• -Japster-
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-03-2024
Beste,

Ik heb juist een nieuwe installatie (pc, beeldscherm), de situatie is als volgt.

Het systeem bevat enkel de grafische kracht van een haswell processor. Het beeldscherm is via HDMI aangesloten aan het moederbord. Het gaat om een beeldscherm van LG, IPS237. Deze bevat een audio out port maar het lukt me maar niet om geluid te krijgen uit mijn boxen die zijn aangesloten op de audio port van het beeldscherm. De geluidspoorten aan het moederbord en de case zelf doen het wel gewoon.

Iemand die mij hierbij kan helpen???

mvg,

Jasper

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Windows moet ook weten, dat het geluid via de HDMI uitgang naar buiten moet, in plaats van de geluidskaart.

Dus Rechterklik geluidsicoontje in je taakbalk rechtsonderin.
Ga naar afspeel apparaten, en selecteer dan HDMI uitgang als standaard uitgang.

[ Voor 3% gewijzigd door Swordlord op 06-02-2014 20:19 ]

• -Japster-
Dat is het probleem denk ik, de HDMI uitgang staat er niet bij

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Graag eens even wat meer info verstrekken dan en graag ook aangeven wat je zelf al hebt geprovbeerd.

Welk moederbord heb je bijvoorbeeld?
Heb je alle drivers?
enzovoorts.

• -Japster-
Moederbord: Gigabyte GA-H87N-WIFI

Drivers: Ik heb alles drivers die op de website staan gedownload op een usb via een andere pc. Toen eenmaal mijn pc in elkaar stak en Windows 8 geïnstalleerd was heb ik de drivers van de chipset en van de Wifi (WLAN Driver) geïnstalleerd. Ben daarna echter gestopt omdat alles prima werkte en ik dus dacht dat eigenlijk alles al geïnstalleerd was.

• -Japster-
De voorruitgang nu. Heb de Realtek Audio Driver geïnstalleerd. De HDMI audio uitgang staat er nu wel tussen alleen zegt die dat er niks is aangesloten terwijl dat wel zo is

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Probeer je andere hdmi aansluiting op je monitor, misschien dat dat helpt ?

• -Japster-
Nope, helaas werkt dat ook niet. Toen ik van HDMI poort gewisseld had was de HDMI audio optie zelfs verdwenen, en kwam ook niet terug toen ik de kabel terug in de eerste poort aansloot. Na opstarten was de optie er wel terug maar nog altijd geeft die aan dat hij niet aangesloten is.

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:31
kijk eens in dit topic, ik dacht het probleem ook op te lossen dmv realtek audio driver, maar het ligt aan de versie van de intel driver..

Problleem met audio - HDMI geluid

• -Japster-
Hartelijk bedankt mensen, het was idd de intel driver. Hij gaf aan dat er al een recentere versie was geinstalleerd maar toch werkte het niet. Dit probleem is in ieder geval opgelost.

Hebben mensen hier anders nog tips omtrent drivers, want ik vind het soms toch een ingewikkeld systeem. Je kunt wel kijken naar de hardware en OS dat je hebt en welke drivers de moederbord fabrikant als support geeft en dan blijkt het toch nog anders te moeten om te laten werken. Iemand handige tips ivm het installeren van drivers? Is de meest recente driver altijd de beste? Waar kun je de meest recente drivers vinden?

Nog eens bedankt voor jullie hulp

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

-Japster- schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 23:55:
Iemand handige tips ivm het installeren van drivers?
Sommige moederborden hebben een driver update functie, dat gaat bijna allemaal vanzelf.
En als het eenmaal werkt hoef je er eigenlijk zelden meer iets aan te doen, met uitzondering van videokaart drivers maar updaten gaat meestal via het stuurprogramma van de kaart zelf.
Is de meest recente driver altijd de beste?
Vaak wel, behalve met videokaartdrivers, die zijn nog wel eens gevoelig voor bugs.
Waar kun je de meest recente drivers vinden?
Gewoon op de website van desbetreffende hardwarefabrikant.
Pagina: 1