hebt een koopovereenkomst op het moment dat je daarvan het bewijs in handen hebt, cq de factuur en het product.

Met betrekking tot wetgeving: zelfs de rechter zal altijd oordelen 'naar redelijkheid', en deze oplossing is gewoon redelijk. Er zijn genoeg voorbeelden waarin bedrijven in het gelijk worden gesteld op basis van die disclaimer en wel heel opzichtige prijsverschillen.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Vayra schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 19:44:
[...]

Natuurlijk wel. Je hebt een koopovereenkomst op het moment dat je daarvan het bewijs in handen hebt, cq de factuur en het product.
Op een of andere manier denk ik dat zelfs afuture van mening is dat er eerder een verplichting tot stand is gekomen... Want het werkt natuurlijk wel kanten op....

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjarelke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-10 17:03
Draakje5 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:21:
...Volgens mij ziet het bedrijf alleen maar $$.

...
Ik denk dat Zercom niet zo'n bedrijf is. Die leveren uberhaupt niet meer aangezien ze failliet zijn sinds juli vorig jaar O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interlude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 21:08
Draakje5 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:21:
Zou kunnen, maar dan nog betaald de organisatie geen 15 euro. Daarnaast begreep ik dat er meerdere producten waren besteld, daar zit ook marge op. Volgens mij ziet het bedrijf alleen maar $$.

Ook, moeilijk doen over 15 euro als organisatie (wanneer ze de fout al bevestigen) 8)7
Meteen andere website beschuldigen van jouw ervaring is ook niet terecht..

Bij bepaalde videokaarten krijg je tegenwoordig gratis games erbij, aangezien ik vorig jaar een GTX670 heb gekocht bij 4launch voor 400 euro zonder game probeerde ik alsnog gebruik te maken van die actie, Dit konden ze niet doen maar wel heb ik een gratis kopie van GRID2 gekregen uiteraard zien ze alleen maar geld maar toch vond ik dit wel vriendelijk van 4Launch

[ Voor 4% gewijzigd door interlude op 07-02-2014 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 08:48
interlude schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 22:20:
[...]

Meteen andere website beschuldigen van jouw ervaring is ook niet terecht..

Bij bepaalde videokaarten krijg je tegenwoordig gratis games erbij, aangezien ik vorig jaar een GTX670 heb gekocht bij 4launch voor 400 euro zonder game probeerde ik alsnog gebruik te maken van die actie, Dit konden ze niet doen maar wel heb ik een gratis kopie van GRID2 gekregen uiteraard zien ze alleen maar geld maar toch vond ik dit wel vriendelijk van 4Launch
Als een actie is afgelopen heb je gewoon pech, daar kan de winkel weinig aan doen.
De actie met gratis games wordt vaak gedaan door ATI..

Ik had afgelopen zomer hetzelfde met mijn ATI kaart. Geen voucher -> actie verlopen.
Met dank aan Club3D alsnog 3 games gekregen.. Dit is echter een actie door fabrikant en niet door de winkels om aan de hand van zoiets te roepen dat een winkel alleen op geld uit is vind ik dan ook krom.

Eigenlijk is het zowieso krom te roepen dat een winkel op geld uit is.... waarom zou een winkel anders bestaan? 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Gadgeteer op 10-02-2014 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Gadgeteer schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:07:
Eigenlijk is het zowieso krom te roepen dat een winkel op geld uit is.... waarom zou een winkel anders bestaan? 8)7
Ik kom nog uit een tijd dat je bij economie leerde dat het belangrijkste doel het voortbestaan van onderneming was en geld daarbij een middel geen doel op zich. Tegenwoordig heb ik daar wat vraagtekens bij.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1