Toon posts:

Welke monitor voor voornamelijk films en games?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik zou graag wat advies inwinnen over de aanschaf van een nieuwe monitor.
Ik ga er voornamelijk op gamen, films/series op kijken en browsen.
Het liefst heb ik een full hd scherm dat minstens net zo groot is als mijn huidige scherm.
Nu dacht ik dat A-MVA beter is voor films (heb ik dit goed?) dus vandaar dat ik er daar een paar van heb uitgezocht.
Ook heb ik een ips scherm gevonden maar ik denk niet dat dat de beste keus is voor mijn gebruik?
Ik kan nergens vinden wat voor type mijn hudige scherm is maar ik stoor me niet aan de kleuren of kijkhoek (als ik films/en series kijk kantel ik 'm toch naar beneden).
Ik twijfel ook nog over een 27 inch aangezien dat misschien een beetje pixelig of lelijk kan worden tegenover een kleiner model maar misschien heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zal in een luie stoel dat een beetje lager is dan mijn bureau zitten om films/series te kijken en te gamen met een controller en ik zal vanaf mijn bureaustoel ook games spelen. De kijkafstand hierbij bedraagt vanaf de luie stoel ongeveer 1 meter 50 (en ik kan ook tot maximaal 1 meter 90 zitten). Vanaf mijn bureau bedraagt de afstand ongeveer 1 meter.
Mijn huidige scherm is dit scherm:
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer X223W Zwart€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

En ik heb deze schermen uitgezocht:

#ProductPrijsSubtotaal
1BenQ GW2265HM Zwart€ 101,-€ 101,-
1BenQ GW2450HM Zwart€ 163,50€ 163,50
1BenQ GW2760HS Zwart€ 239,94€ 239,94
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 178,87€ 178,87
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 683,31

Mijn budget is maximaal 250 euro.

Alvast bedankt voor de reacties _/-\o_

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar een 27" variant zodat je er ook wat verder vanaf kan zitten.
"Pixelig" ga je niet krijgen op FHD tenzij je écht dicht op het scherm gaat zitten.

Dell Ultrasharp monitoren staan over het algemeen bekend om goede bang for buck.
Benq monitoren heb ik geen ervaring mee, geen idee welke panelen zij gebruiken.

Kijk anders ook eens naar deze monitor;
pricewatch: LG IPS277L-BN Zilver, Zwart

[ Voor 20% gewijzigd door Switchie op 06-02-2014 19:51 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Nee, daar is V&A voor.

[ Voor 83% gewijzigd door Bolletje op 08-02-2014 16:02 ]

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12-2025

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Idem dito

[ Voor 92% gewijzigd door Bolletje op 08-02-2014 16:02 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:31

Thomg

Aww yiss

Best wel stevige prijzen voor 2e hands monitoren. Niet echt "value" te noemen.

Vind 2x schermen en "prettig om op te gamen" niet echt samengaan, hoe klein de bezel ook is :+

Ik zou het op z'n best "doebaar" noemen.

Verwijderd

over de prijs kan uiteraard gepraat worden

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

je eigen ads aanprijzen wordt nou niet heel erg op prijs gesteld.

Voor films zou ik zelf IPS eigenlijk afraden, maar, dit komt vooral omdat ik erg geniet van hoog contrast, en IPS heeft een voor LCD normaal contrast. Vergelijkbaar met LCD TV's dus. En tja, ik vind LCD TV's om te huilen, uit pure noodzaak heb ik maar eentje op mijn slaapkamer hangen, maar ik had veel liever een plasma gehad.

Enfin, dan nog kijken naar de diameter. Ik ben bang dat 22" een beetje krap gaat worden op 1,50. Ik heb het zelf een tijdje gedaan op ongeveer die afstand met een 19" 4:3 schermpje, en echt joepie was dat niet. En om nou telkens je monitor naar voren te slepen :+

Opzich zou een 24" dus wel okay zijn denk ik. De GW2450HM is een prima scherm dan, je kan ook de wat nieuwere GW2460HM nemen.

De 27" AMVA vind ik zelf te duur voor zijn waar, en 27" + FullHD + bij gamen op 1m ervanaf zitten lijkt mij toch pixels tellen.

People as things, that’s where it starts.

• Japiegsxr

Japiegsxr

Er is echt niks met die prijs . aangezien ze nieuw 300 kosten en er 1 nog geen 2 weken oud is.

Dat ik een link naar mijn add heb gepost wilde ik alleen maar laten zien dat hij met zijn budget ook in de V/A kan kijken voor betere schermen die normaal buiten zien budget zouden vallen.

Plus ik zit altijd op minder dan een meter van mijn scherm en dat je dan de pixels kan tellen is onzin .

Voor films en console games heb je niks aan een scherm met een hogere resolutie dan 1080 p.

[ Voor 106% gewijzigd door Japiegsxr op 07-02-2014 00:29 ]

Verwijderd

mijn monitor is wel precies wat hij zoekt dus waarom zou ik mijn monitor zelf niet mogen aanbieden :S

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Om dezelfde reden als dat je bijv. niet [zomaar] de link van je eigen bedrijf mag neerzetten. Wordt gezien als een soort van spam.

Er staan vast wel meer monitors op de V&A die aan zijn eisen voldoen, ga je die ook allemaal linken? Zo nee: post dan ook niet je eigen ad, zo ja: leef je uit.

Maar, zoals ik al zei: als je films kijkt en nogal een "zeurkous" bent als het aankomt op beeldkwaliteit voor films, zou ik IPS, net als TN, lekker op de boot zetten en laten varen. Te laag contrast vergeleken met AMVA. Ja, misschien zie je het niet, maar gebruik maar eens een paar maanden AMVA en ga dan terug naar IPS/TN, je schrikt je rot :P Idem dito met van plasma naar LCD, da's ook niet fijn.

Natuurlijk kun je niet letterlijk pixels tellen, maar, fullHD op 27" is gewoon niet bepaald scherp tenzij je op een flinke afstand zit. Pak maar eens een 22" fullHD en zet die naast je 27" ;)

Verwijderd

VasZaitsev schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 01:01:
Om dezelfde reden als dat je bijv. niet [zomaar] de link van je eigen bedrijf mag neerzetten. Wordt gezien als een soort van spam.

Natuurlijk kun je niet letterlijk pixels tellen, maar, fullHD op 27" is gewoon niet bepaald scherp tenzij je op een flinke afstand zit. Pak maar eens een 22" fullHD en zet die naast je 27" ;)
dat is totaal niet hetzelfde. ik verkoop mijn monitor niet uit commercieel belang. (ik wil er geen winst mee maken) het is puur een aanbod wat ik hem gaf omdat dit overeen komt met zijn wensen, zonder enige intentie om reclame te maken. Als ik me eigen computer winkeltje had gehad was dit een ander verhaal geweest..

ook ben ik het niet helemaal eens met je redenatie naar IPS, de beeld kwaliteit doet inderdaad onder aan plasma. Maar slecht beeld vind ik het niet en er is prima film op te kijken. pixels tellen op 27 inch gaat je ook niet lukken tenzij je minder dan 40 cm van je scherm zit....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2014 01:07 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ja, het is prima film kijken, ik zeg ook nergens dat het niet zo is, maar AMVA doet het naar mijn mening gewoon beter door het 4-5x betere contrast. En ik ken heel veel films waarin je dat merkt.

En zoals ik ook al aangaf in mijn post kun je idd niet letterlijk pixels tellen, maar, zoals ik ook al zei, het is minder scherp, gezien je gewoon veel minder ppi hebt.

En over je ad: ik had je met alle liefde de forumregels erover gegeven, maar, ik kan ze niet vinden... :/

• Japiegsxr

Japiegsxr

En zoals ik ook al aangaf in mijn post kun je idd niet letterlijk pixels tellen, maar, zoals ik ook al zei, het is minder scherp, gezien je gewoon veel minder ppi hebt.

Dan ga jij lekker film kijken op je 5 inch telefoon met hd scherm want die heeft betere ppi 8)7

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ga anders even lekker ergens anders de trol uithangen :/

Ik probeer tenminste de TS te helpen, met onderbouwde dingen, jij probeert je scherm te verkopen. Subtiel verschil, niet?

Enfin, ben benieuwd of TS al een keuze heeft kunnen maken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties 8)

Ik zoek eigenlijk iets dat meer op een plasma lijkt dan op een lcd televisie maar ik kan geen plasma betalen :'( :) dus daarom lijkt een A-MVA scherm bij de beste keus.
Het beste plan lijkt me om een 27 inch te bestellen en die kwa scherpte te vergelijken met een 23 inch full hd TN monitor.
Zou het uitmaken dat het een TN monitor is als ik alleen de scherpte wil vergelijken? en is er eigenlijk een verschil in beeldkwaliteit met vga, dvi of hdmi?

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Die Dell die je in je lijstje heb staan werk ik thuis ook mee en dit is echt een fantastische monitor voor die prijs. Lees de review van Kid Jansen maar eens die daar ook tussen staat, zeker een aanrader!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wellicht een goede tip voor Ts om eens een fysieke winkel binnen te stappen. Kun je zelf een beetje spelen met afstand t.o.v. grootte van een monitor.
Zo kun je zelf ook een beeld vormen van IPS en andere panelen.
Als je er voor jezelf uit bent welke "technologie" en grootte je het meest aanspreekt kunnen we jou iets beter adviseren.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil waarschijnlijk gewoon een A-MVA scherm.
Alleen vroeg ik mij af of het uitmaakt dat ik een 27 inch full hd A-MVA scherm met een 23 inch full hd TN scherm vergelijk als ik alleen de scherpte wil vergelijken zodat ik weet of ik misschien toch voor het 24 inch A-MVA scherm ga (maakt niet zoveel uit met 23 inch). En ik vroeg mij af of er een verschil is in beeldkwaliteit tussen vga, dvi of hdmi?
Maar ik ga inderdaad zoiezo even in de winkel kijken als ik zulke schermen in mijn buurt kan vinden.
Pagina: 1